Gå til innhold

Perler

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. er det feil å bruke perler på bryllupsdagen .. ? (jada jeg vet alt det der "du kan gjøre som du vil" greiene)

Perler betyr tårer og man skal ikke gi perler til kjæresten sin. Men til min kjole, som er litt sånn vintage tyll-aktig- ish passer perler veldig godt. Noen som skal perle seg på bryllupsdagen .. ?

Skrevet (endret)

Selvfølgelig kan man bruke perler!

Bedre enn strass er det også.

Endret av Chloe-
  • Liker 1
Skrevet

syns man kan det :)

Skrevet

Jeg trodde perler var veldig vanlig på bryllupsdagen jeg, synes absolutt du kan ha det :jepp:

Skrevet

Perler er kjempefint:)

Da jeg giftet meg så lånte jeg farmor sitt perlesmykke, armbånd og øredobber, passet veldig godt til brudekjolen min.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg har aldri hørt før at perler betyr tårer. Perler er jo super-klassisk! Jeg har sett på et av de programmene, husker selvsagt ikke navnet. Det der de gamle snurpete/"fisefine" madammene skal lære opp festgale tenåringer til å bli Damer. Der får de utdelt perlesmykker som en del av uniformen. For perlesmykker er ordentlig. Har ikke du sett på de programmene? Jeg mener at perler fungerer helt fint til bryllup også!

Skrevet

Jeg skal ha dråpeformede perleøredobber fra Cecilie Melli. Fordi jeg syns de er fine. Har ikke tenkt på om det kan ha noe negativ betydning.

Gjest Miranda2011
Skrevet

.. er det feil å bruke perler på bryllupsdagen .. ? (jada jeg vet alt det der "du kan gjøre som du vil" greiene)

Perler betyr tårer og man skal ikke gi perler til kjæresten sin. Men til min kjole, som er litt sånn vintage tyll-aktig- ish passer perler veldig godt. Noen som skal perle seg på bryllupsdagen .. ?

Smak og behag, jeg synes perler er litt "bestemor", men liker du det så bruker du det.
Skrevet

Perler er opprinnelig "Englenes tårer" og det betyr "ulykke" dersom man får dem av kjæresten sin. Man kan fint låne dem av svigermor, kjøpe dem på Glitter, arve av grandtante Gunda, men man skal ikke få dem av kjæresten - gammel overtro.

Jeg har veldig lyst til å bruke et perlearmebånd jeg har ......

Skrevet

Har du fått det av kjæresten da?

Skrevet

Uups......jeg har et nydelig perlesmykke med hjertegull-lås av Ole Lynggaard som jeg fikk av mannen min for noen år siden! Heldigvis ikke brakt noe særlig ulykke enda da:)

Skrevet

Har du fått det av kjæresten da?

neida, kjæresten har ikke gitt meg noen perler, han fikk streng beskjed om at det får han ikke lov til he he

Skrevet

neida, kjæresten har ikke gitt meg noen perler, han fikk streng beskjed om at det får han ikke lov til he he

Da kan du vel fint bruke det! :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Perler er opprinnelig "Englenes tårer" og det betyr "ulykke" dersom man får dem av kjæresten sin. Man kan fint låne dem av svigermor, kjøpe dem på Glitter, arve av grandtante Gunda, men man skal ikke få dem av kjæresten - gammel overtro.

En liten digresjon, men jeg kan finne på å slå opp paraplyen min inne selv om det er andre folk rundt meg i ren trass.

Skrevet

En liten digresjon, men jeg kan finne på å slå opp paraplyen min inne selv om det er andre folk rundt meg i ren trass.

he he jeg slår ikke opp paraplyer inne, men det er stort sett fordi det er trangt rundt meg. Men hadde jeg stått inne i et stort kjøpesenter med digre dører og skulle ut i pøsvær hadde det ikke kostet meg noe å slå den opp inne før jeg gikk ut. Jeg går gjerne under stiger og kaster ikke salt over skulderen om jeg ser en sort katt. Men jeg skal ha en lucky sixpence in my shoe likevel - bare fordi jeg er glad i tradisjoner :)

AnonymBruker
Skrevet

For lenge siden trodde man at perler var engletårer som hadde falt ned i havet. Perlens glans har i århundrer vært symbol for skjønnhet og renhet. De gamle indere oppfattet perlens form som et symbol for gudenes fullkommenhet. Perlen har vært meget kostbar og ble lenge betraktet som statussymbol. Keiser Nero lot veggene i sin bærestol kle med perler, og rike romerinner bar perlebesatte sandaler og tre rader perler om halsen.

Klippet fra Wikipedia. Skjønner ikke problemet. Bruk perler!

Anonym poster: 64c70f7a6b915e6b0426f07859b80a59

• Liker 1
Skrevet

Når går datoen ut på den ulykken? For jeg fikk et perlehalsbånd av mannen min for 21 år siden og hittil har ting gått veldig bra :wink:

Skrevet

Trodde det var tradisjon å bruke perler som brudesmykker jeg? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Perler er kjempevanlig som smykker til bruden, og i følge svensk bryllupsblad "den perfekte morgengave"

• Liker 1
Skrevet

Når går datoen ut på den ulykken? For jeg fikk et perlehalsbånd av mannen min for 21 år siden og hittil har ting gått veldig bra :wink:

he he kanskje det er i samme kategori som når man knuser et speil .. ? :) jeg vet ikke. jeg bare vet at jeg ikke vil ha perler av kjæresten min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...