AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har gått ned en god del i kilo, og jeg vet at vekten jeg har nå vil være veldig vanskelig å opprettholde(er ikke spiseforstyrret altså, men er blitt "tynn"(langt fra anorektisk-tynn), da det er det jeg synes er penest på meg). Jeg spiser allerede lavkarbo, og trives veldig med det. Kommer ikke til å gå over til et kosthold mest bestående av karbohydrater igjen, da det var mye på grunn av et kosthold med høyt karbohydratinntak at jeg gikk opp i vekt(ble aldri mett, og spiste og spiste). Riktig nok skulle jeg ønske at jeg kunne spise mer. Har vel ligget på ca. 1000 kcal en stund(har ikke så høy forbrenning), og gått ned ca. 0,6-0,8 kg ganske jevnt de siste ukene. Har ikke sultet(1000 kcal med 100% næringsrik mat), men kjenner at jeg skulle hatt litt mer mat likevel. Tidvis mindre energi enn vanlig, og litt skjelven. Nå som jeg er ferdig med å gå ned i vekt, er jeg redd for å gå opp igjen. Jeg kan jo tåle 1-2 kg, men aner ikke hva jeg skal ligge på kalorimessig for å holde meg stabil. Jeg har veldig lite muskler, og har nå som mål å få opp muskelmassen(jeg tåler å gå opp i muskelvekt altså, selve tallet på vekten er ikke SÅ viktig, men det er fettvekten jeg er "redd" for). Det vil jo i tillegg øke forbrenningen i lengden, men for å bygge muskler bør jeg jo ligge litt i overskudd. Har blitt en god del svakere etter kiloene jeg har gått ned, så jeg regner jo da med at en del muskler også har gått.. Så det jeg egentlig lurer på er hva jeg skal gjøre fremover? Kostholdet i seg selv er jo ikke noe problem, vet bare ikke helt hva jeg skal ligge på. Når folk sier 2000-2500 kcal får jeg helt "noia", for jeg legger på meg av å spise såpass, og det er ikke tull! Skal sies at jeg har vært ganske stillesittende de siste mnd med skole og eksamen, og kun trent noen ganger i uken på treningssenteret, så det kan jo være mye av grunnen til at jeg ikke "tåler" like mye mat som de som er i mye aktivitet daglig. Tror kanskje 1500-1600 kcal hadde vært en idé, hvert fall i starten, eller hva tenker dere? Fikk målt min BMR for et par år tilbake(den kan jo ha gått ned), og da var den litt over 1300 kcal. På forhånd takk!! Anonym poster: eeb9fde0609ec5eb8c030ad762776c84
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Hvorfor har du spist så lite? Du bør aldri ligge under din metabolske forbrenning. Hvilken lavkarbovariant kjører du? I utgangspunktet er det ikke meningen å telle kalorier på lavkarbo selv om jeg vet noen må gjøre det. Hva har du spist under dietten? Hvor mye fett/karbo? Anonym poster: cea7d96094f7bbcd29c17bf1b7f0f302
Gjest *MaggieQ* Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Om du har ligget på 1000 kalorier om dagen så er det ikke rart du har gått ned raskt og mye. Du er skjelven og har lite energi fordi du har tært bort masse muskelmasse og det er også derfor forbrenningen din er lav. Det vil ta noe tid før kroppen klarer å bygge opp igjen muskelmassen, noe som over tid vil føre til at forbrenningen din blir høyere igjen. Du burde definitivt ikke ligge under 1500 kalorier og gjerne med en liten spisedag i uka der kroppen får litt ekstra overskudd. Kombinert med trening så vil etter hvert får balanse mellom fett og muskler og du vil få en sterk og fit kropp. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå