Gå til innhold

Det er ei jente jeg liker, men hun har så utrolig dårlig selvtillit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte ei jente på en fest for noen uker siden. Når jeg pratet med henne på festen var hun veldig lukket. Etterhvert som vi pratet utover kvelden sa hun at når jeg først kom bort til henne trodde hun at kompsiene mine hadde sendt meg dit for å tulle med henne. At jeg skulle sjekke henne opp, få henne til sengs og aldri ta kontakt med henne igjen. Jeg forsikret henne om at dette ikke var sant, kompisene mine la ikke engang merke til at jeg gikk bort til henne. Etter festen la jeg henne til på facebook og vi har pratet sammen siden. Vi har også møttes et par ganger. Men det kommer liksom veldig godt fram når jeg prater med henne at hun har veldig dårlig selvtillit. Jeg har ikke ekstremt god selvtillit selv, men jeg har iallefall litt. Hun er usikker på utseende, egenskaper og ting hun sier. Hun er en kjempesnill, morsom, smart og pen jente så hun har ikke noe å være engstelig for egentlig. I det siste har vi pratet om litt mer seriøse og alvorlige ting også. Forrige helg, som var sist gang vi møttes fortalte hun at hun var blitt mobbet på ungdomsskolen og videregående og at hun kun hadde en god venn gjennom dette. Både av gutter og jenter pga utseende hennes, mye fordi hun var sen til å utvikle seg.

Jeg liker henne veldig godt, jeg kjenner jeg kanskje smått begynner å få følelser for henne. Dette med at hun har veldig dårlig selvtillit er noe som jeg synes er litt vanskelig å håndtere og litt frustrerende. Hun har ingen grunn til å ha det, og når hun er litt langt nede prøver jeg å bygge henne opp, men jeg synes det er vanskelig. Jeg er så usikker på om jeg skal tørre å ta stegene videre, så vi kanskje kan bli mer enn venner eller om jeg skal la det være.

Anonym poster: 0f8dc036b1c0bc8d9d72e3b0f737b8dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sitter ofte dypt når man først har fått dårlig selvtillit. Og det kan ta tid å komme over dette.

Hvis noen har sagt til en dame at rumpa hennes er for stor, så må du si det til henne 1000 ganger at den er lekker før hun tror på det. Og du må virkelig vise at du mener det. Men når det først går opp for henne at du mener deg og hun begynner å tro på det selv, da vil hun elske deg for evig.

AnonymBruker
Skrevet

Du får deg en liten jobb med å bygge henne opp, samtidig kan det være fint å se et menneske blomstre og vokse sammen med deg. Jeg har vært sammen med menn med dårlig selvtillit to ganger, og det bedret seg ganske raskt og radikalt etter kort tid sammen. Men noen problemer vil ta lengre tid, og det er jo også dem som aldri blir særlig "bedre", og da kan det være en psykisk påkjenning å være sammen med dem.

Jeg vet ikke om det er lurt å ta steget eller ei, har du følelser for henne så ønsker man jo gjerne å ta sjansen på et menneske. Det kan jo bli helt fantastisk med en gang hun blir trygg på deg. Synes du det er veldig frustrerende og slitsomt allerede nå så taler jo det litt imot, det kan jo forbedre seg veldig så fort dere to har tillit til og er trygge på hverandre, men man vet jo aldri om det sitter så dypt i at man må gå i oppoverbakke ganske lenge.

Anonym poster: 639c2f8d6af29abcfb39491cea352a8d

Skrevet

Du sier at hun er kjempesnill, morsom, smart og pen jente og at hun ikke har noe å være engstelig for.

Det er jo et veldig godt utgangspunkt. Det kan være at hun er den stygge andungen som blir en vakker svane.

Men negative erfaringer fra barndom og ungdom sitter ofte veldig fast og er en byrde mange bærer med seg hele livet. Det er mange som har sår på sjelen som aldri vil gro og du må være forberedt på å bære litt av denne byrden. I et forhold skal man dele alt og det er også det som gjør forholdet sterkt.

Men det er sikkert lurt å ta seg litt tid og bli bedre kjent med henne for å finne ut hvor dypt det sitter og hvorvidt du vil ta på den oppgaven.

Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Fortiden hennes kan gjøre at det er litt vanskelig å stole på andre mennesker. Dette er nok det du har fått merke. Å være sårbar, når man har opplevd dritt, kan være problematisk og vanskelig.

Når man har opplevd det som hun har, så får selvfølelsen fått kjøre seg. Jeg syns det er flott at hun har fortalt deg om det for det vitner jo om at hun har bygd seg opp noe tillit til deg.

Du må nesten tenke etter om du syns det er verdt det eller ikke. Vil du ha henne? Vil du prøve? Jeg er enig at det kan være en god idé å bli godt kjent med henne for å se hvor goet arrene sitter før du bestemmer deg.

Hvis du bestemmer deg for henne, vil jeg kanskje kjøpt med en rose neste gang du ser henne. Da skal du se at du sikkert får et smil om munnen på henne. Gjør henne litt oppmerksom på at du syns henne er spesiell.

Jeg må signere innleggeene til Luring, også.

Endret av Poirot
Skrevet

Et lite problem med sånne er at de kan bli veldig usikre i et forhold. Her kan det komme beskyldninger om utroskap og titting på andre jenter.....ikke nødvendigvis altså, men stor risiko.

Man kan sitte å si "nei du er perfekt du!" 10 ganger om dagen, men det hjelper ikke hvis hun ikke tror på det selv.

Du kan si at hun må forstå at hun er ikke ungdom lenger, og at hvis hun kverner på fortiden, kan hun aldri komme seg videre i livet. Si gjerne at du er interessert i henne, kan godt hende hun aldri har hatt noe særlig forhold før heller.

Skrevet

Jeg blir nesten forelsket her jeg sitter:p haha

Du må fortelle jenta hva du mener og føler, tror hun bare trenger en "wake-up call!"

Hvis hun opplever støtte fra deg vil hun nok åpne seg, men det tar nok litt tid :)

Hvor gamle er dere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nesten forelsket her jeg sitter:p haha

Du må fortelle jenta hva du mener og føler, tror hun bare trenger en "wake-up call!"

Hvis hun opplever støtte fra deg vil hun nok åpne seg, men det tar nok litt tid :)

Hvor gamle er dere?

Jeg er 21 og hun 22 :)

- TS

Anonym poster: 0f8dc036b1c0bc8d9d72e3b0f737b8dd

Gjest .-L-.
Skrevet

Du får støtte oppom henne da. Ta hensyn og få hun til å føle seg trygg. Kanskje hun slapper litt mer av da og gir mer av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Er litt i samme situasjon selv, men tenker at når vi blir bedre kjent vil det nok bedre seg og om du liker henne, vil det vel være verdt å vente på? Har du truffet henne flere ganger? Er det noen bedring? :-)

Anonym poster: 194a14112d196b2c315f5f66d6e7d67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...