Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det i teorien mulig å gå ned 4 kg fett på tre uker?

Hva skal til for å klare dette? Det er sterkt ønskelig for meg. Men er usikker på hvilket kosthold jeg bør føre disse tre ukene. Er det noen som har noe forslag? Spiser per dags dato sunn vanlig mat. Ønsker ikke å kutte karbohydrater helt da jeg ikke vil gå opp igjen disse kg etter endte uker. Vil ha et så normalt kosthold så det går an, om mulig? Trener 3-4 dager i uken, mer enn dette har jeg ikke tid til. Men har en aktiv jobb hvor jeg går å står i alt fra 5-8 timer. Går i tillegg til å fra jobb som totalt blir 30 minutter og går til skolen og andre steder jeg skal. Har planer om å kutte alt søtt disse ukene ihvertfall. Men ellers, hvordan gå frem, hvor mange kcal per dag og hva bør de komme fra? Starter fredag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Euforia
Skrevet

Hvordan er kroppen din fra før? Er du normalvektig?

Skrevet

Hvordan er kroppen din fra før? Er du normalvektig?

Ja, den er relativt normal/slank, har vel mellom 5-7 kg for mye for å få fjerne det ekstra fettet på magen.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke du veldig sunn fra før av? Sikker på at du har et riktig bilde av deg selv?

Det er mulig, men det vil koste deg mye.

Anonym poster: 89688cbf3340fe71caa2977a3dd933e0

Gjest Euforia
Skrevet

Ja, den er relativt normal/slank, har vel mellom 5-7 kg for mye for å få fjerne det ekstra fettet på magen.

Hmm, okei.

Hvis jeg var deg ville jeg kuttet ut all drikke med kalorier som juice, melk, brus(!) osv. Spar kaloriene til maten. Bytt ut de raske karbohydratene med grønnsaker. Spis deg mett - men ikke mer enn det. Vær forsiktig med frukten. I de periodene jeg vil være ekstra slank (haha, det hørtes rart ut) pleier jeg å spise mye knekkebrød, men da spiser jeg lite også. Da går jeg ganske raskt ned i vekt, men selvfølgelig ganske fort opp igjen også når jeg begynner å spise normalt.

Skrevet

Hmm, okei.

Hvis jeg var deg ville jeg kuttet ut all drikke med kalorier som juice, melk, brus(!) osv. Spar kaloriene til maten. Bytt ut de raske karbohydratene med grønnsaker. Spis deg mett - men ikke mer enn det. Vær forsiktig med frukten. I de periodene jeg vil være ekstra slank (haha, det hørtes rart ut) pleier jeg å spise mye knekkebrød, men da spiser jeg lite også. Da går jeg ganske raskt ned i vekt, men selvfølgelig ganske fort opp igjen også når jeg begynner å spise normalt.

Drikker ingenting, bortsett fra vann, sort kaffe og en sjelden gang pepsi max. Lite raske karbohydrater, kun til middag en potet eller litt pasta til maten. Til frokost spiser jeg som regel omelett, lunsj blir en skyr og en frukt, ofte en lavkarboskive eller to med litt pålegg evt knekkebrød, og middag, som alltid er kjøtt eller fisk med grønnsaker og litt karbohydrater. Tenker å holde meg på rundt 1200 kcal, over denne korte perioden. Men er det ødeleggende å spise karbohydrater, vil det gjøre det vanskligere? Er vel egentlig det jeg er mest "bekymret" for kan ødelegge. Kan kutte ut frukten da. Men føler en frukt en gang i blant kan dempe søtsuget. Men om det vil ødelegge dropper jeg den nok!

AnonymBruker
Skrevet

Meg over her, beklager, jeg blandet deg og en annen bruker (bølle).

Skrevet

Er ikke du veldig sunn fra før av? Sikker på at du har et riktig bilde av deg selv?

Det er mulig, men det vil koste deg mye.

Ja, du har nok blandet. Men jeg er sunn fra før av altså, vil bare bli kvitt det siste fettet på magen. Hva mener du med koste mye da?

Gjest Euforia
Skrevet (endret)

Drikker ingenting, bortsett fra vann, sort kaffe og en sjelden gang pepsi max. Lite raske karbohydrater, kun til middag en potet eller litt pasta til maten. Til frokost spiser jeg som regel omelett, lunsj blir en skyr og en frukt, ofte en lavkarboskive eller to med litt pålegg evt knekkebrød, og middag, som alltid er kjøtt eller fisk med grønnsaker og litt karbohydrater. Tenker å holde meg på rundt 1200 kcal, over denne korte perioden. Men er det ødeleggende å spise karbohydrater, vil det gjøre det vanskligere? Er vel egentlig det jeg er mest "bekymret" for kan ødelegge. Kan kutte ut frukten da. Men føler en frukt en gang i blant kan dempe søtsuget. Men om det vil ødelegge dropper jeg den nok!

Hm, du har jo et kosthold som de fleste ville gått ned i vekt av, ser det ut som. Drikker du mye alkohol? Øl?

Karbohydrater vil ikke ødelegge med mindre du spiser mer enn du skal. Man kan jo gå ned i vekt av alt, det kommer an på mengden.

Endret av Euforia
Skrevet

Hm, du har jo et kosthold som de fleste ville gått ned i vekt av, ser det ut som. Drikker du mye alkohol? Øl?

Karbohydrater vil ikke ødelegge med mindre du spiser mer enn du skal. Man kan jo gå ned i vekt av alt, det kommer an på mengden.

Har nettop begynt å spise så lite, derfor jeg lurer. Spist det samme før, bare betydelig større mengde. Drikker alkohol minst en dag i uken, men da kun tørr hvitvin, som er 390 kcal. Det skal jeg selvfølgelig droppe i denne perioden så langt det er mulig. Skal i en bursdag neste helg. Så om jeg spiser dette vil det være mulig å gå ned 4 kg?

Gjest Euforia
Skrevet (endret)

Jeg går nesten alltid ned 3 kg fra jan til mars fordi jeg begynner året litt strengt. Jeg har fra før et sunt kosthold. Endringene jeg gjør er å bytte ut godteri og sjokolade med pastiller, jeg drikker bare vann og te, lite til middag, mye salat og supper. Jeg drikker heller ikke noe alkohol og sørger for å være i fysisk aktivitet i ca. halvannen time daglig. Det er et ganske kjedelig kosthold med mange knekkebrød+kremost, men det er lett når man begynner.

Edit: jeg er relativt slank og har derfor ikke så mye å ta av

Endret av Euforia
Gjest Euforia
Skrevet

Har nettop begynt å spise så lite, derfor jeg lurer. Spist det samme før, bare betydelig større mengde. Drikker alkohol minst en dag i uken, men da kun tørr hvitvin, som er 390 kcal. Det skal jeg selvfølgelig droppe i denne perioden så langt det er mulig. Skal i en bursdag neste helg. Så om jeg spiser dette vil det være mulig å gå ned 4 kg?

Ja, det tror jeg,så lenge du er streng med deg selv og ikke unner deg noe ekstra.

Skrevet

Ja, det tror jeg,så lenge du er streng med deg selv og ikke unner deg noe ekstra.

Så bra! Nei, blir ikke noe utskjeielser disse ukene :) Håper på å se noe resultater. Er alltid gøy.

Gjest Euforia
Skrevet

Så bra! Nei, blir ikke noe utskjeielser disse ukene :) Håper på å se noe resultater. Er alltid gøy.

Ja, lykke til. :) Jeg unner ingen å måtte leve så kalorifattig, jeg får vondt i hodet av det, haha. Greia er jo at du må forbrenne mer kalorier enn du får i deg, så hvis du for eksempel skulle falle for fristelsen og ta en kjeks, så kan du jo ta deg en gåtur etterpå. Helt ærlig tror jeg ingen i den bursdagen hadde tenkt noe over det ekstra magefettet du tenker på, men jeg vet hvor viktig det er å selv være fornøyd. Da driter man i hva andre tenker. :)

Skrevet

Ja, lykke til. :) Jeg unner ingen å måtte leve så kalorifattig, jeg får vondt i hodet av det, haha. Greia er jo at du må forbrenne mer kalorier enn du får i deg, så hvis du for eksempel skulle falle for fristelsen og ta en kjeks, så kan du jo ta deg en gåtur etterpå. Helt ærlig tror jeg ingen i den bursdagen hadde tenkt noe over det ekstra magefettet du tenker på, men jeg vet hvor viktig det er å selv være fornøyd. Da driter man i hva andre tenker. :)

Takk for det! Nei, er ikke pga bursdagen jeg skal ned i vekt, er generelt for å føle meg bedre selv :) Bursdagen er neste helg, var det med at jeg kom til å drikke en flaske vin jeg tenkte på, om det ville vært helt ødeleggende. Skal ta en operasjon skjønner du, derfor vil jeg være nærmest mulig trivselvekten min. Kan jo bare ta meg en joggetur eller trene den dagen bursdagen er, så da går det nok fint!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat gått ned 4 kg på omtrent en måned. Men klart, jeg har sikkert hatt mer å ta av. Veide 74, og nå veier jeg 70. 174 høy. Har ikke telt kalorier, bare droppet snop og alkohol i hverdagene, og laget sunn mat fra bunnen. Trent mye da. Opp mot fem ganger per uke. Varmet opp en halvtime på ellipsemaskin og så trent en time styrke.

Anonym poster: 6ad114d081812e9bbc17a7e36b0ae8e6

Skrevet

Jeg har akkurat gått ned 4 kg på omtrent en måned. Men klart, jeg har sikkert hatt mer å ta av. Veide 74, og nå veier jeg 70. 174 høy. Har ikke telt kalorier, bare droppet snop og alkohol i hverdagene, og laget sunn mat fra bunnen. Trent mye da. Opp mot fem ganger per uke. Varmet opp en halvtime på ellipsemaskin og så trent en time styrke.

Anonym poster: 6ad114d081812e9bbc17a7e36b0ae8e6

Da er det nok håp, jo altså, om jeg har 5 kg å ta av så er det jo litt ekstra! Så litt å ta av er det, har litt mage :) Nå er jeg superstreng med kcal, så da burde det ihvertfall gå! Vil bare se selv hva man kan oppnå på kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...