AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Holder meg så lenge mett ved å spise en middag med nok fett(og protein), men er ikke så bevandret i LCHF ennå. Tips til en middag som er sunn og lett å lage? På forhånd takk! Anonym poster: 8d032f0e1b212e25a743b04e358f7119
Pinto2013 Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Koteletter med kokte grønnsaker og valgfri saus? Det er jo ganske enkelt?
skruf Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Fordel 50g smør i biter i ei lita langpanne Kutt opp en pakke bacon i biter legg det i langpanna sammen med smøret. Stek midt i ovnen på 225 grader til baconet er sprøstekt. Mens det steker så visp sammen; 7 egg 250g cottage cheese 1dl fløte 150g ost kuttes i biter (jeg liker å bruke jarlseberg). Ta ut langpanna av ovnen når baconet er sprøstekt, fordel ostebitene over baconet og hell røren over. Putt det tilbake i ovnen til du ser det er ferdig (gyllen farge, og litt brunere i kantene) Server med rørte tyttebær hvis du liker det. Denne er også god kald, så perfekt til lunsj eller i matpakka dagen etter:)
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Koteletter med kokte grønnsaker og valgfri saus? Det er jo ganske enkelt? Spiser ofte rent svinekjøtt med grønnsaker, men jeg har ikke prøvd meg på hjemmelaget saus ennå. Fordel 50g smør i biter i ei lita langpanne Kutt opp en pakke bacon i biter legg det i langpanna sammen med smøret. Stek midt i ovnen på 225 grader til baconet er sprøstekt. Mens det steker så visp sammen; 7 egg 250g cottage cheese 1dl fløte 150g ost kuttes i biter (jeg liker å bruke jarlseberg). Ta ut langpanna av ovnen når baconet er sprøstekt, fordel ostebitene over baconet og hell røren over. Putt det tilbake i ovnen til du ser det er ferdig (gyllen farge, og litt brunere i kantene) Server med rørte tyttebær hvis du liker det. Denne er også god kald, så perfekt til lunsj eller i matpakka dagen etter:) Jeg er 100% sikker på at jeg vil elske dette!! Tusen hjertelig takk for oppskrift, dette skal jeg lage i morgen! -TS Anonym poster: 8d032f0e1b212e25a743b04e358f7119 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Det er egentlig bare fantasien som setter grenser. Mine enkleste løsninger er løvbiff med ost og salat, smørgrøt og tacokjøttdeig som gratineres med ost og spises med salat og rømme. Jeg liker også å varme forskjellige grønnsaker i en ildfast form, brokkoli med litt smør og ost er knallgodt. Ellers har jeg flere ganger stekt kjøttdeig, og slengt oppi det jeg har av grønnsaker og krydder. Anonym poster: b0c8b84eba27e48bd7b06c170a93c4dc
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Kylling, bacon, ost, avocado, løk og tomat i wrap laget av isbergsalat. Lasagne med squash eller aubergine i stedet for pasta. Grillspyd med blomkålris eller salat. Kjøtt med blomkål/brokkolimos. Fylt paprika, squash eller sopp. Tacosalat. Blomkålsuppe med bacon. Omelett og salat. Sjekk ut ingridsblogg.no og siden til lenabeatrice for lettvint inspirasjon, Fotballfrue og cathinthecity legger også ut masse lchf-oppskrifter. Anonym poster: 4d23125144de65c3eaf8bbe6bbdc3943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå