Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest for nå
Skrevet

jeg og samboeren har ikke hatt sex på evigheter. :cry:

I dette forholdet er det nesten alltid jeg som har tatt innitiativet, sist ho gjorde det var vel i mai eller juni i fjor.

Og nå hvis jeg legger an på henne, så sier hun ikke borti ********

Har prøvd alt altså.

Tatt det opp med henne også, men om det hjelper??? HAHAHA....

Begynner og bli lei hele forholdet jeg, vet at sex ikke er allt, men det er den nærheten ved det og da.

Får jeg meg ikke noe snart pakker jeg og drar som Torgeir og kjendisene sier :)

Er ikke rart det er folk som er utro altså :sinna:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke sige andet end jeg føler med dig, lader til at du har prøvet at snakke om det, og det er jo noget af det vigtigste i et forhold at kunne sige hvad man har lyst på og hvad man kan li, hvis du virkelig holder meget af hende som du sikkert gør ville jeg pørve at sætte mig ned og snakke med hende engang til og fortælle hende at hvis i ikke finder en løsning på problemet bliver du nød til at rejse. Er ikke for utroskab, men erkender blank at jeg selv har været der, havede i forrige ægteskab en alkoholiker mand som ikke jeg bare ikke havede lyst på til sidst ¨så et lille års tid før jeg tog mig sammen og blev skilt ,haved jeg en elsker, i dag har jeg verdens bedste mand og kunne aldrig finde på at gå bag hans ryg med dengang følte jeg mig svigtet og da var det fint at søge trøst i en andens favn. Fleste tror at det er bare mænd som har sidespring men der skal jo være en kvinde med i det også så vi er vel lige mange på hver side. ønsker dig lykke til og håber i kan løse problemet

Gjest Anonymous
Skrevet

Ofte når kvinner ikke vil ha sex, kan det ha psykologiske grunner. Og utålmodige/umodne menn er gjerne ikke de rette til å spore frem årsakene: de tenker jo ikke at ting kan være "så komplisert". Dessverre.

Men hun behøver nok minst mulig snakk om sex! Prøv å ikke nevne ordet sex, ikke snakke om det, ikke mase om det, ikke gjøre tilnærmelser!

Når du bare vil klemme henne/holde henne: si da klart og tydelig: jeg prøver ikke på noe mer, vil bare holde deg.

Etter et par uker (?) eller mer, vil hun vel savne det litt? Du sier hun aldri har tatt initiativet til sex? Det kan være fordi hun føler at du ikke har sett alle hintene hennes: det er en klassisk fallgrube for menn at de tror kvinnen ikke har tatt initiativ: men det gjør hun....Det du sier om utroskap: vel, jeg er ikke enig. Jeg tror det utsagnet gjelder for de mennene som ikke klarer å fenge sin kvinne nok..det er de menn som ønsker lettvinte og billige løsninger som sier slikt. De som gir opp: taperne. Din kvinne fortjener ikke en slik holdning..

Hun er tydeligvis misfornøyd med et eller annet i forholdet deres. Det kan godt være at hun ikke kommuniserer det så tydelig men det godt være at sex'n ikke er så bra som du tror. Kanske hun har høyere forventninger til deg som mannen i hennes liv? Er hun skuffet over deg tro?

MENN MÅ BLI FLINKERE TIL Å LESE SIN KVINNE. å TYDE HENNES SIGNALER. DE ER IKKE ALLTID KRYSTALLKLARE MEN DE ER DER.

:)

Skrevet

oj så uenig mænd kan ikke læse tanker, vi kvinder skal være mere tydlige i hvad vi vil og lære at sige til, jeg kan ikke læse min samboers tanker og ikke han mine, så det hjælper lidt hvis jeg har lyst til sex og komme med små hints som han ikke opfatter overhoved. Og hvis en kvinde er utilfreds med sin partner er det virkelig fordårligt at hun ikke siger noget men lader manden gå rundt og gruble, det kan da kun føre til en ting brud.

Skrevet

Skønner godt at det er frustrerende.. jeg ville blitt rastløs om jeg hadde det sånn. Jeg syns nok heller ikke det er tingen ikke å snakke om det. Kommunikasjon er tingen.

Men - enkelte har vidt forskjellige sexbehov dessverre .... Og ja, mange ganger er det grunn nok til å gå fra hverandre. For meg ville det vært grunn nok til å gå fra gubben om vi hadde sex så sjelden over laang periode.

Vil bare ønske deg lykke til! Håper dere finner ut av hva som passer for dere :)

Skrevet

Ikke noe sex lyst, dreper forholdet.

Hadde jeg møtt slik motstand, så hadde jeg nok gjort det slutt.

men jammen godt vi mennesker er forskjellige :-)

Gjest GreenSky
Skrevet

Så var det dette med årsakene til manglende sexlyst, da... Det er ofte sånn for oss jenter at hvor bra/dårlig forholdet er gjenspeiler sexlysten. Dårlig forhold = lav sexlyst. Ikke for å generalisere, dette er ikke tilfelle for alle, men ofte er det slik.

Skrevet
Så var det dette med årsakene til manglende sexlyst' date= da... Det er ofte sånn for oss jenter at hvor bra/dårlig forholdet er gjenspeiler sexlysten. Dårlig forhold = lav sexlyst. Ikke for å generalisere, dette er ikke tilfelle for alle, men ofte er det slik.

Sant nok, men man kan jo jobbe med det allikevel for å få den delen (og resten) av forholdet til å funke. Kan jo ikke bare sette seg ned og slå seg til ro med at det er sånn heller. Ting blir i hvert fall ikke bedre av det.

Kjenner ikke til det der med å miste sexlysta selv om forholdet ikke er på sitt beste heller jeg altså... Sex har jeg lyst på nesten uansett hvordan ting er, og for meg hjelper nærhet masse.

Skrevet

Hva med å ta kontakt med et rådgivningskontor? Det kan være mange grunner til at hun ikke vil ha sex akkurat nå.

Meg og samboeren har det også sånn. Men jeg er også hjemmeværende med 3 barn og er totalt utslitt og utkjørt hver eneste dag etter å styrt med barn og husarbeid dagen lang.

Da vil jeg mye heller sove enn å ha sex, så sånn er det.

Og samboeren min er som mannfolk flest, når han vil ha sex så kan han virke veldig masete og det er den største feilen han kan gjøre.

For da føler jeg at han ligger et press på meg og jo mer press han ligger på meg ( jo mer han maser altså ), jo mer trekker jeg meg unna rett og slett.

Det hadde vært så mye bedre hvis han hadde droppet masingen sin og heller hjulpet meg istedet, gjort ting for meg, fått meg til å føle meg vel, tatt meg med ut osv.

Men som en sier, folk er forskjellige og han er fremdeles her til tross for lite sex.

Du sier at dere har snakket sammen. Kanskje dere trenger å snakke mer sammen for å finne ut hva som "stopper" henne?

Også ta det der fra? Jeg synes det blir for ille hvis man skal gå i fra hverandre pga den minste ting uten å ha virkelig prøvd å få det til å fungere....

Skrevet
Hva med å ta kontakt med et rådgivningskontor? Det kan være mange grunner til at hun ikke vil ha sex akkurat nå.

Meg og samboeren har det også sånn. Men jeg er også hjemmeværende med 3 barn og er totalt utslitt og utkjørt hver eneste dag etter å styrt med barn og husarbeid dagen lang.

Da vil jeg mye heller sove enn å ha sex, så sånn er det.

Og samboeren min er som mannfolk flest, når han vil ha sex så kan han virke veldig masete og det er den største feilen han kan gjøre.

For da føler jeg at han ligger et press på meg og jo mer press han ligger på meg ( jo mer han maser altså ), jo mer trekker jeg meg unna rett og slett.

Det hadde vært så mye bedre hvis han hadde droppet masingen sin og heller hjulpet meg istedet, gjort ting for meg, fått meg til å føle meg vel, tatt meg med ut osv.

Men som en sier, folk er forskjellige og han er fremdeles her til tross for lite sex.

Du sier at dere har snakket sammen. Kanskje dere trenger å snakke mer sammen for å finne ut hva som "stopper" henne?

Også ta det der fra? Jeg synes det blir for ille hvis man skal gå i fra hverandre pga den minste ting uten å ha virkelig prøvd å få det til å fungere....

Hva med å ha sex andre tider enn på kvelden når du er utslitt?

Ellers enig med deg i at masing bare gjør vondt verre.

Likevel er det ikke riktig at den ene skal bestemme hvordan sexlivet til begge to skal være, eller rettere sagt nekte den andre å ha et sexliv fordi man ikke har lyst selv. Her må en både gi og ta, og det er ikke bare den som ikke har lyst på sex som skal ha forståelse.

Den andre parten vil etterhvert føle seg avvist, og begynne å tvile på om h*n i det hele tatt er god nok osv, noe som danner grunnlag for enda større problemer....

Skrevet
Hva med å ha sex andre tider enn på kvelden når du er utslitt?

Ellers enig med deg i at masing bare gjør vondt verre.

Likevel er det ikke riktig at den ene skal bestemme hvordan sexlivet til begge to skal være, eller rettere sagt nekte den andre å ha et sexliv fordi man ikke har lyst selv. Her må en både gi og ta, og det er ikke bare den som ikke har lyst på sex som skal ha forståelse.

Den andre parten vil etterhvert føle seg avvist, og begynne å tvile på om h*n i det hele tatt er god nok osv, noe som danner grunnlag for enda større problemer....

Saken er den at vi har bare tilgang til kvelden for ungene er jo høyt og lavt hele dagen. Men jeg er utslitt hele tiden. I tillegg har jeg lavt jernlager, men jeg skal ta noe for det så snart jeg finner den typen som ikke gjør meg dårlig i magen.

Ellers så vet samboeren min hvordan jeg har det. Han vet at det trøttheten og det som spiller inn. Og så er det selvsagt selvtilliten når det gjelder utseende og. Har lagt på meg en del etter 3 svangerskap og i mine øyne så er jeg ikke så pen eller søt o.l. som jeg var før jeg fikk barn, og det ligger i bakhodet og gnager hele tiden. Det at han ikke bryr seg så mye om overvekten spiller liten rolle for meg når jeg selv synes det er et stort problem.

Og ruller du alt det sammen, så finner du de fleste årsakene til at jeg ikke har noe særlig lyst på sex for tiden. Men til tross for det, så er han her fremdeles.

Jeg håper og tror at det blir bedre med tiden, når jeg f eks får kommet meg ut i jobb, gått ned i vekt og får mer overskudd, blant annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...