Gå til innhold

Må betale for et skap jeg har avbestilt ellers får jeg ikke overta ny bolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med en problemstilling jeg håper dere kloke damer på KG kan hjelpe meg med. Samboer og jeg kjøpte i fjor ny leilighet - med inventar. Vi signerte papirene, men ombestemte oss i ettertid vedrørende garderobeskap. Sendte en mail til tilbyderen og fikk beskjed om at det var greit.

Likevel har noe skjedd for nå er vi blitt fakturert for skapene og det står i kontrakten at hele kjøpesummen må betales før vi overtar boligen.

Siden vi fikk beskjed om at avbestilling var ok har vi naturlig nok kjøpt nye skap.

For ordens skyld ble bestillingen også gjort før skapet ble levert til leilighten.

Jeg mener at siden vi har vårt på det tørre bør skapene fjernes og vi slipper å betale, men kan vi bli tvunget til å betale alt for å få overta? Selv om vi har avbestilt og fått bekreftet av tilbyder at det var greit. Tilbyder fakturerer utbygger så det er sikkert derfor vi har fått dette kravet. Hjelp!

Anonym poster: 35b8f9f29c1c40c28f49027e226f3848

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere snakket med dem da og forsikret dere om at det ikke bare er en misforståelse?

Når dere fikk skriftlig bekreftelse på at det var greit så er det jo ikke noe problem

Anonym poster: d25312b7dd4cb39998052d34c74012cf

AnonymBruker
Skrevet

Kan vel kanskje hende dere må betale summen i første omgang, og så ta kampen for å få tilbakebetalt. Men jeg vet ikke, bare synser ;)

Kontrakt er jo kontrakt, men en skriftlig Mail, om de svarte på den, skal jo også vere bra vil jeg tro.

Anonym poster: 4a893b3b07161fe0e9b7b74266d9b694

AnonymBruker
Skrevet

Har dere snakket med dem da og forsikret dere om at det ikke bare er en misforståelse?

Når dere fikk skriftlig bekreftelse på at det var greit så er det jo ikke noe problem

Tilbyder = Sigdal, ja, kan like gjerne henge dem ut, for de har gjort en ræva jobb på flere områder.

Uansett, vi har ikke kontakt med Sigdal selv, dette gjøres via byggherren (som firmaet kaller seg selv). Han skrev til meg at han trengte kopi av skriftlig korrespondanse, men at hverken Sigdal eller totalentrepenør visste noe om dette? Hallo, de har da bekreftet en avbestilling, og totalentrepenøren stod på kopi i mailen jeg sendte Sigdal.

Jeg har nå sendt den skriftlige korrespondansen, men har ikke hørt noe som helst. Det haster, overtakelse er 11. juni. Fikk fakturaen for 2 uker siden, men byggherren fortalte ikke oss at Sigdal ikke kjente til saken (idiotisk) før jeg sendte mail og purret til megler. Banken må jo overføre penger i henhold til kontrakten vi har inngått, og nå er jo kjøpesummen feil fordi de har plusset på skapene.

Blir så oppgitt... Neh, velger heller IKEA neste gang, vedder på at de har bedre service enn Sigdal. Har vært misfornøyd med dem gjennom hele prosessen.

AnonymBruker
Skrevet

Kan vel kanskje hende dere må betale summen i første omgang, og så ta kampen for å få tilbakebetalt. Men jeg vet ikke, bare synser ;)

Kontrakt er jo kontrakt, men en skriftlig Mail, om de svarte på den, skal jo også vere bra vil jeg tro.

Anonym poster: 4a893b3b07161fe0e9b7b74266d9b694

Jeg kommer av prinsipp ikke til å betale en krone, ikke søren om de skal få tro at de kan tjene penger på å sette inn møbler folk har avbestilt i hjemmene til folk. Jeg kan heller ikke forstå at vi kan bli tvunget til å betale når kravet er omtvistet og de soleklart har gjort en feil. Vi kommer jo til å vinne i Forliksrådet hvis saken går så langt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, de er jo interessert i å få pengene sine, så bare kontakt dem (skriftlig) og si at hvis de ikke sender ny faktura med riktig kjøpesum innen overtakelse så kommer du bare til å holde tilbake summen som tilsvarer skapene.

Du har ditt på det tørre her og skriflig bekreftelse, er bare de som roter.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, de er jo interessert i å få pengene sine, så bare kontakt dem (skriftlig) og si at hvis de ikke sender ny faktura med riktig kjøpesum innen overtakelse så kommer du bare til å holde tilbake summen som tilsvarer skapene.

Du har ditt på det tørre her og skriflig bekreftelse, er bare de som roter.

Takk for svar :) Bør jeg vente til byggherren får et svar fra Sigdal, eller bør jeg gjøre dem oppmerksom på at jeg trenger ny faktura ganske snart? Pengene skal være synlig på bankkontoen til megler om under to uker. Er ganske irritert, ikke bare har de rotet med bestillingen, men byggherren ventet jo i to uker på å komme tilbake til meg, og eneste grunn til at de gjorde det var pga. megler. Stress.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Bør jeg vente til byggherren får et svar fra Sigdal, eller bør jeg gjøre dem oppmerksom på at jeg trenger ny faktura ganske snart? Pengene skal være synlig på bankkontoen til megler om under to uker. Er ganske irritert, ikke bare har de rotet med bestillingen, men byggherren ventet jo i to uker på å komme tilbake til meg, og eneste grunn til at de gjorde det var pga. megler. Stress.

Gi beskjeden skriftlig på mail, deretter ringer du megler og byggherren og ber dem ta tak i dette nå. Så er du ihvertfall sikker på at ikke mailen ligger og støver ned i innboksen deres fordi noen er sløve..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis avbestillingen ble gjort før tingen ble levert, som jeg antar i dette tilfellet, er det irrelevant om forhandleren godtok kravet eller ikke.

Anonym poster: d732c76f9b6e87a5bbfdd41351b3b46f

AnonymBruker
Skrevet

Dette løste seg.

Sigdal kunne ikke huske noe (selv om vi hadde mailer i deres navn), men heldigvis var utbygger seriøs nok til å droppe kravet.

Så, moralen er; ikke kjøp fra Sigdal. TS

Anonym poster: 19ef782575871c90006f481496a25cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...