Gå til innhold

Brudesalonger i Oslo/Drammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har noen gode brudesalonger i Oslo eller Drammen?

Tenkte jeg skulle begynne jakten på kjole i sommer, men vil ikke kaste bort tid i salonger med dårlig service og utvalg.

Så om dere har noen å anbefale i dette området, gjerne noen som har litt annet enn den klassiske, stroppeløse, a-linjeformede kjolen. Salongen her i Hønefoss var ingen hyggelig opplevelse og ble vist en kjole stikk motsatt av hva jeg ønsket.

Skrevet (endret)

Jeg kan på det varmeste anbefale Brudesenteret i Engene i Drammen!

www.brudesenteret.no/

De har skikkelig dårlig hjemmeside, men fantastisk flinke damer som jobber der!

Det er 3 voksne damer, og de viste en service, velvilje og forståelse for hva jeg ønsket som jeg ikke har opplevd noe annet sted.

Det endte med at mannen kjøpte masse av sitt der også + min forlover og mamma fordi de alle hadde vært med meg innom og sett hvordan de ordnet opp.

De syr og tilpasser også kjolene selv i salsongen. Min kjole har blitt sydd ut og inn flere ganger, og de har ikke tatt en eneste krone for sømmen...

Skal jeg være litt kristisk, så må jeg si at 2 av damene (de 2 med halvlangt hår), er en liga over dame nr 3 (kort hår).

De har nok mest typiske brudekjoler, men har også sett andre ting der inne.

Endret av Semydfe
Skrevet

Helt enig med alt ho over skriver ;-) Veldig fornøyd!

Skrevet

Helt enig med alt ho over skriver ;-) Veldig fornøyd!

Er du også Drammensbrud? Hvor skal dere ha bryllupet?

Skrevet

Ja, kjolen min er derfra! Bor ikke i Drammen da, men fikk så godt inntrykk av butikken så jeg valgte å kjøpe der :) Bryllupet er i indre Østfold! :-)

Skrevet

Ja, kjolen min er derfra! Bor ikke i Drammen da, men fikk så godt inntrykk av butikken så jeg valgte å kjøpe der :) Bryllupet er i indre Østfold! :-)

OK, da får dere ha lykke til på den store dagen! Gled dere :danse:

Skrevet

Takk det samme! :-) Forresten, du ble hundre prosent med syingen dems? Min må legges inn, så er veldig spent på om det blir bra!

Skrevet

Takk det samme! :-) Forresten, du ble hundre prosent med syingen dems? Min må legges inn, så er veldig spent på om det blir bra!

Min kjole er matt med tyll og blonder, så den er nok mer takknemlig å sy enn kjoler med glatt stoff.

Men ja, fornøyd med syingen, og både kjole, bolero og korsett er sydd en god del.

Skrevet

Så bra, godt å høre! Kan jeg spørre om hvilken kjole du har? :D De hadde mange fine synes jeg, og de var flinke til å klare å se hva jeg ønsket. Følte heller ikke noe kjøpepress, var vel der tre ganger før jeg bestemte meg ;)

Skrevet

Så bra, godt å høre! Kan jeg spørre om hvilken kjole du har? :D De hadde mange fine synes jeg, og de var flinke til å klare å se hva jeg ønsket. Følte heller ikke noe kjøpepress, var vel der tre ganger før jeg bestemte meg ;)

Har Arketa fra San Patrick :-)

Skrevet

Åh, den var helt fantastisk fin! :D Gratulerer :D

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Drammen, men kjøpte kjolen min i Oslo fordi Brudesenteret i Drammen ba meg komme tilbake i september siden jeg var så tidlig ute.

I Oslo var jeg på Kristins brudesalong og Brudekjolen. Fantastisk service begge steder, men kjolen jeg fant var 1000kr billigere på Brudekjolen enn på Kristins. De sa også at de matchet prisen på Kristins uansett :)

Lykke til!! :D

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :)

Er det for tidlig å begynne å lete allerede et år i forveien?

Pga studier, jobb og diverse har jeg ikke mye fritid, så føler at det bare er i sommer jeg har tid til å nyte letingen etter kjole. :)

Skrevet (endret)

Takk for svar alle sammen! :)

Er det for tidlig å begynne å lete allerede et år i forveien?

Pga studier, jobb og diverse har jeg ikke mye fritid, så føler at det bare er i sommer jeg har tid til å nyte letingen etter kjole. :)

Jeg startet 8 mnd i forveien og følte nesten at jeg var litt sent ute.

Nå er bryllupet deres? Hvis du leter nå så blir det jo 2013-modeller, men hvis du venter til september/oktober så begynner alle de nye og spennende 2014-modellene å komme også ;-)

Endret av Semydfe
Skrevet

Første helgen i august neste sommer, så med to semestere og siste eksamen i mai/juni føler jeg at sommeren nå er eneste tidspunkt. Kan hende jeg venter med å kjøpe, men i mitt hode virket det smart finne ut hva jeg liker, kler osv mens jeg enda har god tid. :P

Annonse
Skrevet

Første helgen i august neste sommer, så med to semestere og siste eksamen i mai/juni føler jeg at sommeren nå er eneste tidspunkt. Kan hende jeg venter med å kjøpe, men i mitt hode virket det smart finne ut hva jeg liker, kler osv mens jeg enda har god tid. :P

Det skjønner jeg godt!

Lykke til med letingen!

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Trekker opp denne.

Brudens skattekammer - trivelig dame, ikke det helt store utvalget. Stort sett standar brudekjoler med mye skjørt. Lite av andre alternativer.

Diin brud - godt utvalg. Ikke den store servicen. Damen som skulle hjelpe meg var stresset, fikk følelsen av de helst ville ha meg ut av døren så fort som mulig. Dette til tross for at jeg hadde bestillt time i god tid. Fikk heller ingen hjelp til å finne kjoler som kanskje kunne passe meg. Ei heller lov å ta bilder.

Brudekjolen - god service, godt utvalg. Mange forskjellige modeller, de fleste bruder kan sikkert finne flere modeller de liker. Veldig god service, damen var veldig behjelpelig med å finne forslag. Ikke var det press på å kjøpe dyr kjole heller. Og de hadde satt av rikelig med tid. Endte opp med å bestille en kjole som damen trodde ville passe meg.

Anonymous poster hash: dacc8...ba1
Skrevet

Trekker opp denne. Brudens skattekammer - trivelig dame, ikke det helt store utvalget. Stort sett standar brudekjoler med mye skjørt. Lite av andre alternativer. Diin brud - godt utvalg. Ikke den store servicen. Damen som skulle hjelpe meg var stresset, fikk følelsen av de helst ville ha meg ut av døren så fort som mulig. Dette til tross for at jeg hadde bestillt time i god tid. Fikk heller ingen hjelp til å finne kjoler som kanskje kunne passe meg. Ei heller lov å ta bilder. Brudekjolen - god service, godt utvalg. Mange forskjellige modeller, de fleste bruder kan sikkert finne flere modeller de liker. Veldig god service, damen var veldig behjelpelig med å finne forslag. Ikke var det press på å kjøpe dyr kjole heller. Og de hadde satt av rikelig med tid. Endte opp med å bestille en kjole som damen trodde ville passe meg. Anonymous poster hash: dacc8...ba1

Hvor ligger disse salongene? Oslo eller Drammen?

Takk for flere svar!

Regner med at jeg bestiller time i flere salonger i løpet av sommeren, så får jeg begynt jakten på kjolen i det minste. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ligger disse salongene? Oslo eller Drammen?

Takk for flere svar!

Regner med at jeg bestiller time i flere salonger i løpet av sommeren, så får jeg begynt jakten på kjolen i det minste. :)

Alle tre ligger i Oslo.

Anonymous poster hash: dacc8...ba1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du drar til Drammen kan du også dra rett over elva til Brudepikene. De selger dresser til menn, og brukte brudekjoler. Tror de har litt ekstrautstyr som vesker og sånt også.

Anonymous poster hash: 6a9b1...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...