AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Jeg har maaange allergier. Og jeg er så jævla irritert. Jeg tåler ikke pollen, dyr, penicilin, nøtter, hvete eller soya. 1 år siden jeg fikk vite det, så har blitt bedre med tanke på å lage alt fra bunn av. MEN jeg bare lurer på hvorfor. Det er flere og flere som får alvorlige reaksjoner. Og ingen i Norge vet hvorfor, og hvordan. Det er jo veldig bra!!! Vi bor i Norge i 203 altså. Det er ingen som vet hvorfor det kommer, og ingen som vet hva man kan gjøre mot det. Er ikke det utrolig rart og skummelt? Jeg måtte ta en spesiell test i Oslo som kostet 2000 kr privat, for den viser allergi på 120 forskjellige matvarer. Det finnes ikke en sånn test som er dekket av det offentlige. Jeg ringte helfo å spurte om hvor jeg skulle sende regningen( sa det ikke på den måten selvfølgelig) , men da sa den hyggelige damen at" da skulle du jo gått offentlig da vettu". Men det finnes jo ikke noe offentlig tilbud!!!! Så hvis du er litt syk dekkes det, men ikke hvis du virkelig trenger hjelp. Jeg synes i hvert fall det er rart og skummelt, det er jo faen ingen som vet noe. Bare farlig å gå til ernæringsfysiolog på sykehuset i hvert fall, og de skal liksom være utdannet. Jeg hovner opp i hele kroppen, og halsen og må nå alltid går rundt med to adrenalinsprøyter. Jeje. Og må ringe ambulanse så fort det skjer, eller så dør jeg jo. Det er jo veldig moro det da, siden de vet jo ikke hvorfor det skjer. Syns det er drøyt jeg. Og at ingen kan hjelpe deg, alle sier forskjellig. Jeg kom på legevakten en gang det skjedde, og da sa hun bare ( i en sur tone) " ja du får da bare sette deg ned å vente". Hva F??? Norge er så oppdatert at det er jo helt jævli, på nivå med Afrika. Så jeg bare dro hjem jeg da. Kunne dødd, men det skjedde jo heldigvis ikke. Er sååååå lei av å ikke kunne spise noe, å lage varmmat flere gamger per dag, ikke kunne spise ute, lese på alt, ikke kunne spise ute på ferie, osv. Og nå leser jeg på litt forskjellig om allergi på nette igjen, for er jo der man blir selvlært. Og det er mange krydder og ting som går under .for eksempel soya eller nøtteallergien. MEn hvordan vet jeg når ikke legen vet???Det står at man skal prøve ut i samarbeid med legen. Hva betyr det???? Jeg har aldri fått tilbud om det???? Og så finner jeg denne her artikkelen om GMO mat da ( genmodifisert mat): http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6281672 DET er jo genialt. ER sp jævla lei av norsk helsevesen, hele Norge og den jævla matvarebransjen. Som putter hvetemel i ALT de selger, fordi det er billig!! Og nå selger de GMO mat uten at det er lov. Og dessuten så følger vi i Norge føre-var-prinsippet, men ikke Reitan og de, de gjør som de vil.. Lurer på om jeg skal saksøke staten eller/og matvarebransjen, fordi jeg kan jo ikke spise noe som helst!!!! ( leste for ikke så lenge siden i det bladet legene sender til hverandre, at nå skal de starte opp ett ekspertutvalg, og informere legevakt og helsearbeidere osv, om allergi osv, siden det er så mange som får så alvorlige reaksjoner) Anonym poster: d645d977e26890a09d835570ea089631
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 http://www.nationen.no/2011/08/24/landbruk/fr/gmo/genmodifisert/mattilsynet/6851629/ Vanskelig å få tak i dyre- og fiskefor som er GMO- frie. Rart at de finnes så mye av det i Norge, når det ikke er lov. Mattilsynet har jo ansvar for å følge opp dette. Men vet ikke om noen så debatten på nrk for en stund siden om tilsetningsstoffer i maten jeg, og så hu dama som var fra matvaretilsynet. Hu så ikke helt hyggelig ut. Anonym poster: 0fba07842d6217014d16282ce7b38937
Kusmi Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 http://senseoflife.blogg.no/ Anbefaler deg å ta en titt på denne bloggen, og da spesielt i kommentarfeltene. Se etter kommentarer fra PirkePetter/PP
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Noe av grunnen til allergiene er det jeg kaller allergi-på-boks. Margarin, Styr unna! Det inneholder ødelagte fettsyrer og hvis det er noen gode fettsyrer igjen, så er det altfor mye omega-6 i forhold til omega-3. Anonym poster: a315618af691589a69d26d0670d2c0ea 1
Gjest Badabing Skrevet 30. mai 2013 #5 Skrevet 30. mai 2013 Fytti... Hvis halvparten av det som står i artikkelen her: http://www.monsanto.no/index.php/no/miljo/gmo/gmo-nyheter/98-den-norske-gmo-skandalen (linket til fra Nationen), så er det jo helt krise. Jeg unngikk oppdrettsfisk før jeg ble veggis også, men ikke av disse grunnene. Kjente ikke til at det var så ille.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #6 Skrevet 30. mai 2013 Matvarebransjen er pil råtten. Vi har klart oss ganske bra i Norge, men ikke bra nok. Og allikevel er det her vi får renest mat i forhold til de fleste andre land. Vi spiser oss ihjel bare for at forbrukere vil ha et stort og billig utvalg av mat. Det må jo gå til helvete. Anonym poster: ca224aaca5c31cfb8914adac9725cbb8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #7 Skrevet 30. mai 2013 Fytti... Hvis halvparten av det som står i artikkelen her: http://www.monsanto....e-gmo-skandalen (linket til fra Nationen), så er det jo helt krise. Jeg unngikk oppdrettsfisk før jeg ble veggis også, men ikke av disse grunnene. Kjente ikke til at det var så ille. Den linker også videre til naturalnews.com, som også er pillråtten. Kildekritikk er visst teite greier på kg. Anonym poster: 0641a0589596041920d96d5dbdd1f89f 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #8 Skrevet 30. mai 2013 http://rationalwiki....iki/NaturalNews Anonym poster: 0641a0589596041920d96d5dbdd1f89f 2
Gjest Badabing Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 Den linker også videre til naturalnews.com, som også er pillråtten. Kildekritikk er visst teite greier på kg. Anonym poster: 0641a0589596041920d96d5dbdd1f89f Som sagt, om halvparten er sant..
studerende Skrevet 31. mai 2013 #10 Skrevet 31. mai 2013 Fytti... Hvis halvparten av det som står i artikkelen her: http://www.monsanto.no/index.php/no/miljo/gmo/gmo-nyheter/98-den-norske-gmo-skandalen (linket til fra Nationen), så er det jo helt krise. Jeg unngikk oppdrettsfisk før jeg ble veggis også, men ikke av disse grunnene. Kjente ikke til at det var så ille. Jeg faktasjekket noen av kildene og ingen så ut til å holde vann. Ang. rottestudien "– the investigators used a strain of rats that were bred to develop tumors as they aged (a detail they failed to disclose). Significantly, mortality rates and tumor incidence in all experimental groups fall within historical norms for this strain of laboratory rats. Therefore, the claim that the genetically engineered corn component of the diet or the herbicide caused the tumors is insupportable" http://www.forbes.com/sites/henrymiller/2012/09/25/scientists-smell-a-rat-in-fraudulent-genetic-engineering-study/2/ Forfatteren av denne bloggen er forøvrig blokkert fra wikipedia pga. trolling og lenking til tvilsomme studier. Han føyer seg inn i en lang rekke av mennesker fra alternativbevegelsen som forkaster gode vitenskapelige studer, men tror på snåsamenn og konspirasjoner uten noe som helst bevis. Jeg synes det er veldig trist at TS må slite med så mange allergier og at hun/han møtte en ufordragelig sykepleier, men å si at Norge er på linje med afrika når det kommer til helsevesenet er å ta "litt" i. Det er ikke noe sikkert svar på hvorfor noen mennesker utvikler allergier, men det er ingenting som tyder på at det kommer av vitenskapelig testet GMO. Du kommer ingen vei med å saksøke staten med mindre du har meget gode beviser for påstandene dine. Forøvrig synes jeg det er merkelig at du bare gikk hjem fra legevakten om du trodde livet sto på spill. Be om henvisning til en immunolog eller noen andre som har spesialisert seg på allergier, så får du sikkert bedre råd. Det finnes selvfølgelig grunner til å ikke velge GMO, bla. tendensen til monopoler og patentering av frølinjer. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #11 Skrevet 31. mai 2013 Jeg har maaange allergier. Og jeg er så jævla irritert. Jeg tåler ikke pollen, dyr, penicilin, nøtter, hvete eller soya. 1 år siden jeg fikk vite det, så har blitt bedre med tanke på å lage alt fra bunn av. MEN jeg bare lurer på hvorfor. Det er flere og flere som får alvorlige reaksjoner. Og ingen i Norge vet hvorfor, og hvordan. Det er jo veldig bra!!! Vi bor i Norge i 203 altså. Kan du dokumentere at flere og flere får livstruende matallergireaksjoner i Norge? Det er nytt for meg. Det er ingen som vet hvorfor det kommer, og ingen som vet hva man kan gjøre mot det. Er ikke det utrolig rart og skummelt? Jeg måtte ta en spesiell test i Oslo som kostet 2000 kr privat, for den viser allergi på 120 forskjellige matvarer. Det finnes ikke en sånn test som er dekket av det offentlige. Jeg ringte helfo å spurte om hvor jeg skulle sende regningen( sa det ikke på den måten selvfølgelig) , men da sa den hyggelige damen at" da skulle du jo gått offentlig da vettu". Men det finnes jo ikke noe offentlig tilbud!!!! Så hvis du er litt syk dekkes det, men ikke hvis du virkelig trenger hjelp. Straksallergier som gir f.eks. anafylaksi (som jeg regner med du mener) er ikke noe mystisk. Vi vet hvorfor det skjer. Testen du har tatt privat er ikke en offentlig anerkjent test, derfor tilbys den ikke offentlig. Mange av testene som brukes i det private, alternative markedet er tester som ikke er godkjent av det offentlige fordi de ikke er validert eller er funnet å ikke være gode nok. Hva slags test har du tatt? Jeg synes i hvert fall det er rart og skummelt, det er jo faen ingen som vet noe. Bare farlig å gå til ernæringsfysiolog på sykehuset i hvert fall, og de skal liksom være utdannet. Hva er det du egentlig mener med at ingen vet noe? Grunnen til at du får straksallergier mot f.eks. nøtter, er fordi kroppen din reagerer unormalt på stoffer i nøttene. Det er ikke helsevesenet, legene eller ernæringsfysiologene sin feil at dette skjer. Og det eneste du kan gjøre for å unngå det, er å unngå det du er allergisk mot (altså - det du får alvorlige reaksjoner på. Alt det du ikke har merket symptomer på, men som en eller annen alternativ intoleransetest har sagt at du ikke tåler, kan du sannsynligvis spise uten problemer). Jeg hovner opp i hele kroppen, og halsen og må nå alltid går rundt med to adrenalinsprøyter. Jeje. Og må ringe ambulanse så fort det skjer, eller så dør jeg jo. Det er jo veldig moro det da, siden de vet jo ikke hvorfor det skjer. Syns det er drøyt jeg. Og at ingen kan hjelpe deg, alle sier forskjellig. Jeg kom på legevakten en gang det skjedde, og da sa hun bare ( i en sur tone) " ja du får da bare sette deg ned å vente". Hva F??? Norge er så oppdatert at det er jo helt jævli, på nivå med Afrika. Så jeg bare dro hjem jeg da. Kunne dødd, men det skjedde jo heldigvis ikke. Hadde vi vært i et fattig land i Afrika, kunne du nok sett langt etter Epi-pennene dine. Er sååååå lei av å ikke kunne spise noe, å lage varmmat flere gamger per dag, ikke kunne spise ute, lese på alt, ikke kunne spise ute på ferie, osv. Og nå leser jeg på litt forskjellig om allergi på nette igjen, for er jo der man blir selvlært. Og det er mange krydder og ting som går under .for eksempel soya eller nøtteallergien. MEn hvordan vet jeg når ikke legen vet???Det står at man skal prøve ut i samarbeid med legen. Hva betyr det???? Jeg har aldri fått tilbud om det???? Ja, jeg skjønner at det er kjipt. Men slutt å lese på nett og tro på alt du finner der. Hør på legen din! Og så finner jeg denne her artikkelen om GMO mat da ( genmodifisert mat): http://www.nrk.no/ny...norge/1.6281672 DET er jo genialt. ER sp jævla lei av norsk helsevesen, hele Norge og den jævla matvarebransjen. Som putter hvetemel i ALT de selger, fordi det er billig!! Og nå selger de GMO mat uten at det er lov. Og dessuten så følger vi i Norge føre-var-prinsippet, men ikke Reitan og de, de gjør som de vil.. GMO er først og fremst en trussel mot naturen og økologien, vi tar ikke skade av det. Lurer på om jeg skal saksøke staten eller/og matvarebransjen, fordi jeg kan jo ikke spise noe som helst!!!! ( leste for ikke så lenge siden i det bladet legene sender til hverandre, at nå skal de starte opp ett ekspertutvalg, og informere legevakt og helsearbeidere osv, om allergi osv, siden det er så mange som får så alvorlige reaksjoner) Saksøk heller kroppen din, eller gud hvis du tror på ham, for det er ikke helsevesenet sin feil at kroppen din reagerer unormalt. Anonym poster: 6f02705ccbb75d36136c5ca895b46b56 11
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #12 Skrevet 2. juni 2013 Kan du dokumentere at flere og flere får livstruende matallergireaksjoner i Norge? Det er nytt for meg. Straksallergier som gir f.eks. anafylaksi (som jeg regner med du mener) er ikke noe mystisk. Vi vet hvorfor det skjer. Testen du har tatt privat er ikke en offentlig anerkjent test, derfor tilbys den ikke offentlig. Mange av testene som brukes i det private, alternative markedet er tester som ikke er godkjent av det offentlige fordi de ikke er validert eller er funnet å ikke være gode nok. Hva slags test har du tatt? Hva er det du egentlig mener med at ingen vet noe? Grunnen til at du får straksallergier mot f.eks. nøtter, er fordi kroppen din reagerer unormalt på stoffer i nøttene. Det er ikke helsevesenet, legene eller ernæringsfysiologene sin feil at dette skjer. Og det eneste du kan gjøre for å unngå det, er å unngå det du er allergisk mot (altså - det du får alvorlige reaksjoner på. Alt det du ikke har merket symptomer på, men som en eller annen alternativ intoleransetest har sagt at du ikke tåler, kan du sannsynligvis spise uten problemer). Hadde vi vært i et fattig land i Afrika, kunne du nok sett langt etter Epi-pennene dine. Ja, jeg skjønner at det er kjipt. Men slutt å lese på nett og tro på alt du finner der. Hør på legen din! GMO er først og fremst en trussel mot naturen og økologien, vi tar ikke skade av det. Saksøk heller kroppen din, eller gud hvis du tror på ham, for det er ikke helsevesenet sin feil at kroppen din reagerer unormalt. Anonym poster: 6f02705ccbb75d36136c5ca895b46b56 Ja for du svarer jo veldig seriøst, og du kommer jo med mye nytt må jeg si. Har vært hos spesialist i det området jeg bor, og han sier han er den enseste i området som gidder bry seg med deg, og han skal til tyskland og sverige på seminar eller lignende for å lære mer. Det var faktisk den legen ( som er offentlig) , som sa at det ikke finnes noen test som denne i det offentlige, så skjønner ikke helt hva du mener????? Og ja, jeg også vet at kroppen reagerer fordi den tror jeg spiser andre proteiner enn det som er i maten, det har spesialisten også sagt. Men det som er problemet( om du kan tenke litt lenger) det er at de vet ikke hvorfor DET skjer... Og de vet ikke hva de kan GJØRE MED DET. ;-) Og det jeg har probemer med er å lage middag av rene produkter hver gang jeg skal spise, fordi kroppen PLUTSELIG ikke tåler 100 forskjellige ting lenger. Når legen min som er spesialist sier han har sett kun 1 tilfelle som er like ille, og de ikke vet noe som hjelper, er det litt rart at DU kan påstå og si de ugjennomtenkte og lite dype tingene du skriver her. Jeg tror ikke på alt jeg finner på nett, tro meg. Jeg prøver å finne ut av dette her problemet, og prøvver finne andre som har de samme problemene som jeg, som kanskje er intressert i å finne ut HVORFOR kroppen reagerer, ikke AT DEN GJØR DET. Alt du skriver her viser bare at du tenker lite og ikke dypt nok om ting du ikke vet. Så er vel du som leser ting på nett, og finner ut dine egne FAKTAOPPLYSNINGER. Skjønner ikke vitsen..... Anonym poster: 0fba07842d6217014d16282ce7b38937
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #13 Skrevet 2. juni 2013 Jobber du i helsevesenet , siden du vil vite hva testen heter?? Testen heter immunoCAP ISAC. En biochip test. Som tester 150 eller noe sånnt forskjellige matvarer. Anonym poster: 0fba07842d6217014d16282ce7b38937
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #14 Skrevet 2. juni 2013 Kan du dokumentere at flere og flere får livstruende matallergireaksjoner i Norge? Det er nytt for meg. Straksallergier som gir f.eks. anafylaksi (som jeg regner med du mener) er ikke noe mystisk. Vi vet hvorfor det skjer. Testen du har tatt privat er ikke en offentlig anerkjent test, derfor tilbys den ikke offentlig. Mange av testene som brukes i det private, alternative markedet er tester som ikke er godkjent av det offentlige fordi de ikke er validert eller er funnet å ikke være gode nok. Hva slags test har du tatt? Hva er det du egentlig mener med at ingen vet noe? Grunnen til at du får straksallergier mot f.eks. nøtter, er fordi kroppen din reagerer unormalt på stoffer i nøttene. Det er ikke helsevesenet, legene eller ernæringsfysiologene sin feil at dette skjer. Og det eneste du kan gjøre for å unngå det, er å unngå det du er allergisk mot (altså - det du får alvorlige reaksjoner på. Alt det du ikke har merket symptomer på, men som en eller annen alternativ intoleransetest har sagt at du ikke tåler, kan du sannsynligvis spise uten problemer). Hadde vi vært i et fattig land i Afrika, kunne du nok sett langt etter Epi-pennene dine. Ja, jeg skjønner at det er kjipt. Men slutt å lese på nett og tro på alt du finner der. Hør på legen din! GMO er først og fremst en trussel mot naturen og økologien, vi tar ikke skade av det. Saksøk heller kroppen din, eller gud hvis du tror på ham, for det er ikke helsevesenet sin feil at kroppen din reagerer unormalt. Anonym poster: 6f02705ccbb75d36136c5ca895b46b56 Håper virkelig du vet forskjell på intolleranse og allergi, det er en grunnleggende del av allergi man burde vite før man uttaler seg. vet du forskjellen?? Anonym poster: 0fba07842d6217014d16282ce7b38937
Asso Skrevet 3. juni 2013 #15 Skrevet 3. juni 2013 Jeg tror vi blir allergiske fordi vi skal prøve å beskytte oss mot alt.. Jeg har spist det jeg har hatt lyst på siden jeg var liten og prøvd ut all slags mat, jeg liker ikke alt, men jeg er ikke allergisk mot noe, og det er jeg så glad for! Gi barna gode og sunne matvarer fra begynnelsen av så vil de ikke bli syke av alt (dette er kun synsing og mine meninger) 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #16 Skrevet 4. juni 2013 TS her. Jeg er ikke redd for grønnsaker og fisk for å si det sånn. Jeg har en far som spiser det meste, og vi har vært i de fleste land å spist det meste. Jeg spiste blåmuggost , sild osv når jeg var lite barn, så må si at det ikke stemmer. Men fint å komme med tanker osv, bare bra at det blir diskutert:-) Anonym poster: 0fba07842d6217014d16282ce7b38937
Gjest Skogkar Skrevet 4. juni 2013 #17 Skrevet 4. juni 2013 Økende forekomster av allergier, kreft, diffuse symptomer, psykisk sykdom, tvekjønnethet og mange andre sykdommer/plager kan vi med ganske stor sikkerhet anta at er grunnet miljøgifter, sprøytemidler, forurensing og mange tilsetningsstoffer. Dette er noen av baksidene ved å bo i en overbefolket verden hvor vi er nødt til å produsere ENORME mengder mat som skal fraktes over lange avstander. Tilstreb i så stor grad du klarer å spise ekte mat. Men uansett hva slags mat du velger så vil du få i deg miljøgifter. Alt jordsmonn, alle fisker, alle dyr, alle fugler og alle mennesker inneholder i dag over 60 menneskeskapte kjemiske forbindelser, og deres cocktail-effekt er fullstendig uoversiktlig. Forskere har så vidt begynt å forstå 1% (forskernes egne beregninger) av hvilken effekter dette kan ha på kroppen. Økende forekomst av tvekjønnethet er èn(studier gjort i danmark). En annen er sterilitet, muligens enkelte psykiske sykdommer. Andre kan være noen former for kreft, ME, ADHD osv. Velstanden har en bakside, og forurensingen av luft, jord, vann, dyr og mennesker er en av dem. Dette er mer eller mindre permanente skader vi må høste konsekvensene av i framtiden. Menn i dag har under halvparten så god sperm-kvalitet som foreldregenerasjonen. Et mulig framtidsscenario for det moderne mennesket kan være massiv infertilitet. Sånn sett en genial måte å regulere den enorme spredningen av mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #18 Skrevet 4. juni 2013 Økende forekomster av allergier, kreft, diffuse symptomer, psykisk sykdom, tvekjønnethet og mange andre sykdommer/plager kan vi med ganske stor sikkerhet anta at er grunnet miljøgifter, sprøytemidler, forurensing og mange tilsetningsstoffer. Dette er noen av baksidene ved å bo i en overbefolket verden hvor vi er nødt til å produsere ENORME mengder mat som skal fraktes over lange avstander. Tilstreb i så stor grad du klarer å spise ekte mat. Men uansett hva slags mat du velger så vil du få i deg miljøgifter. Alt jordsmonn, alle fisker, alle dyr, alle fugler og alle mennesker inneholder i dag over 60 menneskeskapte kjemiske forbindelser, og deres cocktail-effekt er fullstendig uoversiktlig. Forskere har så vidt begynt å forstå 1% (forskernes egne beregninger) av hvilken effekter dette kan ha på kroppen. Økende forekomst av tvekjønnethet er èn(studier gjort i danmark). En annen er sterilitet, muligens enkelte psykiske sykdommer. Andre kan være noen former for kreft, ME, ADHD osv. Velstanden har en bakside, og forurensingen av luft, jord, vann, dyr og mennesker er en av dem. Dette er mer eller mindre permanente skader vi må høste konsekvensene av i framtiden. Menn i dag har under halvparten så god sperm-kvalitet som foreldregenerasjonen. Et mulig framtidsscenario for det moderne mennesket kan være massiv infertilitet. Sånn sett en genial måte å regulere den enorme spredningen av mennesker. Oops! Fant visst noen motsetninger i innlegget ditt. Anonym poster: 0641a0589596041920d96d5dbdd1f89f
Gjest Skogkar Skrevet 4. juni 2013 #19 Skrevet 4. juni 2013 Oops! Fant visst noen motsetninger i innlegget ditt. Anonym poster: 0641a0589596041920d96d5dbdd1f89f Nei. Man kan med ganske stor sikkerhet si at cocktailen har effekter på menneskekroppen siden man ser økt forekomst av disse sykdommene/skavankene. Men man kan selvsagt ikke enda si veldig mye om hvilke mekanismer som ligger til grunn. Først de siste fem årene man har begynt å forske mye på dette. Hvorfor er du så hissig? Er det meg du har noe i mot, eller ønsker du bare menneskeheten vondt sånn generelt? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #20 Skrevet 5. juni 2013 Nei. Man kan med ganske stor sikkerhet si at cocktailen har effekter på menneskekroppen siden man ser økt forekomst av disse sykdommene/skavankene. Men man kan selvsagt ikke enda si veldig mye om hvilke mekanismer som ligger til grunn. Først de siste fem årene man har begynt å forske mye på dette. Hvorfor er du så hissig? Er det meg du har noe i mot, eller ønsker du bare menneskeheten vondt sånn generelt? Er ikke sint på deg, når ble uenighet synonymt med sinne? Det bare irriterer meg at folk kan si at det er ganske stor sikkerhet om noe, når det sannsynligvis ikke er det. Du kommer med en antagelse, ikke noe mer. Hvis vi plukker ut kreft: Har du tenkt på at det kan være andre årsaker enn de du har nevnt, til at det tilsynelatende er mer kreft? Som for eksempel at folk blir veldig gamle? Kreft er sterkt forbundet med høy alder. Det kan også ha noe med bedre metoder for å oppdage kreft. Vi ser det samme i diagnostisering av autisme, tilsynelatende en økning, men det er mer sannsynlig at metodene for å oppdage autisme er blitt bedre. Det hindrer likevel ikke ramaskrik over økende autisme og påstander om at giftstoffer i mat/vaksiner/miljøet er årsaken til økningen. Viktig å huske på: Kreft er en urgammel sykdom som fantes lenge før alle typer menneskeskapte miljøgifter: http://www.nytimes.c...?pagewanted=all http://theness.com/n...ies-get-cancer/ Anonym poster: 0641a0589596041920d96d5dbdd1f89f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå