Gå til innhold

ubehagelig oppdagelse i skittentøyet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ante ikke hvor jeg skulle poste dette inlnegget,men jeg prøver her.

Oppdaget noe veldig flaut og ekkelt for 2 dager siden skulle jeg grave nederst i den ene skittentøysdunken,hvor jeg finner noen truser som dessverre lå i bunn (på kaldt betong gulv) hvor det tydeligvis har vært bakterier slik at små dyr har komt på trusene og over noen av de andre klærene,noe av det hadde noe som lignet mugg på og! Disse kastet jeg selfølgelig. Men hadde en del annet undertøy og klær som ikke hadde mugg på seg men som jeg så det kravlet noen små dyr å som sikkert har kommet fra det andre! vurderte å kaste å brenne alt,men det var en del ting, så jeg lurte på om jeg skal vaske dem på 60 grader å så ta dem i tørkterommel eller henge dem ut? Har sortert lyse og mørke klær og forseglet dem i poser men har ikke turt å legge dem inn i maskinen enda,vil dyrene dø og bli skyldt ut? er redd for at de skal bli liggende i maskinen!

Anonym poster: 873c7de0048e08ea8f73d69689619416

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Putt i en tett pose og legg i fryseren. Da dør de hvertfall og så bør det vel gå bra å vaske klærne etterpå.

Anonym poster: 008b06dc04cb072dbaafa79943fdab78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vasket på høyere tempratur enn 60 bare for å være sikker, satt på ekstra skylling. Og kanskje vurdert enda en ekstra skylling etter at klærne er tatt ut.

Anonym poster: 0acb05fa69d0464581d23a6dfaec4171

AnonymBruker
Skrevet

Putt i en tett pose og legg i fryseren. Da dør de hvertfall og så bør det vel gå bra å vaske klærne etterpå.

Anonym poster: 008b06dc04cb072dbaafa79943fdab78

Bakteriene går ikke vekk når de fryses, de går i dvale. Mange av dyrene han også overleve. Putt en flue i fryseren og ta den ut igjen. Når den har tint lever den fortsatt ;)

Anonym poster: 78c42493b1b83321f8564574595e1b53

AnonymBruker
Skrevet

Legg dem i fryseren og rist plaggene utendørs, da vil insektene lett ristes av siden de går i dvale. Vask som vanlig med eddik som tøymykner.

Anonym poster: 149235f04532896286540dcde49ea11a

AnonymBruker
Skrevet

Dyrene er mest sannsynlig sølvkre. Disse er ikke farlige. Bare rist de ut av tøyet og vask på vanlig måte.

http://www.abcnyhete...-kvitt-soelvkre

dette var ikke sølvkre, små dyr på størrelse med et knappenålshode eller mindre som var svarte. jeg har vasket klærene på 70 og 60grader,jeg tror det holder. Så skal jeg ta dem i tørketrommelen,eller kjæresten kan få lov til å gjør den jobben!:P

AnonymBruker
Skrevet

Fant et lite hjørne i skittentøysdunken hvor det var litt grønt, vil denne muggen bli vasket vekk i maskin eller bør jeg kaste den?

AnonymBruker
Skrevet

noen som kan hjelpe???

Skrevet

Ånei, så forferdelig! :sjokkert:

Jeg vet ikke hva man skal gjøre her, men jeg tror jeg ville fått hetta og kastet hele dunken. Er sikkert mulig å kvitte seg med det, da, men det spørs vel litt på hvor lett det er å få den vasket. Lurer litt på hva dette kom av, jeg, og hva det faktisk var... Hvis du ser mer, bør du ta bilde av det og få det vurdert av noen som har peiling på det. Hvis du vet hva det er og hvorfor det kom, er det sikkert lettere å forholde seg til det, dette enten du tenker å bli kvitt det eller å forhindre at det kommer igjen.

Skrevet

Ånei, så forferdelig! :sjokkert:

Jeg vet ikke hva man skal gjøre her, men jeg tror jeg ville fått hetta og kastet hele dunken. Er sikkert mulig å kvitte seg med det, da, men det spørs vel litt på hvor lett det er å få den vasket. Lurer litt på hva dette kom av, jeg, og hva det faktisk var... Hvis du ser mer, bør du ta bilde av det og få det vurdert av noen som har peiling på det. Hvis du vet hva det er og hvorfor det kom, er det sikkert lettere å forholde seg til det, dette enten du tenker å bli kvitt det eller å forhindre at det kommer igjen.

Fukt og varme = mugg. Null problemer å vaske rent

Skrevet

Fukt og varme = mugg. Null problemer å vaske rent

Den er grei, men jeg tenkte mer på insektene. Lurer på hva de var... :klo:
AnonymBruker
Skrevet

Mugg vaskes bort med kokende vann og klorin.

Når det gjelder klærne så er selvfølgelig i 70 grader bra nok, her er det KUN kokvask (95 grader) som gjelder. Jeg ville vasket klærne to ganger, men eddik istedet for skyllemiddel og satt på ekstra skylling. Etterpå villle jeg renset vaskemaskinen.

Anonym poster: 309ab0e2606944adfe29a6752a506352

Skrevet

Ser du har fått en hel del råd om vaskingen her. Lykke til med den.

Sånn for framtiden, så bør du bytte ut skittentøyskurven din. Foreslår en med lave føtter, slik at kurven kommer opp fra gulvet. Selv har jeg en "kurv" av trelister. God gjennomlufting under, og aldri noe problem (så lenge mann eller barn ikke lurer seg til å dumpe fuktige tekstiler i kurven).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...