Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi skal kjøpe sparkesykkel til sønnen vår på 3,5 år. Han har aldri hatt det før. men jeg lurer på om jeg burde kjøpe sånn med tre hjul eller burde det gå greit med 2 hjul. Noen erfaringer?

Skrevet

Prøv i sportsbutikken å finn ut hva som passer best. Men jeg tror to hjul vil gå bra;) barn lærer fort

Skrevet

Her bruker stort sett barna i den alderen sparkesykkel m tre hjul ( nb! Det må være de med to foran og ett bak. De andre er umulige ). De veier mindre og er enklere å håndtere enn de for større barn :)

Skrevet

Min fikk to-hjuls når han var på samme alder. Håndtaket var litt høyere på ham enn det skulle være, men han håndterte den veldig bra.

Men nå visste ikke jeg at han allerede kunne sykle når han fikk sin første tohjussykkel heller.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv ut i butikken, de fleste unger i den alderen lærer jo veldig fort. Det kan være at de sparkesyklene med 2 hjul kan være litt høye for han, har hvert fall lagt merke til det hos min gutt på 4 år når han har testet. Så han har fortsatt med 3 hjul (2 foran og 1 bak), men det er og fordi han har hatt den siden han var 2 år.

Anonym poster: b2c96aae7b089ebc6bc95b59ec0f42e9

Skrevet

Låner tråden litt jeg. Hvor får man kjøpt disse med tre hjul? Har ikke sett noe sted, og vil kjøpe til 2,5 åringen min :)

Skrevet

Låner tråden litt jeg. Hvor får man kjøpt disse med tre hjul? Har ikke sett noe sted, og vil kjøpe til 2,5 åringen min :)

Jeg kjøpte til da 2,5 åringen fra biit.no (som er Amazon.co.uk egentlig, den sender deg videre dit, men den regner om til norske kroner og trekker fra engelsk mva, så det blir enkelt å se hva man må betale).

http://biit.no/Hello-Kitty-3-Wheels-Scooter/dp/B0056WI44G

Lignende koster ca 400,- på toysrus, så de har der og :) også har de cars, tøfferud osv også på begge steder tror jeg.

Husk å holde deg under 200,- grensa om du handler der, men om du kjøper for over 170 ca så er det gratis frakt.

Og nå høres det ut som om jeg jobber for biit.no :ler:

Forresten: min 2,5 åring hadde ingen problemer (og har fortsatt ikke) med å manøvrere den selv om det er to hjul bak og et foran? Hvorfor er de "umulige"?

Skrevet

Jeg kjøpte til da 2,5 åringen fra biit.no (som er Amazon.co.uk egentlig, den sender deg videre dit, men den regner om til norske kroner og trekker fra engelsk mva, så det blir enkelt å se hva man må betale).

http://biit.no/Hello-Kitty-3-Wheels-Scooter/dp/B0056WI44G

Lignende koster ca 400,- på toysrus, så de har der og :) også har de cars, tøfferud osv også på begge steder tror jeg.

Husk å holde deg under 200,- grensa om du handler der, men om du kjøper for over 170 ca så er det gratis frakt.

Og nå høres det ut som om jeg jobber for biit.no :ler:

Forresten: min 2,5 åring hadde ingen problemer (og har fortsatt ikke) med å manøvrere den selv om det er to hjul bak og et foran? Hvorfor er de "umulige"?

Tusen takk for link! :) Den var jo veldig billig også. Og jenta mi er veldig glad i Hello kitty, mulig det blir en overraskelse i posten til henne ja! ;)

Skrevet

sparkesykkel er det beste kjøpet vi har gjort siden poden ble født! han var to år og det tok 7 dager å venne seg til! rett og slett, herlig!

Skrevet

Tusen takk for link! :) Den var jo veldig billig også. Og jenta mi er veldig glad i Hello kitty, mulig det blir en overraskelse i posten til henne ja! ;)

Så bra at jeg kunne hjelpe. :) Du bør kjøpe en liten ting ekstra da, så du får gratis frakt (blir sikkert rimeligere da, enn å måtte betale frakt i tillegg).

AnonymBruker
Skrevet

Den har to hjul bak og ett foran, da, som noen andre her i tråden sa var umulige.

Anonym poster: c8140c9c0624bad0f68d6763d5f015e8

Skrevet

Den har to hjul bak og ett foran, da, som noen andre her i tråden sa var umulige.

Anonym poster: c8140c9c0624bad0f68d6763d5f015e8

Ja, og dattera mi har den, og jeg er helt uenig i at den er umulig. 2,5 åringen (nå 3) hadde ingen problemer med å manøvrere den, som sagt, og suste avgårde fra første stund. Skjønner ikke hva som skal være problemet.

Skrevet (endret)

Mon tro om en 1,5 år gammel gutt er for liten for en slik?

Endret av Teriyaki
Skrevet

Er nok ikke lenge til han får det til i hvert fall :)

Skrevet

A har sust rundt på sparkesykkel siden hun var litt eldre enn din er nå. :jepp: Det er bare nå nylig hun har begynt å få dreisen på svingingen da (vi har en med to hjul foran), men før det stoppet hun bare opp, rettet opp sykkelen og suste avgårde igjen. :fnise:

Skrevet

A har sust rundt på sparkesykkel siden hun var litt eldre enn din er nå. :jepp: Det er bare nå nylig hun har begynt å få dreisen på svingingen da (vi har en med to hjul foran), men før det stoppet hun bare opp, rettet opp sykkelen og suste avgårde igjen. :fnise:

Hehe, ok! Uff, så glad som jeg er i å kjøpe ting til gutten er jeg redd han blir bortskjemt :fnise:

Skrevet

Hehe, ok! Uff, så glad som jeg er i å kjøpe ting til gutten er jeg redd han blir bortskjemt :fnise:

3-åringen her står nok litt i fare for det også.. :sjenert:

Syns det er altfor moro å handle leker til hu :fnise:

(Også kjøper jeg gjerne ting fordi JEG syns det ser gøy ut :ler:)

Skrevet

Minstemann hos oss var vel under 2 år da han viste stor interesse for en 3-hjulet sparkesykkel. Men den var fortsatt litt for høy da.

Et alternativ som kul utesykkel til såpass liten er jo scuttlebug:

http://biit.no/Scuttlebug-Zoom-White-and-Blue/dp/B006ZKXHFO

Skrevet

3-åringen her står nok litt i fare for det også.. :sjenert:

Syns det er altfor moro å handle leker til hu :fnise:

(Også kjøper jeg gjerne ting fordi JEG syns det ser gøy ut :ler:)

Hehe, ja ikke sant! Men jeg er opptatt av å kjøpe leker som aktiviserer han. Leker og ting som gjør barn passive unngår jeg helst. :)

Minstemann hos oss var vel under 2 år da han viste stor interesse for en 3-hjulet sparkesykkel. Men den var fortsatt litt for høy da.

Et alternativ som kul utesykkel til såpass liten er jo scuttlebug:

http://biit.no/Scutt...e/dp/B006ZKXHFO

Den var jo kul! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...