Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Barnet i huset er snart 11 mnd og vi planlegger en sykkeltur med overnatting i telt i kommende dager. Vi skal til kamping plass so det er mer komfortabel enn overnatting i skogen.

Tante til barnet sier hun skal helst sitte barnevakt i to dager enn å la barnet oppleve noe slik i denne alderen.

Skal sies at barnet er veldig rolig og blig. Det blie ikke noe stess å ta barnet med.

Hva syntes dere om telttur med 11 mnd gammel baby?

Anonym poster: 3924b566c928d37fb7d64928aab05987

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres veldig hyggelig ut, jeg. :) Jeg hadde glatt gjort det med sønnen min da han var like gammel, om årstiden hadde tillatt det. Skjønner ikke hva som skulle være problemet med det, så lenge dere som foreldre ikke syns det blir stress? Har man et rolig barn som kan sove mange steder, må jo det være kjempefint.

• Liker 6
Gjest Marmot
Skrevet

Helt flott å la barnet bli vant til "naturliv" så tidlig som mulig! Sønnen min var knappe 5 mnd. første gang han lå i telt.

Jeg anbefaler en slik, om dere ikke allerede har.

• Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

He-he. Har du tenkt at tanten bare syns det er hyggelig å få besøk av niesen mens muligheten er der?

AnonymBruker
Skrevet

En 11 mnd gammel baby er ikke ett spedbarn...

Anonym poster: 5d84c6d20d6883adf8f57636e33a922e

• Liker 6
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Jeg tror barnet kommer til å storkose seg, jeg.

Skrevet

Jeg oppfatter at et spedbarn er et barn under 1 år. Det er hvertfall sånn jeg har sett det omtalt på div. legesider osv.

• Liker 3
Gjest Marmot
Skrevet

Spedbarn er barn under ett år, ja.

• Liker 2
Skrevet

Og tenk dør i tiden, da alle bodde ute, i telt og gjerne som nomader:D

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det er absolutt ikke "farlig" eller noe sånt, men det kan bli en potensiell slitsom opplevelse.

Hilsen ei som har hatt med småbarn på telttur før ;)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med at babyen er med så lenge det er varmt nok til det ute. Antar jo dere har med nok klær/tepper til det, så det burde jo gå fint. :)

Skrevet

Jenta vår var knappe 2 mnd da vi var på telttur første gangen. Null problem og veldig koselig. Men mye avhenger av været også da. Vi var uheldige og måtte ty til varmeovn inne i teltet om natten.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jenta vår var knappe 2 mnd da vi var på telttur første gangen. Null problem og veldig koselig. Men mye avhenger av været også da. Vi var uheldige og måtte ty til varmeovn inne i teltet om natten.

Det er stor forskjell på en unge på 2 mnd og en på 11 mnd ;)

Lettere når de er så små at de ikke kommer seg noe sted. En unge som krabber/går, men fortsatt er for liten til å ha visse hemninger mtp hvor man kan gå/høre på foreldrene, er absolutt det verste man kan ha med seg på telttur. Bare sier det. I alderen til TS sitt barn har mange sitt svare strev med bare å passe på ham/henne hjemme i stua. Det blir ikke enklere på telttur, for å si det sånn ;) Da jeg var på telttur med mitt eldste barn (da 13 mnd), var det den mest slitsomme "ferien" jeg noen gang har hatt. Aldri mer!

Skrevet

Spedbarn er 0-6 uker. Just saying.

Gjest Marmot
Skrevet

Sjekk ordboka du. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hvor som helst. Spedbarn er opp til 1 år.

Anonym poster: 9c34e676cdcf6105606b8e1cdbbc553c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spedbarn, barn i alderen 1 måned til 1 år. Første levemåned kalles nyfødtperioden. Fra store norske leksikon :)

Kos dere på telttur. Kunne fint ha reist på telttur med eldste når hun var på den alderen, men var gravid og dårlig.

Anonym poster: f19da409fec8945dd32e127f2c911bba

Skrevet

Det er stor forskjell på en unge på 2 mnd og en på 11 mnd ;)

Lettere når de er så små at de ikke kommer seg noe sted. En unge som krabber/går, men fortsatt er for liten til å ha visse hemninger mtp hvor man kan gå/høre på foreldrene, er absolutt det verste man kan ha med seg på telttur. Bare sier det. I alderen til TS sitt barn har mange sitt svare strev med bare å passe på ham/henne hjemme i stua. Det blir ikke enklere på telttur, for å si det sånn ;) Da jeg var på telttur med mitt eldste barn (da 13 mnd), var det den mest slitsomme "ferien" jeg noen gang har hatt. Aldri mer!

Det er jeg veldig klar over! Var i syden bare jeg og mannen med jenta vår da hun var 13 mnd. Mest slitsomme uken jeg har hatt tror jeg. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Vi har vart i utlandet i en uke da barnet var 9 mnd og det skapte ingen utfordringer. Derfor har vi tenkt å være litt mer aktiv i sommer også.

Da blir det en sykkeltur på rundt 4 mil og overnatting i telt. Må finne en finn helg med klar vær så reiser vi.

Anonym poster: 3924b566c928d37fb7d64928aab05987

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...