Grønt blad Skrevet 1. juli 2013 #61 Skrevet 1. juli 2013 Starbucks har allerede helt i et lass med sukker før du fikk den, slik at du slipper å gjøre det ;-) Kjenner ansatte der, har sett hvordan de lager den. Ikke noe lass med sukker. I tillegg er den overhodet ikke dyr. Gått på kaffebarer hvor en bitteliten kopp (som smaker skvip) koster 40-50kr. Hvordan vil du da forklare at den er søtere (noe den åpenbart må være for at du skal klare å drikke den? Et annet blandingsforhold? De ansattes magiske hender? Starbucks magiske kaffeblanding? En cappuccino består av espresso og steamet melk. En cappuccino er mildere enn en kopp svart kaffe, men den er ikke søt. Dersom den er mindre bitter (altså søtere) enn ellers, er det sukker eller et annet søtningsmiddel i den.
Medlem Skrevet 1. juli 2013 #62 Skrevet 1. juli 2013 En cappuccino består av espresso og steamet melk. En cappuccino er mildere enn en kopp svart kaffe, men den er ikke søt. Dersom den er mindre bitter (altså søtere) enn ellers, er det sukker eller et annet søtningsmiddel i den. Eller rett og slett at Espressoen er mindre bitter. Melken kan også ha noe å si, for all melk smaker ikke likt. 3
Kattugla Skrevet 1. juli 2013 #63 Skrevet 1. juli 2013 Har vært på Starbucks i både London og NY, må si at det var en skuffende opplevelse! Ga det noen sjanser i tilfelle.. Men, neida, like mye skvulp andre steder og andre kontinenter.. (Må dog innrømme at jeg fikk en veldig god rosinbagle på Starbucks i NY! 😛)
miramis Skrevet 1. juli 2013 #64 Skrevet 1. juli 2013 50 kr for en liten frappuccino?! Svindel.. I spania f.eks koster en grande (473 ml) 3 euro og noen cent.. Ca 3,50. Og det er ca 30 kr. Herregud, norge ass..Anonymous poster hash: dd8ff...a01 Ikke svindel i det hele tatt?! Både lokaler, ansatte, råvarer og instrumenter koster mye mer i Norge enn Spania. Norge er faktisk et av de landene med billigst mat i forhold til inntekt. 4
miramis Skrevet 1. juli 2013 #65 Skrevet 1. juli 2013 Hvordan vil du da forklare at den er søtere (noe den åpenbart må være for at du skal klare å drikke den? Et annet blandingsforhold? De ansattes magiske hender? Starbucks magiske kaffeblanding? En cappuccino består av espresso og steamet melk. En cappuccino er mildere enn en kopp svart kaffe, men den er ikke søt. Dersom den er mindre bitter (altså søtere) enn ellers, er det sukker eller et annet søtningsmiddel i den. Finnes mange variasjoner på melk og kaffe brukt. Syntes starbucks sin er best, er ikke noe vits i å "lekse" meg til å ikke like de. Bor uansett ikke i by med starbucks. 2
Wonders Skrevet 2. juli 2013 #66 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har kjøpt kaffe på SB på Oslo City én gang siden de åpnet. Da jeg bodde i statene kjøpte jeg svart iskaffe på SB, siden jeg ikke orker de oversukrede, søte klisset som er alternativet når man vil ha noe kaldt. Spurte om de hadde det samme på Oslo City, og jada! Ikke noe problem! Spurte i tillegg om den var søt, og neida! Den var ikke så veldig søt! Kaffen jeg fikk var en oversøtet kaffe-frappuccino. Makan til skvip. Kosta flesk og jeg orket bare halvparten. Kasta resten og gikk og gulpa frappuccino resten av dagen. Neste gang strenet jeg forbi køen på SB og stakk opp på Stockfleth's istedet. Fikk nydelig, svart iskaffe - akkurat slik jeg ville ha den! Anonymous poster hash: bc96a...c77 Frappochino( som er trademark SB) /frappe (som vi sier i Norge) og icecoffee/ iskaffe er to vidt forskjellige ting asså. Uten at jeg vet hva du sa; Man kan ikke skjelle ut et sted for å ikke gjøre rett om kunden ikke gjør klart forskjellen i sin bestilling. Jeg ba om icecoffee på SB en gang, for vi hadde ikke ordet Frappe her i norge ennå. Så jeg trodde det het iskaffe rett og slett. Og da fikk jeg kaffe, med isbiter og melk i... Sikkert sånn som du ville ha. Bestill rett så får du rett skal du se 4
Gjest Cloud9 Skrevet 2. juli 2013 #67 Skrevet 2. juli 2013 Meh. Var i London og tok tre forskjellige frappuccinoer, Triple Caramel (Ugh! Hvor er kaffen? Sykt mye søt karamell og "vannete"), Mocha Cookie Crumble (tja... :-/ ) og Strawberries & Cream (GOD faktisk!). Ikke mye å rope hurrah for gitt. Costa som er lignende Starbucks hadde derimot en veldig god Mocha frappuccino. ^^,
PecanPie Skrevet 2. juli 2013 #68 Skrevet 2. juli 2013 Frappochino( som er trademark SB) /frappe (som vi sier i Norge) og icecoffee/ iskaffe er to vidt forskjellige ting asså. Uten at jeg vet hva du sa; Man kan ikke skjelle ut et sted for å ikke gjøre rett om kunden ikke gjør klart forskjellen i sin bestilling. Jeg ba om icecoffee på SB en gang, for vi hadde ikke ordet Frappe her i norge ennå. Så jeg trodde det het iskaffe rett og slett. Og da fikk jeg kaffe, med isbiter og melk i... Sikkert sånn som du ville ha. Bestill rett så får du rett skal du se Jeg spurte etter svart iskaffe. At kaffen er svart, pleier vanligvis å bety uten noen ting annet enn kaffe. Jeg var spesifikk. Jeg er klar over forskjellen. At jeg da fikk søtt melkeskvip var veldig nedtur. I statene bestilte jeg forøvrig "iced coffee". Oversatt til norsk ville man nok brukt "iskaffe", men "iskaffe" er omtrent synonymt med "islatte", så det hadde nok ikke fungert det heller.
Wonders Skrevet 2. juli 2013 #69 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Jeg spurte etter svart iskaffe. At kaffen er svart, pleier vanligvis å bety uten noen ting annet enn kaffe. Jeg var spesifikk. Jeg er klar over forskjellen. At jeg da fikk søtt melkeskvip var veldig nedtur. I statene bestilte jeg forøvrig "iced coffee". Oversatt til norsk ville man nok brukt "iskaffe", men "iskaffe" er omtrent synonymt med "islatte", så det hadde nok ikke fungert det heller. Merkelig at de ikke spurte om du ville ha frappochino siden du betillte noe annet og de gav deg frappochino. Her har de miset ballen helt. Du bør virkelig si det til dem, å prøve en iskaffe igjen. SB iskaffe er bare for kaffeelskere. Ja..jeg drakk opp min på trass når jeg bestillt feil -så jeg aldri skulle bestille feil igjen... Endret 2. juli 2013 av Wonders
PecanPie Skrevet 2. juli 2013 #70 Skrevet 2. juli 2013 Merkelig at de ikke spurte om du ville ha frappochino siden du betillte noe annet og de gav deg frappochino. Her har de miset ballen helt. Du bør virkelig si det til dem, å prøve en iskaffe igjen. SB iskaffe er bare for kaffeelskere. Ja..jeg drakk opp min på trass når jeg bestillt feil -så jeg aldri skulle bestille feil igjen... Næh, jeg stikker heller på SF eller KB. Der må jeg be spesifikt om melkesvip
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #71 Skrevet 2. juli 2013 Næh, jeg stikker heller på SF eller KB. Der må jeg be spesifikt om melkesvip Hva er SF/ KB? Anonymous poster hash: 39a52...b7b 1
Wolfmoon Skrevet 2. juli 2013 #72 Skrevet 2. juli 2013 Hva er SF/ KB? Anonymous poster hash: 39a52...b7b Jeg antar Stockfletch (eller hvordan det nå skrives) og Kaffebrenneriet
Medlem Skrevet 3. juli 2013 #73 Skrevet 3. juli 2013 Næh, jeg stikker heller på SF eller KB. Der må jeg be spesifikt om melkesvip Mens andre stikker på TW eller KF. 1
PecanPie Skrevet 3. juli 2013 #74 Skrevet 3. juli 2013 Mens andre stikker på TW eller KF. Jeg skryter på meg å være rimelig kjent i byen, men KF vet jeg ikke hvor ligger. Har hørt om stedet, skulle gjerne vært innom. Når det gjelder TW er jeg lite i området etter at jeg flyttet derfra. Jeg antar Stockfletch (eller hvordan det nå skrives) og Kaffebrenneriet
Medlem Skrevet 3. juli 2013 #75 Skrevet 3. juli 2013 Jeg skryter på meg å være rimelig kjent i byen, men KF vet jeg ikke hvor ligger. Har hørt om stedet, skulle gjerne vært innom. Når det gjelder TW er jeg lite i området etter at jeg flyttet derfra. Universitetsgata 2, inngang fra Pilestredet -> Kart @ Google Ellers har S&H også god kaffe.
PecanPie Skrevet 3. juli 2013 #76 Skrevet 3. juli 2013 Universitetsgata 2, inngang fra Pilestredet -> Kart @ Google Ellers har S&H også god kaffe. Takker!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #77 Skrevet 3. juli 2013 Fryktelig dårlig prippne vi skulle være når det gjelder kaffe da. Skal ha kaffe i verdenstoppen, for å så handle mat på Rimi og Rema 1000. La nå folk få bestemme selv hva de vil drikke. Klaging blir bare flaut. Anonymous poster hash: 5f862...e75 3
Wonders Skrevet 4. juli 2013 #79 Skrevet 4. juli 2013 for kaffegale må man jo innom Fuglen i Pilestredet... http://fuglen.no/
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #80 Skrevet 4. juli 2013 Hehehe: http://www.buzzfeed.com/ailbhemalone/independent-coffee-shop-gets-creative-with-its-toilet-brush Anonymous poster hash: 99a08...524
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå