Gjest -Nina- Skrevet 8. april 2004 #1 Skrevet 8. april 2004 Hei på dere! Jeg kunne tenke meg litt farge i kinnene, men synes rouge er vanskelig å legge. Har fått inntrykk av at rouge nå ofte blir erstattet med solpudder. Er dette lettere å legge, lettere å få det til å se naturlig ut? Siden det er mindre rødt enn rouge..? Er konsistensen annerledes? Vil gjerne høre litt om deres erfaringer før jeg eventuelt kjøper noe :-)
Tusseline Skrevet 8. april 2004 #2 Skrevet 8. april 2004 En ting jeg legger lett merke til når det gjelder forskjellen på solpudder og rouge, er at solpudderet gir mye mer glød enn rougen. Dessuten føler jeg rouge er mer klassisk, enn solpudder.
Litago Skrevet 8. april 2004 #3 Skrevet 8. april 2004 Enig med Tusseline. Solpudder gir mer generell glød, mens rougen fremhever kinnben og fargen må være tilpasset annen sminke + klær. Det finnes solpudder i ulike fargenyanser også, men det er liksom ikke like lett å bomme som med rougefarge.
Gjest Balenciaga Skrevet 8. april 2004 #4 Skrevet 8. april 2004 Hva man velger er avhengig av hvilket resultat man vil ha. Å kombinere solpudder og rouge er også en mulighet. Hva som er lettest er individuelt. Skal du legge rouge er det hovedsaklig to måter som dette gjøres på til en hverdagsmakeup. Den første er å finne en rouge som er mest mulig lik den fargen som kinnene har fra naturens side. Er du blek, klip lett på kinnet og ta utgangspunkt i fargen som kommer fram. Smil og legg mye rouge med stor kost på "eplet". Dra kosten lett bakover mot øreflippen. Men ikke så mye at det blir en markert linje. Ikke legg så mye at kinnene ser ut som på en klovn. Bruk øynene og kritisk sans flittig. Til og begynne med er det bedre med for lite enn for mye. Denne metoden er den som er lettest og brukes mest akkurat nå. Den gir en frisk og naturlig look. Den kan også få ansiktet til å virke mer ungdommelig. Den andre metoden tar også utgangspunkt i det høyste punktet på kinnbeinet, men rougen er mer fordelt over hele linjen bak til øreflippen. Med denne ser man mer sminket ut, samt at det er vanskeligere å få det resultatet man ønsker. Mange velger dessverre en for mørk farge. Det finnes en tredje metode. Den klassiske. Den hvor meningmann sugde inn kinnene for harde livet og la rougen i gropen. Denne metoden hadde sin storhetstid på 80-tallet, og stjerneeksempler ses i all sin prakt i såpeoperaer som "Dynastiet". Denne metoden er utdatert og brukes lite. Den gir en enda mer sminket look en den forrige. Det med bronzer solpudder er spennende. Spør først i parfymerier for å få hjelp til riktig farge. Det er vanskelig å ta ut riktig og de fleste velger en alt for mørk nyanse. Hovedregelen er at der hvor solen tar mest, der legges solpudder. Altså nese, panne, hake og kinn. Bruk stor kost. Jeg liker en større kost enn den jeg bruker for rouge. Bruker du bare solpudder er det best å påføre på kinnene slik: Gjør omtrent som den første beskrivelsen av hvordan legge rouge. Men med lettere hånd. Kombinerer du med rouge, legg den først. Påfør litt solpudder lett over, men ikke slavisk oppå rougen. Denne looken gir som Tusseline sier glød. Så valget står mellom duggfrisk eller glødende.
Litago Skrevet 9. april 2004 #5 Skrevet 9. april 2004 Takk Balenciaga! Flott at noen gidder å forklare så inngående som du gjør. Har faktisk aldri brukt både rouge og solpudder, men nå skal jeg virkelig prøve! :-)
Gjest -Nina- Skrevet 9. april 2004 #7 Skrevet 9. april 2004 Tusen takk, dette var da svært utfyllende Solpudder må testes ut - "glød" i kinnene høres veldig delikat ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå