Gå til innhold

Uff, jeg liker ikke hans valg av forlover...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Uff, nå er jeg i en litt kinkig situasjon...Min kjære holder på å velge forlover, og han har fortalt meg hvem han har lyst til å spørre. Dessverre viser det seg at den han føler mest for er en av de kameratene jeg føler jeg har minst til overs for...Denne er gift med ei dame jeg rett og slett ikke ønsker i mitt bryllup, av ulike årsaker som jeg ikke ønsker å gå inn på her.

Og nå er jeg i et dilemma. Skal jeg fortelle han at jeg ikke ønsker at han skal velge denne kameraten til forlover, eller skal jeg bite i det sure eplet og innse at jeg må dele en av livets viktigste dager med disse folka...Det er jo ikke bare min dag, og jeg tror dette vil være viktig for min kjære...

Er veldig usikker på hvordan jeg skal takle dette...

K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal si hvordan du føler det når det gjelder konen til kameraten?

Det skal jo være den lykkeligste dagen i deres liv og det vil sikkert ikke være noe kjekt for han hvis han merker på deg at du er litt småirritert pga denne damen......

Så jeg ville sagt noe og hvis han fremdeles velger kameraten som forlover, så hadde jeg respektert valget og så prøvd å virke hyggelig ovenfor dama, selv om det kanskje ikke er så lett for deg.

Skrevet

Enig med Kittykat.

Prat med ham og forklar hva du mener/føler, og kom til en løsning i sammen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Han vet godt hva jeg føler for denne dama, og derfor er jeg også redd for at han IKKE skal velge denne kameraten SELVOM han gjerne vil det. Jeg vil jo ikke komme mellom ham og kameraten...

Men SAMTIDIG ønsker jeg ikke denne dama i bryllupet mitt - vi skal kun ha en liten middag med de nærmeste og jeg vil synes det er forferdelig om denne dama skal dele dagen med oss, og ikke mine tanter og onkler, f.eks...

K

Skrevet

Okei, det gjorde jo ting en smule verre. Min samboer har det samme "problemet" med en venninne av meg ( han vil ikke ha henne til stede på dagen vår når det skjer av ulike grunner ), så jeg forstår din problemstilling.

Men her er jo kameraten gift da, så det blir jo litt verre med andre ord.

Har kameraten og din tilkommende mann kjent hverandre lenge? Er de de besteste venner, for å si det sånn?

Eller har han andre som han kan spørre, hvis det skulle bli aktuelt?

Uansett så bør jo dere snakke om det ( igjen ) og se om dere kan komme fram til en løsning.

Du kan jo også si at du er redd for å komme i mellom han og vennen hans pga dette. Du gjør jo ikke dette med vilje, men det blir jo et lite dilemma.

Og siden han allerede vet hva du føler angående henne fra før, så burde jo han ha tenkt på det at du ikke vil ha henne med når han valgte forlover.

Men men, meg om det.

Uansett, håper dere finner en løsning på dette :trøste:

Skrevet

Hvilken situasjon er din forlover i når det gjelder partner? Siden dere bare vil ha de aller nærmeste så er det helt legalt å bare invitere forlovere og ikke deres partnere (selv om de er gift). Det eneste problemet jeg kan se da er om dere begge er _veldig_ god venn med din forlovers partner, og derfor vil føle det merkelig å utelate han. Om det ikke er slik tror jeg den beste løsninga blir at han velger den kompisen han vil som forlover, men ingen av forloverenes partner kommer til middagen.

Gjest Embla s
Skrevet

Det er jo ikke sikkert at han mannen din har valgt til forlover er så veldig mye bedre enn nr 2 på "forloverlisten" hans? Kanskje det ikke er så utrolig viktig for mannen din å ha akkurat denne vennen til forlover når det kommer til stykket?

Og, joda, det er din manns valg, men spesielt siden dere skal ha så liten og intim feiring, blir det jo viktig at dere begge trives med alle gjestene. Det blir jo en ekslusiv forsamling, og da nytter det ikke at du ikke utstår den ene gjesten. Uansett hvor glad mannen din er i denne kameraten, tror jeg ikke han ønsker å ha ham som forlover for enhver pris. Hvis dette valget av en eller annen grunn ødelegger dagen for deg, har han sikkert en annen god venn som kan gjøre tilnørmet samme nytten. Når alt kommer til alt, er det jo dere to og at dere blir gift, som er hovedpoenget, ikke hvem som er forlover!

Lykke til :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror at min kjære føler at det ville være mest naturlig å velge denne kameraten av flere årsaker, men han har sagt at han også har vurdert en fetter som han har et nært kameratforhold til, og som også jeg har et godt forhold til. Jeg ville uten tvil foretrekke å ha denne fetteren og hans kone i selskapet i steden. Men så er det på en måte ikke mitt valg...

Jeg har valgt min kusine (som også er ei av mine nærmeste venninner) til forlover, og både sambo og jeg har et veldig godt forhold til henne. Hun er for tiden singel, så ideen med å be bare forloverne uten partner kan jo fungere. Men på en måte så bli det litt rart da, siden min forlover ikke har noen partner. Da blir det veldig synlig at denne andre dama ikke blir bedt, på en måte...Uff. Jeg liker ikke dette.

Jeg kunne på en måte svelget det i meg om det hadde vært et stor bryllup, eller hvis det bare var jeg som har dårlige følelser for denne dama. Dessverre strekker det seg litt lengre enn som så, uten at jeg vil si noe mer, og min familie ville ikke sette pris på å ha henne der.

Jeg håper så inderlig at dette løser seg... :-(

Skrevet

Jeg synes definitivt dere skal gå for å invitere forloveren hans uten partner. Når det blir en så liten og intim feiring som det dere skal ha synes jeg det blir merkelig om partnere skal være med "bare" fordi de er gift. På en sånn middag synes jeg dere skal be venner dere vil dele dagen med uavhengig av partnere (om dere ikke har et nært forhold til begge såklart). Kan jo heller kona hans være med på vennefesten senere - der hun kanskje "forsvinner" litt i mengden?

Gjest Embla s
Skrevet

Men det er jo litt vanskelig hvis han er den eneste som blir bedt uten følge.. Hvis mannen din har et alternativ dere begge er konfortabel med, ville vel det være det beste valget? At dere får en minnerik dag er viktigere enn valg av forlover!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi kommer ikke til å be venner på bryllupsmiddagen, bare vår nærmeste familie. Det blir vel maks 12-14 stk tenker jeg. Det er derfor det blir helt feil å ha henne der, mens mine beste venninner ikke blir bedt...

Dessverre tror jeg at det å ikke be henne er uaktuelt for min kjære, hvis han velger denne kameraten. For sambo har nemlig også kjent dama like lenge og hun er ei god venninne av ham hun også...

ÆSJ, dette blir så innvikla og vanskelig... :forvirra:

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er sant som embla s sier, at valg av forlover er mindre viktig enn at vi får en minnerik dag, men jeg føler meg på en måte litt ussel som blander meg i min kjæres forlovervalg...

Syns dere at jeg kan gjøre det - foreslå at han velger den andre kameraten (fetteren) i steden, så vi unngår hele problematikken? Jeg er redd jeg styrer litt vel mye...

K

Skrevet

Om både du og din familie har så mye i mot henne, så kan hun jo ikke være helt uskyldig i dette. Hun må jo ha gjort NOE for at så mange skal misslike å være i samme rom som henne. Da synes jeg egentlig ikke det blir for sært å ikke be henne, spesielt når dere ellers har så få gjester. Om noen spør så er det jo bare å si som sant er, dere vil kun ha de aller nærmeste til stede under middagen.

Gjest Embla s
Skrevet
Det er sant som embla s sier, at valg av forlover er mindre viktig enn at vi får en minnerik dag, men jeg føler meg på en måte litt ussel som blander meg i min kjæres forlovervalg...

Syns dere at jeg kan gjøre det - foreslå at han velger den andre kameraten (fetteren) i steden, så vi unngår hele problematikken? Jeg er redd jeg styrer litt vel mye...

K

JA!!! Jeg syns godt du kan be mannen din velge en annen enn ham som forlover. Jeg ville IKKE syntes det var stas å ha en forlover mannen min av en eller annen grunn var imot, jeg syns i allefall du skal forklare saken for mannen din slik at han velger seg forlover med "alle kort på bordet". Forlovere er viktige, men egentlig bare en liten detalj i helheten. Syns ikke det gjør deg hverken styrende eller dominerende. :)

Skrevet

Du kan jo opplyse ham om hva du synes om potensiell forlover og spesielt dama hans, og så er det opp til kjæresten din. Hvis det egentlig ikke er så nøye, og han har en god andremann på lista, så synes han sikkert det er greit. I motsatt fall så har du i hvertfall sagt fra, så du ikke trenger å brenne inne med at du ikke liker dama.

Catzy

Gjest Gjesta
Skrevet

Problemet er ikke at han ikke vet at jeg ikke liker denne dama, men at jeg syns det er trist at han ikke skal kunne velge den forloveren han vil pga det... :(

K

Gjest agurk
Skrevet

Du kan jo bare spørre han veldig pent da? Vil han fortsatt ha denne mannen til forlover har du jo iallefall prøvd? Dere skal jo tross alt gifte dere, så jeg tror han tåler at du legger inn ønske på forlover så lenge du lar han bestemme!

Gjest Embla s
Skrevet
Problemet er ikke at han ikke vet at jeg ikke liker denne dama, men at jeg syns det er trist at han ikke skal kunne velge den forloveren han vil pga det... :(

K

Jammen Kverula, man må jo se ting i et helhetsperspektiv.. Hvis mannen din liker denne mannen best, gir det ham 10 "forloverpoeng" mens andre valget hans kanskje bare har "8 forloverpoeng", men hvis det er ting ved den første som ødelegger dagen for deg (og andre) så forringes hans poeng til minus poeng, alt tatt i betraktning. Og da er det ikke sikkert mannen din vil ha ham likevel! (hvis du skjønner hva jeg mener).

Mannen din må få vurdere om dette førstevalget er så mye bedre og et så mye viktigere valg for ham, og at det betyr så mye for ham å ha akkurat denne mannen som forlover, opp mot det faktum at det forringer opplevelsen for deg. Med alle kort på bordet må mannen din ta sitt valg. Det er rett og slett ikke fair mot mannen din å ikke fortelle ham hva du tenker og føler i denne saken!!

Og hvem vet - kanskje det ikke betyr så mye for ham å ha akkurat denne mannen som forlover, som du tror? Kanskje andre valget er et vel så godt valg, på sikt?

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for kloke ord, Embla s! :)

Det kom kanskje ikke tydelig nok fram, men vi har snakka om dette altså. Sambo har sagt at og hvorfor han har lyst til å spørre denne kameraten, men også at han er i tvil fordi han vet hvordan jeg føler ang kona hans (og hun ang meg...). Så alle kortene er på bordet allerede.

Men jeg har litt dårlig samvittighet...jeg kunne så gjerne ønske at jeg kunne si til han at han gjerne må velge denne kameraten og at jeg syns det er et koselig valg. Men det kan jeg ikke...og det føler jeg meg litt ussel for...For det er tross alt hans dag også, ikke bare min.

I det store og hele er ikke dette et viktig spørsmål, men akkurat nå syns jeg det er litt synd at vi må ta et sånt valg...

Gjest Embla s
Skrevet

Klart det er et viktig spørsmål.. Det er jo trist hvis dette er bestevennen til mannen din som dermed blir "utestengt" fra den store dagen.. Syns uansett du er fin som tenker så mye på mannen din sine følelser. Men hvis han nå har et godt andrevalg, vil han jo bli ganske fornøyd, sett opp mot at førstevalget hans kanskje vil ødelegge hele greia for deg?!

Hvordan tror du det blir mottatt hvis han bes uten følge? Blir han i såfall den eneste som blir bedt uten følge? Dere kan lett komme til å provosere ham/tråkke ham på tærne hvis han blir bedt uten henne, hvis det er slik at de er et etablert par og dere omgås henne og..

Uff, vanskelig situasjon :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...