Gå til innhold

Hva gjør dere med ønskelisten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med den? Hvor ligger den eller sender dere den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

Den ligger på Tilbords. Hvis folk spør etter den, får de vite at den ligger der, ellers gjør jeg intet :)

Skrevet

Jeg også har på Tilbords, og bare nevner den når folk spør.

Skrevet

La ut på Glasmagasinet, Tilbords og Jernia. Det var opplyst på hjemmesiden for bryllupet at det lå lister i de butikkene, og vi og foreldrene våre opplyste om det dersom noen spurte.

Skrevet

har lagt en på tilbords, men hvor mange punkter hadde dere? jeg tror jeg fant en 12 punkter...... når man er vel etablert så er det jaggu ikke enkelt å sette opp en liste!

Skrevet

har lagt en på tilbords, men hvor mange punkter hadde dere? jeg tror jeg fant en 12 punkter...... når man er vel etablert så er det jaggu ikke enkelt å sette opp en liste!

Vi hadde sikkert 20-30 valg på hver liste. (tre lister)

Vi var veldig etablert etter fem år som samboere med god råd. Men det var ikke noe problem å lage lister likevel. Vi har blant annet flere typer serviser til 8-12, fire typer rødvinsglass, elektriske dupeditter til kjøkkenet får jeg aldri nok av, flotte vaser, spesielle serveringsfat og mye mer. Konsumsamfunn, jeg vet...

For meg var det et viktig poeng at alle gjester hadde noe å velge i, både med tanke på hva de ønsket å gi og i hvilken prisklasse. Det at vi ikke fikk alt vi ønsket oss var ikke noe problem da vi hadde alt vi trengte fra før.

Gjest Adriane
Skrevet

Har vel omtrent som deg, og har fått signaler på at lista er altfor liten. Vi kan sikkert "slenge på" noen serviser og enda en type vinglass osv - men så skal man jo ha plass til alt dette her også da. Og så er det jo greit om det brukes en gang iblant, syns jeg ;) Så jeg sliter med å sette opp noe mer, men har vel latt meg overtale til å sette opp et finservise (som jeg ikke aaaaner hvor vi skal oppbevare, men vi kan kanskje ønske oss et skap til å ha serviset i også :fnise: )

• Liker 1
Skrevet

Samme problemet her, så la på masse greier vi egentlig ikke ønsker oss. I går tok vi til fornuft og fjernet mesteparten av det vi egentlig ikke ønsker oss. Vi har tatt med noen få ting som vi egentlig ikke trenger eller ønsker oss veldig, for ellers hadde det blitt så mye klaging fra endel i familien. Vi har en liste på ca 20 ting på Tilbords og en på 7-8 ting på Ting, legger link på hjemmesiden med ekstrainfo til bryllupet.

Skrevet (endret)

Har vel omtrent som deg, og har fått signaler på at lista er altfor liten. Vi kan sikkert "slenge på" noen serviser og enda en type vinglass osv - men så skal man jo ha plass til alt dette her også da. Og så er det jo greit om det brukes en gang iblant, syns jeg ;) Så jeg sliter med å sette opp noe mer, men har vel latt meg overtale til å sette opp et finservise (som jeg ikke aaaaner hvor vi skal oppbevare, men vi kan kanskje ønske oss et skap til å ha serviset i også :fnise: )

Hørtes kjent ut...Vi bor i treroms leilighet på 65 kvm og har fra før tre penserviser til 12, stålbestikk til 12, sølvbestikk til 18, to hverdagsserviser, alle typer penglass til 18, vanlige glass til 20, to år gammel fancy kjøkkenmaskin, tre kaffeserviser til 8 stk, 16 mellomfine kaffekopper(nevnte jeg at vi ikke drikker kaffe?)osv..

Men for at listen skal inneholde "nok valgmuligheter"så skal vi evt bytte ut et hverdagsmiddagsservise og et sett med frokosttallerkner. Men hilsen min far så ønsker vi oss for billige ting.

Det vi ønsker oss mest på listen som vi faktisk trenger er eggeglass.

Endret av CathFoto
Gjest Adriane
Skrevet

Aha! Eggeglass! Det kan jeg skrive opp! :bolledeig:

Og så kom jeg på pizzafat! Oh yes - to nye ting på lista :ler:

Dæven - dere har virkelig MYE av alt! Så mye har ikke vi da, men vi trenger liksom ikke så mye heller. Jeg orker ikke ha skapene fulle av stæsj som vi overhodet ikke trenger. Men nå fikk jeg jo et par idéer til ting jeg kan skrive på :jepp:

Skrevet

Aha! Eggeglass! Det kan jeg skrive opp! :bolledeig:

Og så kom jeg på pizzafat! Oh yes - to nye ting på lista :ler:

Dæven - dere har virkelig MYE av alt! Så mye har ikke vi da, men vi trenger liksom ikke så mye heller. Jeg orker ikke ha skapene fulle av stæsj som vi overhodet ikke trenger. Men nå fikk jeg jo et par idéer til ting jeg kan skrive på :jepp:

Mamma oppfordret meg til å starte å samle da jeg var 18, og i tillegg har jeg arvet etter henne og mormor, så vi har enda mer i boden.

Skrevet

Takk for svar alle :-) har ganske mye annet enn bare servise. Vi er unge og skal snart flytte i hus. Har ingenting der så blir nok en del på ønskelisten. Vi ønsker oss også en del andre ting som spill, tv-serier, gavekort og penger til bolig (prøverør). Har også sengetøy, håndklær osv på listen. Hvor bør jeg legge listen? Lage en hjemmeside for det eller sende til dem som spør?

Skrevet

Takk for svar alle :-) har ganske mye annet enn bare servise. Vi er unge og skal snart flytte i hus. Har ingenting der så blir nok en del på ønskelisten. Vi ønsker oss også en del andre ting som spill, tv-serier, gavekort og penger til bolig (prøverør). Har også sengetøy, håndklær osv på listen. Hvor bør jeg legge listen? Lage en hjemmeside for det eller sende til dem som spør?

Vi gjør begge deler, altså har det på en hjemmeside og gir til de som spør.

Gjest Adriane
Skrevet

Mamma oppfordret meg til å starte å samle da jeg var 18, og i tillegg har jeg arvet etter henne og mormor, så vi har enda mer i boden.

Oj! Kan nesten starte eget utsalg du da :fnise: Men fra spøk til alvor, serviser man har arvet har jo gjerne affeksjonsverdi også - og hvis det er sånn at man selv liker det, så ville jeg mye heller hatt arveservise enn nytt servise. Men, verken jeg eller samboern har arvet noe, så..

Men, altså etter jeg fikk den glimrende idéen fra deg om å ønske oss eggeglass, så endte jeg opp med en del mer på ønskelisten. Ikke fordi det er ting vi absolutt trenger eller ønsker oss, men mer sånn "dette kan vi jo alltids ha bruk for, det koster ikke altfor mye, og da har folk mer å velge imellom" :fnise: Jeg satte blant annet opp salatslynge, og dekketallerkener i glass med sølvkant (som passer perfekt til finserviset vi har satt opp). Til og med en litt fancy vinopptrekker har jeg satt opp :ler: Så nå er lista ganske fyldig faktisk, med priser fra 139 for det billigste og 1265 for det dyreste. Da føler jeg vel at vi har klart å gjøre "jobben" vår der. Håper jeg :)

Så deilig å være ung og ikke "ferdig" etablert, så man faktisk kan ønske seg en hel del ting med riktig så god samvittighet (ikke som f.eks vi, som bare måtte lage en ønskeliste fordi det forventes, til tross for at man føler at man ikke trenger flere ting ;) ). Høres ut som dere har en fyldig og god liste med mange alternativer - så bra!

Hvis dere allikevel har hjemmeside til bryllupet, så ville jeg lagt den der ja. (Men jeg ville derimot ikke opprettet en hjemmeside kun for å legge ut ønskelista) Det kan også være lurt på opplyse de nærmeste om ønskelista - gi den til mor, svigermor, forlovere og kanskje søsken? På den måten kan de gi den videre til de som evt spør dem :)

• Liker 1
Skrevet

kom på et par ting jeg kan skrive på, i natt ( helt utrolig hjernen min jobber selv om jeg vil sove!) så det blir til at jeg setter på frokost tallerkener i samme serie som middagsservice å så setter jeg på et par ekstra serveringsboller i samme serie å kansje noen kaffekopper.....

Gryter å slikt har jeg så mange av at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av de jeg allerede har :O Luxus problem!

vinduskarmene mine ser ut som et utstillingsvindu fra amerika (les: de er overfyllte)

Skrevet

Den ligger på Tilbords. Hvis folk spør etter den, får de vite at den ligger der, ellers gjør jeg intet :)

samme her. vi er gamle og har alt vi trenger og meeeere til, så vi ønsker ikke å distribuere noen ønskeliste i noen særlig grad

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

kom på et par ting jeg kan skrive på, i natt ( helt utrolig hjernen min jobber selv om jeg vil sove!) så det blir til at jeg setter på frokost tallerkener i samme serie som middagsservice å så setter jeg på et par ekstra serveringsboller i samme serie å kansje noen kaffekopper.....

Gryter å slikt har jeg så mange av at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av de jeg allerede har :O Luxus problem!

vinduskarmene mine ser ut som et utstillingsvindu fra amerika (les: de er overfyllte)

Hehe, jeg satte også opp noen ekstra serveringsfat og boller på lista - tenkte at det er sikkert kjekt å ha noen ekstra, haha :)

Uff... jeg er, til svigermors store fortvilelse, særdeles lite glad i pyntegjenstander og nips (og det samme er samboeren). Det kommer sikkert av at jeg vokste opp i et hjem hvor det var så mye pyntegjenstander av alle slag, over hele huset, at det føltes som man var innesperret nesten :fnise: Så - hos oss er det knapt en pyntegjenstand. Minimalistisk er mer vår greie, og det har jeg skjønt fortviler både den ene og den andre, for de insisterer på å gi oss pyntestæsj til jul og bursdager (og nesten alt havner på boden og/eller i skap og skuffer...) Hvis vi får mye sånt til bryllupet, håper jeg det kan byttes... Uff, nå høres jeg utrolig utakknemlig ut, og det er jeg vel også, men jeg kan virkelig ikke fordra nips og stæsj :(

samme her. vi er gamle og har alt vi trenger og meeeere til, så vi ønsker ikke å distribuere noen ønskeliste i noen særlig grad

Ikke sant? Det er noe med det, men folk forventer en ønskeliste tydeligvis, så da er det nå iallfall laget en ;) Så får man evt heller bytte ut noe av det man har i dag med noe nytt. Forandring fryder? :)

Skrevet

Dere som har skapene fulle av servise kan jo ønske dere ting som ikke hører til på kjøkkenet da! :) Gavekort på møbelbutikker hvis dere trenger noe annet til huset, fritidsutstyr som telt og soveposer, skikkelig kamera eller annen elektronikk, gavekort hos et reisebyrå som enten kan brukes til bryllupsreisen eller en annen reise, opplevelser som teaterbilletter eller middag på en god restaurant, sengetøy/håndklær/duker, gassgrill - bare fantasien setter grenser. :)

Gjest Adriane
Skrevet

Dere som har skapene fulle av servise kan jo ønske dere ting som ikke hører til på kjøkkenet da! :) Gavekort på møbelbutikker hvis dere trenger noe annet til huset, fritidsutstyr som telt og soveposer, skikkelig kamera eller annen elektronikk, gavekort hos et reisebyrå som enten kan brukes til bryllupsreisen eller en annen reise, opplevelser som teaterbilletter eller middag på en god restaurant, sengetøy/håndklær/duker, gassgrill - bare fantasien setter grenser. :)

Hehe, joda, men har vi skapene fulle, betyr det gjerne at man er såpass etablert at man stort sett har det man trenger allerede. Vi ville jo egentlig ikke ha gaver vi, og det sa vi i fra, men det "respekteres ikke" av familie og venner. De ønsker veldig gjerne å gi gaver, og de ønsker også at vi kommer med en ønskeliste. Det skaper sine utfordringer. Det med gavekort er greit nok; vi har sagt vi ønsker oss reisegavekort. Men mange føler det er feil å gi penger og/eller gavekort i bryllupspresang og ønsker å gi noe mer håndfast.

Sengetøy, håndklær etc har vi mengder av, og har ikke plass til mer. Man kan selvsagt bytte ut noe av det man har, men vi føler det blir litt feil å kvitte seg med ting som er like fint fremdeles, bare for å ha noe helt nytt isteden. Gassgrill har vi faktisk tenkt på, men den billigste gassgrillen som er noe vi kan tenke oss koster 3000. Ingen av oss er komfortable med å sette så dyre ønsker på ønskelista.

Selvfølgelig kan man sette alskens greier på ønskelista - som du sier er det bare fantasien som setter grenser sånn sett. Men vi føler ikke det er riktig, all den tid vi egentlig ikke trenger det... Lista som nå er satt sammen er helt ok. Det er ting vi ikke nødvendigvis trenger, men som heller ikke vil bli stuet vekk ubrukt i et skap og funnet igjen om mange år. Ting vi kanskje har tenkt at "dette hadde vært kjekt å ha", men så latt være å kjøpe fordi vi strengt tatt ikke trenger det. Så kan det stå på ønskelista da, så har vi iallfall en del håndfast der, i tillegg til vårt reisegavekort-ønske :)

Skrevet

Hehe, jeg satte også opp noen ekstra serveringsfat og boller på lista - tenkte at det er sikkert kjekt å ha noen ekstra, haha :)

Uff... jeg er, til svigermors store fortvilelse, særdeles lite glad i pyntegjenstander og nips (og det samme er samboeren). Det kommer sikkert av at jeg vokste opp i et hjem hvor det var så mye pyntegjenstander av alle slag, over hele huset, at det føltes som man var innesperret nesten :fnise: Så - hos oss er det knapt en pyntegjenstand. Minimalistisk er mer vår greie, og det har jeg skjønt fortviler både den ene og den andre, for de insisterer på å gi oss pyntestæsj til jul og bursdager (og nesten alt havner på boden og/eller i skap og skuffer...) Hvis vi får mye sånt til bryllupet, håper jeg det kan byttes... Uff, nå høres jeg utrolig utakknemlig ut, og det er jeg vel også, men jeg kan virkelig ikke fordra nips og stæsj :(

Ikke sant? Det er noe med det, men folk forventer en ønskeliste tydeligvis, så da er det nå iallfall laget en ;) Så får man evt heller bytte ut noe av det man har i dag med noe nytt. Forandring fryder? :)

Vi er også anti-nips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...