Timar Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Jeg kan jo like gjerne lage en egen tråd, KUN for dem som har festen på hotell. Det er stor forskjell på å ha en åpen bar med alt av tax free varer fra sitt eget skap og en bar med fulle priser på hotell. Så dere andre hotellfestere, har dere åpen bar? Bruker dere bonger? Betalingsbar? Hvor mange gjester skal dere ha? Vi betaler selvfølgelig all drikke fra velkomstdrink til avec'en, men evnt tilleggsdrikke med alkohol betales av gjestene selv. Vi har ikke skrevet dette i invitasjonen, det er jo det vi selv er vant til. Nå skal det sies at alle våre gjester er godt voksne, og har god økonomi. Og så blir det 100 av det. Og jeg vil heller ha med de siste 10-20 gjestene, enn å stå for fri drikke til hele selskapet hele kvelden.
Gjest Adriane Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Ca 65 gjester. Velkomstdrink, vin/øl/mineralvann til maten, kaffe avec. Når baren åpner får de gratis mineralvann, øl/cider og vin, men må betale selv hvis de ønsker sterkere saker
Anglofil Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Vel, hadde ikke på hotell, men regner med at jeg kan svare allikevel fordi vi hadde i leide lokaler der vi måtte betale til dem vi leide av. Med andre ord ikke mulighet for medbragt og det var ikke akkurat svenskepriser hvis jeg kan si det slik. Uansett, hadde fri bar. Folk drakk faktisk ikke så mye som forventet, og barregningen kom vel på 8000 kr for 36 stykker. Syntes det var en helt kurant pris. Mvh Yvonne
Arkivskap Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Til oss så setter de opp en bar i rommet vi skal ha på hotellet. Der får gjestene kjøpt det de får i den vanlige hotellbaren. De får velkomstdrink, vin til maten og konjakk til kaffen. Dette er det opplyst om i invitasjonen.
marihihia Skrevet 30. mai 2013 #5 Skrevet 30. mai 2013 Vi skal ha bryllupet på hotell. 70-75 gjester. Vi betaler alt hele kvelden, også fri bar etter middagen. Vi kan velge mellom å betale et fast beløp per gjest og da er bartendere inkludert, eller betale for hver enkelt ting som drikkes. Da betaler vi også en timespris for bartendere. Tror vi heller mot siste løsning. Det har vært mye alkohol hele kvelden, og middagen og kake skal være ferdig ca 23, så tror det blir billigere for oss. Men dette er helt klart en stor post i budsjettet vårt
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #6 Skrevet 30. mai 2013 Vel, hadde ikke på hotell, men regner med at jeg kan svare allikevel fordi vi hadde i leide lokaler der vi måtte betale til dem vi leide av. Med andre ord ikke mulighet for medbragt og det var ikke akkurat svenskepriser hvis jeg kan si det slik. Uansett, hadde fri bar. Folk drakk faktisk ikke så mye som forventet, og barregningen kom vel på 8000 kr for 36 stykker. Syntes det var en helt kurant pris. Mvh Yvonne Vel, flesteparten av mine gjester bruker gjerne mange tusen når de er ute på byen og drikker. Her snakker vi noe hinsides med dyr cognac, så for oss er det uaktuelt med fri bar. Vi orker rett og slett ikke en regning på 50 000,- kun fra baren, pluss på 30 000 i champagne og vin, og vi er oppi 80 000,- kun i alkohol. 53 gjester. Anonym poster: d663f9f0700ca0cd0a2c68bda5fd973b
marihihia Skrevet 30. mai 2013 #7 Skrevet 30. mai 2013 Da er det jo bare å begrense utvalget i baren 1
Anglofil Skrevet 30. mai 2013 #8 Skrevet 30. mai 2013 Vel, flesteparten av mine gjester bruker gjerne mange tusen når de er ute på byen og drikker. Her snakker vi noe hinsides med dyr cognac, så for oss er det uaktuelt med fri bar. Vi orker rett og slett ikke en regning på 50 000,- kun fra baren, pluss på 30 000 i champagne og vin, og vi er oppi 80 000,- kun i alkohol. 53 gjester. Anonym poster: d663f9f0700ca0cd0a2c68bda5fd973b Vel, det er mine gjester også, vant til å drikke litt dyrere. Men det vi opplevde var at folk var såpass mette etter fire retters middag og kaker at de drakk generelt lite. Gjestene våre kunne velge alt fra den dyreste whiskeyen til drinker. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #9 Skrevet 30. mai 2013 Da er det jo bare å begrense utvalget i baren Ikke noe alternativ for oss. Anonym poster: d663f9f0700ca0cd0a2c68bda5fd973b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #10 Skrevet 30. mai 2013 Vel, det er mine gjester også, vant til å drikke litt dyrere. Men det vi opplevde var at folk var såpass mette etter fire retters middag og kaker at de drakk generelt lite. Gjestene våre kunne velge alt fra den dyreste whiskeyen til drinker. Mvh Yvonne Tydeligvis er ikke gjestene deres som mine (ingenting vondt ment ). Min familie har en god del penger og drikker utrolige mengder når de er ute. Her er det snakk om å gå på restaurant og spise flerretters middag med minst en flaske dyr vin til hver. Utover kvelden tømmer de nedpå cognac for langt over tusen kroner hver. Og nei, jeg overdriver ikke. Dette er vanlig for dem. Så ingen kommer til å ta det spesielt rolig fordi de er mett eller i bryllup. De er godt vandt med slikt Anonym poster: d663f9f0700ca0cd0a2c68bda5fd973b
Anglofil Skrevet 30. mai 2013 #11 Skrevet 30. mai 2013 Tydeligvis er ikke gjestene deres som mine (ingenting vondt ment ). Min familie har en god del penger og drikker utrolige mengder når de er ute. Her er det snakk om å gå på restaurant og spise flerretters middag med minst en flaske dyr vin til hver. Utover kvelden tømmer de nedpå cognac for langt over tusen kroner hver. Og nei, jeg overdriver ikke. Dette er vanlig for dem. Så ingen kommer til å ta det spesielt rolig fordi de er mett eller i bryllup. De er godt vandt med slikt Anonym poster: d663f9f0700ca0cd0a2c68bda5fd973b Jeg skrev ikke at de nødvendigvis tok det rolig som i at de blir stille, men at man ikke drikker like mye som når man er ute på byen fordi det ikke passer seg i et bryllup. Uansett, du vet jo ingenting om mine gjester, så jeg tenker at du ikke skal uttale deg om dem jeg. Hva du derimot gjør i ditt bryllup er ditt valg, jeg har faktisk ikke kommentert det i det hele tatt. Mvh Yvonne
Portvinpiken Skrevet 30. mai 2013 #12 Skrevet 30. mai 2013 Bryllupsmiddagen på hotell: 17 gjester og alt inkl. (min.vann, øl/vin, cognac, champagne, drinker) hele dagen og kvelden etter middagen. Festen varte til ca. 01.30. Bryllupsmiddag på restaurant: 15 gjester og alt inkl. velkomstdrink, min.vann, øl/vin og cognac til middag og til festen var over ca. 01.00. Her hadde vi ikke sprit.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #13 Skrevet 30. mai 2013 Jeg skrev ikke at de nødvendigvis tok det rolig som i at de blir stille, men at man ikke drikker like mye som når man er ute på byen fordi det ikke passer seg i et bryllup. Uansett, du vet jo ingenting om mine gjester, så jeg tenker at du ikke skal uttale deg om dem jeg. Hva du derimot gjør i ditt bryllup er ditt valg, jeg har faktisk ikke kommentert det i det hele tatt. Mvh Yvonne Jeg har da ikke sagt at dine gjester ble stille? Jeg har ikke sagt et eneste negativt ord om ditt bryllup eller dine gjester, så skjønner ikke hvorfor du svarer slik. Jeg skrev at dine gjester ikke er som mine, noe du selv bekrefter ved å si at de tok det rolig pga de var mett og det var bryllup (noe som selvsagt er normalt, det er min side av familien det er noe i veien med). Mine tar det (dessverre) ikke rolig om det er bryllup eller slottsmiddag. Poenget er at fri bar passer ikke for alle. Vi kjenner våre gjester og vet at fri bar ville blitt fryktelig dyrt for oss, derfor har vi valgt å velge det vekk. Anonym poster: d663f9f0700ca0cd0a2c68bda5fd973b 4
Gjest Blondie65 Skrevet 30. mai 2013 #14 Skrevet 30. mai 2013 En måte å begrense barregningen på er å gi ut et visst antall bonger og man kan også begrense beløpet på bongene.
Gjest Adriane Skrevet 30. mai 2013 #15 Skrevet 30. mai 2013 Vi skal ha bryllupet på hotell. 70-75 gjester. Vi betaler alt hele kvelden, også fri bar etter middagen. Vi kan velge mellom å betale et fast beløp per gjest og da er bartendere inkludert, eller betale for hver enkelt ting som drikkes. Da betaler vi også en timespris for bartendere. Tror vi heller mot siste løsning. Det har vært mye alkohol hele kvelden, og middagen og kake skal være ferdig ca 23, så tror det blir billigere for oss. Men dette er helt klart en stor post i budsjettet vårt Hva er prisen pr gjest hvis dere går for fast pris? Og hva er timesprisen for bartenderne dersom dere velger siste løsning (og hvor mange bartendere er det?) (Tenker på at man må huske på at bartenderne må jobbe til baren stenger uansett, så hvis timesprisen deres er høy og/eller det er mange bartendere, så er det ikke helt sikkert at siste alternativ lønner seg). 1
CathFoto Skrevet 30. mai 2013 #16 Skrevet 30. mai 2013 Vi hadde håpet å få ha bryllupsfesten på Månefisken som har barpriser som tilsvarer bar/hotell, planen var da åpen bar med 70 gjester. Spurte hva Månefiskens regninger pleide i snitt å ligge på etter tilsvarende mengde gjester og det var et snitt som vi ikke syntes var avskrekkende i det hele tatt.
Brud2014 Skrevet 30. mai 2013 #17 Skrevet 30. mai 2013 Vi har ikke tenkt til å ha fri bar, men dette har vi tenkt til å skrive i innbydelsen. Vi vurderer bong-løsning, men vi har tenkt til å se hvor mange gjester som kommer før vi bestemmer oss for evt antall bonger
panic-attack Skrevet 30. mai 2013 #18 Skrevet 30. mai 2013 velkomstdrink. så blir det vin/øl til forrett en servering, vin/øl til hovedrett 2 serveringer, vin/øl til dessert 1 servering og Baileys og Cognac til kaker.... de som kommer kun til kaffe og festen får 2 bonger hver kansje 3 mineralvann er gratis hele kvelden ....
CathFoto Skrevet 30. mai 2013 #19 Skrevet 30. mai 2013 Det er litt merkelig dette med hvor sterke følelser som er i sving når det gjelder åpen bar vs betalbar, og alle har en mening. Når jeg er gjest i et bryllup gjør det meg som regel ingenting å betale drikke etter maten, men når jeg selv skal være vertsskap så hadde jeg syntes det var ubehagelig at gjestene skal betale for drikke.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #20 Skrevet 31. mai 2013 Vi har fri bar for gjestene, og betaler etter regning. Utvalget i baren er imidlertid begrenset, så det er ikke mulig å bestille seg 50 år gammel Whiskey el. Vi kunne også valgt å betale en fast pris per pers for baren, men fant ut at etter en lang middag er det for de fleste begrenset hva de orker å helle i seg. Lokalet stenger kl 2. Anonym poster: e93cb82b3126dcd35d53fe1ad1f6721a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå