AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Hvordan funker egentlig en lesesirkel? Er det syklubb bare med nytt navn? Eller diskuterer man virkelig Cecilia Samartins bøker i dybden og bredden? Anonym poster: cc0661496e6abbbe49a4e259a1591736
Gjest Badabing Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Nå har jeg ikke vært med i en selv, men slik jeg har forstått det er det en slags syklubb, ja. Man bytter på å velge ut bok, og så leser alle den før neste møte. Deretter diskuterer man hva man synes om boka.
Ingeborg! Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Jeg var vært med i en lesesirkel i flere år. Vi er bare 4 stk. - ingen kjente hverandre fra før og vi ble spleiset sammen via biblioteket. Vi er 4 svært ulike damer, og bare det i seg selv er spennende fordi vi antakelig ikke hadde blitt kjent med hverandre på andre måter da vi ikke går i de samme miljøene ellers. På samme måte får jeg nå lest annen litteratur enn jeg vanligvis ville valgt selv, fordi vi har ulike interesser ang sjangere. Etter hvert har gruppen vår blitt mer og mer som en klubb, der vi også spiser ute, drikker vin på hotellet, går i teater (leser gjerne boka teaterstykket er basert på først), er på foredrag sammen og på konserter. Vi har ulike livssituasjoner vedr. familie og barn, utdanning og jobb, trotilhørighet (2 kristne, 1 ateist, 1 buddist) og politikk. Men jeg er utrolig glad i disse damene og de er med på å berike hverdagen. Så syklubb? Tja, kanskje. I så fall er syklubber kule!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #4 Skrevet 1. juni 2013 Jeg er med i en lesesirkel. Ingen av oss kjente hverandre før vi begynte i den. Vi diskuterer bøkene vi leser, kommer med forslag til hva vi kan lese senere, og dersom man har sett et teaterstykke el.l. basert på en bok tar man opp hva man syntes om dette. Anonym poster: 58b0fde137ba13b238c296a93adfd2aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå