AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Min gamle kattepus ble overkjørt på Fredag, og jeg vil nå ta opp den lille kampen for rettferdighet! Etter vi flyttet på nytt sted kom pus plutselig to dager på rad hjem med merker og brent hår på seg. Det var runde merker og minte veldig om sigarettmerker rett og slett. Nabo katten oppe ble forgiftet med rottegift for ikke lenge siden, desverre. Den måtte bli avlivet. Nå har jeg fått ny pus, men jeg tør rett og slett ikke slippe den ut. Hva om den kommer hjem brent? Hva om den blir forgiftet med rottegift? Anonym poster: a058d73f7e413ee1d09b927b31e49e99
Gjest Lolita8 Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Ha katten inne til dere finner ut hvem som har gjort det, tror ikke jeg heller hadde hatt nerver til å slippe ut elsklingen min heller om det skulle være sånn.. Kontakt politiet? Er jo ganske mange sånne stygge kattesaker nå.. 1
lille_fiol Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Min gamle kattepus ble overkjørt på Fredag, og jeg vil nå ta opp den lille kampen for rettferdighet! Etter vi flyttet på nytt sted kom pus plutselig to dager på rad hjem med merker og brent hår på seg. Det var runde merker og minte veldig om sigarettmerker rett og slett. Nabo katten oppe ble forgiftet med rottegift for ikke lenge siden, desverre. Den måtte bli avlivet. Nå har jeg fått ny pus, men jeg tør rett og slett ikke slippe den ut. Hva om den kommer hjem brent? Hva om den blir forgiftet med rottegift? Anonym poster: a058d73f7e413ee1d09b927b31e49e99 Har hørt om tilfeller her i Bergen hvor de skyter kattene med luftgevær! Så det er virkelig trist at det finnes katte hatere der ute. jeg ville skrevet et innlegg i avisen eller hengt opp lapper i nabolaget om problemet.Prøv å få oppmerksomhet rundt det ,så blir gjerne de skyldige tatt eller stopper å gjøre det pga frykten for å bli tatt.
forum88 Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Min gamle kattepus ble overkjørt på Fredag, og jeg vil nå ta opp den lille kampen for rettferdighet! Etter vi flyttet på nytt sted kom pus plutselig to dager på rad hjem med merker og brent hår på seg. Det var runde merker og minte veldig om sigarettmerker rett og slett. Nabo katten oppe ble forgiftet med rottegift for ikke lenge siden, desverre. Den måtte bli avlivet. Nå har jeg fått ny pus, men jeg tør rett og slett ikke slippe den ut. Hva om den kommer hjem brent? Hva om den blir forgiftet med rottegift? Anonym poster: a058d73f7e413ee1d09b927b31e49e99 Trist med pusen din!! Anbefaler deg å anmelde, selv om politiet sannsynligvis ikke bruker ressurser på det. Også er det jo litt sent om du ikke har bevisene enda. Hold uansett for all del katten din inne! Ikke ta sjansen på å slippe den ut før du vet at vedkommende som gjør dette er vekke! At folk kan være så ondskapsfull!! 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har kontaktet avisen og skal ned der neste uke. Har også tenkt på politiet, men problemet er rett og slett som ble nevnt over her at de bruker sikkert ikke ressurser på det. Mattilsynet eller dyrebeskyttelsen? Jeg er helt blank på dette området. Anonym poster: a058d73f7e413ee1d09b927b31e49e99
forum88 Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Kontakt Mattilsynet også! Men de er ikke like flinke de heller alltid. Om du får med naboen din til også å kontakte de, så hjelper det kanskje. Ta en tlf til Dyrebeskyttelsen, kanskje de har hørt om lignende saker. Hvis ikke er det jo greit at de vet det slik at de kan være på vakt. Snakk gjerne med andre katteeiere i nabolaget, har de opplevd noe liknende, kanskje noen har sett noe?
Fantomina Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 Nå har jeg sendt en mail til den lokale radio stasjonen og jeg har kontaktet avisen igjen med en annonse hvor jeg skrev hva som har hendt slik at dette er ute senest fredag. Jeg ringte dyrevernet og fikk beskjed om at dette må anmeldes, problemet er bevis. Da vi faktisk ikke har det ettersom pus er død.. Anonym poster: a058d73f7e413ee1d09b927b31e49e99
Gjest Lille-pus Skrevet 30. mai 2013 #9 Skrevet 30. mai 2013 Men da pus kom hjem med merker og brent pels; Tok du henen til vetrinæren da ? Om du gjor det så vil Vetrinæren kunne gå i Pus sin journal og hente ut epikrisen som ble skrevet da Pus kom inn med merker og brent pels. Det vil være det bevismaterialet du trenger for en anmeldelse. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #10 Skrevet 31. mai 2013 Men da pus kom hjem med merker og brent pels; Tok du henen til vetrinæren da ? Om du gjor det så vil Vetrinæren kunne gå i Pus sin journal og hente ut epikrisen som ble skrevet da Pus kom inn med merker og brent pels. Det vil være det bevismaterialet du trenger for en anmeldelse. Det var akkurat det jeg ikke fikk gjort.. Ettersom hun døde kort tid etter.. Anonym poster: a058d73f7e413ee1d09b927b31e49e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå