AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Hva tenker dere om at jeg, alenemamma på 27 år drar på date med en alenepappa på 44? Han virker som en av de mest oppegående menneskene jeg har møtt på lenge, er voksen, har livet sitt på stell, har barn fra før og er dermed kanskje ikke så ivrig etter å få flere(jeg vil ikke ha flere barn tror jeg), han er veldig kjekk å se på, åpen, ærlig og full av humor. Han er bare 6 år yngre enn min mor. Personlig tror jeg ikke det betyr så mye, men foreldre og gjerne venner vil sikkert reagrere litt på dette. Han er jo eldre enn alle kjærestens til mine venninner. De vil vel ikke få særlig kontakt pga aldersforskjell? Samme andre veien, hans venner er sikker på samme alder, og jeg vil kanskje sitte der som et mehe og føle meg liten og oversett. Hva mener dere? Ville du gjort det? Liker han godt jeg. Anonym poster: e300fabfbd31595c860631eff61556c0
Gjest Morteno Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Hva andre synes om aldersforskjellen har vel absolutt ingenting å si. Hvis du synes det er ok og liker han så er det bare å kjøre på. 4
Gjest C4r1n3 Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Go for it. Dere er begge voksne og trenger ikke å bry dere med hva andre måtte tenke, si eller mene om saken. 4
Sahmi Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 hvis du liker han ser jeg ikke noe galt i det Hvor ofte finner mann egentlig menn man liker? Jeg har dessuten hørt om mange par som har aldersforskjeller mellom 15 og 25 år, og da regner jeg ikke med kjendispar 2
Sophie-Ann Skrevet 30. mai 2013 #5 Skrevet 30. mai 2013 Ser ikke problemet så lenge dere begge er lykkelige 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Dere er jo voksne begge to, ser absolutt ikke noe rart i det og ville ikke reagert om venner av meg havnet i par med den aldersforskjellen (jeg er 36). Anonym poster: ae3868b16bbdd0ef11f8b5a531be4186 1
skreppamedleppa Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Har du lyst til å prøve å ha det godt med denne mannen så gjør du det, er du så pass redd for hva andre måtte mene at du muligens går glipp av å ha det godt med denne mannen så gjør du det. Andres øyne våre fengsler; deres tanker våre bur, ønsker du å være fanget av andres tanker så kan en mest sannsynlig også forvente seg å ha et kipt liv, nå når du har møtt en som du mener er en flott fyr så er det vel det som spiller en rolle, at du mener det! Hva jeg ville gjort? Vel jeg hadde ikke giddet at andres fordommer skulle stått i veien for min lykke. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #8 Skrevet 31. mai 2013 Takk for svar alle dere! Jeg har kanskje vært litt for opptatt av hvaandre ssynes og tenker spesielt familien og venner. Men det er fordi jeg er glad i dem og vil også at de skal like han jwh en dag blir sammen med. Er redd for mye baksnakking(ikke at de gjør det ellers) eller prating og reaksjoner bak min rygg. For reaksjoner får jeg garantert. I det skjulte. Vil jo også at min utkårede skal bli godt likt i guttegjengen og, altså kjærestene til mine venninner. Han er 10 år eldre enndem ca og det er jo ganske mye. Vil fortsatt være en del av gjengen og vil ikke at min kjæreste skal føle seg utenfor eller utilpass pga alderen.. Anonym poster: e300fabfbd31595c860631eff61556c0
løpejenta Skrevet 1. juni 2013 #9 Skrevet 1. juni 2013 Drit i alderen! Alder er et tall som sier hvor lenge en har levd. Alder er ikke en et mål på hvordan en er som menneske. Eksen min var 7 år eldre enn meg og han hadde flere kompiser som var eldre. Det var aldri noe problem.. 1
saltvann Skrevet 1. juni 2013 #10 Skrevet 1. juni 2013 Jeg synes det er veldig spesielt at det er så stor aldersforskjell. Tenk om 10 år, da er jo han gammel og du fortsatt rimelig ung. MEN hvis du føler at det er noe spesielt imellom dere, så drit i hva andre mener. Om dere har det bra sammen så er det det som er viktigst. Hadde du vært min venn og møtt en som hadde vært så mye eldre så hadde jeg først tenkt åj.. men så blir man vant med det og det hele kommer jo an på hvordan dere to har det sammen. Bedre å være med en som er myyye eldre enn deg hvor du har det godt enn å finne en drittsekk på samme alder! Man vil det beste for sine nærmeste, så så lenge du er lykkelig så er det det som teller
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #11 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har vært i "kollega-nært-vennskap-fryktelig-forelsket-i-hverandre" kind a forhold. Jeg er 27 og han nå 50. Jeg angrer veldig på at vi ikke våget å prøve.. Anonym poster: 0b9968e24730103fa41d046c8a5e64f5 1
FantasDick Skrevet 1. juni 2013 #12 Skrevet 1. juni 2013 Jeg synes det er litt merkelig og ville ikke gjort det selv, men på en annen side så har ikke jeg noe med ditt kjærlighetsliv å gjøre. Det er 16 år mellom mamma og pappa og jeg tenker hver dag på at jeg har en far på alder med andres bestefedre. Jeg er utrolig lei meg for at jeg ikke kommer til å ha pappa her like lenge som jeg skulle ønske. Jeg er 27 år.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #13 Skrevet 1. juni 2013 http://www.youtube.com/watch?v=C2FXWPflmgg Anonym poster: 0da2c93e3777599073db6f0c440eb324
Katniss Skrevet 1. juni 2013 #14 Skrevet 1. juni 2013 Hva mener dere? Ville du gjort det? Liker han godt jeg. Anonym poster: e300fabfbd31595c860631eff61556c0 Ville ikke tenkt på aldersforskjellen en gang. Men så er jeg "vant" med at det lykkeligste paret jeg vet om har 23 år mellom seg.
skreppamedleppa Skrevet 1. juni 2013 #15 Skrevet 1. juni 2013 Takk for svar alle dere! Jeg har kanskje vært litt for opptatt av hvaandre ssynes og tenker spesielt familien og venner. Men det er fordi jeg er glad i dem og vil også at de skal like han jwh en dag blir sammen med. Er redd for mye baksnakking(ikke at de gjør det ellers) eller prating og reaksjoner bak min rygg. For reaksjoner får jeg garantert. I det skjulte. Vil jo også at min utkårede skal bli godt likt i guttegjengen og, altså kjærestene til mine venninner. Han er 10 år eldre enndem ca og det er jo ganske mye. Vil fortsatt være en del av gjengen og vil ikke at min kjæreste skal føle seg utenfor eller utilpass pga alderen.. Anonym poster: e300fabfbd31595c860631eff61556c0 Men om din familie og venner synes dette er helt på tryne eller helt ok kommer jo litt an på hvor konservative/liberale de er på dette området, det er veldig vanskelig for oss på kg å vite. Et vennepar av meg med stor aldersforskjell skal gifte seg nå i sommer, i min vennekrets har dette aldri vært et samtaleemne en gang, vi tenker ikke over det foruten om at jeg er glad på deres vegne. Men jeg vet at det har vært litt kluss på hans familie side ved at foreldrene hans ikke er de mest entusiastiske over forholdet. Men sånn er det bare, noen synes stor aldersforskjell i forholdet er rart andre igjen synes at alder ikke sier så mye i et forhold. Til syvende og sist er det jo du som skal våkne opp, elske og leve sammen med denne mannen hver dag, ikke dine foreldre eller dine venners kjærester selv om jeg forstår at du føler det er viktig at han blir "godtatt" i flokken så kjenner du dine venner/familie best og kan si mer om de bare ser et fødselsår eller om de er glad på dine vegne og prøver å bli kjent med han på lik linje som en jevngammel kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #16 Skrevet 2. juni 2013 Jeg ville satset Når man blir eldre, har en viss aldersforskjell ikke så mye å si. Anonym poster: ce004a883fcc222e3a1754ab7624e655 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå