AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har begynt på Pilates på treningssenteret mitt. Trener fast to ganger i uken. Har vel gått ca 6 ganger nå. Liker denne type trening, da jeg har problemer både med skuldre/nakke og rygg. Det er rolige bevegelser som jeg kan gjøre i eget tempo. Det jeg da lurer på er om Pilates egentlig er god trening? Jeg kjenner godt at det tar på særlig magemusklene etter en treningsøkt, og jeg føler at det er god trening på magen og litt rygg. Men er litt usikker på resten av kroppen. Må ta litt pauser innimellom pga jeg får vondt i ryggen/nakken, men henger ellers bra med.. Anonym poster: a7f490943a109e88b854621b49a4172f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Ts igjen: Det er vel god trening for å bygge opp musklene i kroppen, for å få en bedre holdning og gjerne etter hvert bli kvitt senebetennelse og smerter? Anonym poster: a7f490943a109e88b854621b49a4172f
Kira-delta Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Pilates er suveren trening. Det gir deg en mulighet til å bli mer bevisst på musklenenes funksjon og samspill, samtidig som du lærer deg å puste riktig. Og ja, pilates er jo utviklet for at du skal få sterkere muskler og bedre fleksibilitet. Jeg hadde det grusomt de første timene med pilates, nakken, skuldrene og korsryggen ble utrolig såre. Rett og slett fordi jeg var for svak, men det tok ikke lang tid før jeg merket at pilatesen hjalp. Og jeg har ikke vært plaget med vond nakke og skuldre etter det.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Pilates er gull. Det styrker kjærnemuskulaturen, som er meget viktig både for holdning og for å unngå skader.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #5 Skrevet 1. juni 2013 Som jeg håpet;-D Trenger å styrke kjernemusklaturen og bli kvitt en del problemer:) Det vil vel hjelpe på å stramme opp mage ol. også etter hvert? Anonym poster: a7f490943a109e88b854621b49a4172f
Gjest TinaT Skrevet 1. juni 2013 #6 Skrevet 1. juni 2013 Pilates er ypperlig trening - som noen her sier - for kjernemuskulaturen. Ved å trene pilates jevnlig oppnår man bedre holdning - blir rett og slett mer oppreist. For min del merkes treningen spesielt i mage, rygg, hofter, lår og rumpe. bruker vi på mitt treningssenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå