Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min søster har nettopp anmeldt meg og resten av familien for at vi meldte henne og hennes mann til barnevernet.

De har en datter på 3 år.

Hu har vært tidligere narkoman, han er veldig glad i alkohol og narko den dag i dag. Barnevernet har ennå ikke gjort noe.

Hva feiler det folk for tiden? Som anmelder noen fordi de tenker på barnets beste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elseby13
Skrevet

Det går ikke an å anmelde noen til barnevernet, kun til politiet. Jeg antar de sendte bekymringsmelding? Barnevernet kommer til å besøke deg, og da er det viktig at de primært ønsker å hjelpe dere, ikke å "ta dere". Det beste du kan gjøre, er å ta i mot dem på en åpen og god måte. Er alt på stell hos deg, trenger du heller å bekymre deg. Dette kommer til å gå bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke an å anmelde noen til barnevernet, kun til politiet. Jeg antar de sendte bekymringsmelding? Barnevernet kommer til å besøke deg, og da er det viktig at de primært ønsker å hjelpe dere, ikke å "ta dere". Det beste du kan gjøre, er å ta i mot dem på en åpen og god måte. Er alt på stell hos deg, trenger du heller å bekymre deg. Dette kommer til å gå bra :)

Les HI på nytt du.

Ts er ikke inne i søkelyset til BV. Søsteren er. Hun anmeldte de, ts med familien, til politiet fordi de sendte bekymringsmld til BV.

Anonym poster: 472a23a90c13c56dd035c2f10a18d311

• Liker 2
Skrevet

Min søster har anmeldt meg til politiet fordi jeg har sendt en bekymringsmelding på henne til Barnevernet...... Hu mener jeg har trådd over en grense og bør straffes da. Fordi jeg er bekymret for dems unge.....

Gjest Elseby13
Skrevet

Da misforsto jeg.. Lei situasjon du er i..

Du får prøve å heve deg over henne. Det viktigste er jo at barnet får hjelp. Det er bedre å sende en bekymringsmelding for mye. Du har ikke gjort noe galt!

Skrevet

Du har ikke brutt noen lov, så anmeldelsen kommer vel ikke til å holde ved.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Det er jo ikkje noko straffbart forhold å anmelde deg for.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er veldig bra at du har gjort dette, godt gjort!

Når det gjelder anmeldelsen vil du nok ikke bli innkalt til avhør engang, da du ikke har gjort noe straffbart og politiet kun vil se på det som ekstra arbeid.

Ellers vil jeg anbefale deg å purre og purre og purre på BV. Jeg har holdt på i snart to år med et familiemedlem, først etter at jeg gikk til media og lokalpolitikere har det blitt gjort noe.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke straffbart å melde ifra om en bekymring.

Sånn din søster oppfører seg så høres det ut som om det var rett å sende den bekymringsmeldingen til BV.

• Liker 1
Skrevet

Du gjorde det rette, mest sannsynlig vil anmeldelsen bli henlagt! Du har jo ikke gjort noe straffbart, du forsøkte å hjelpe et barn :)

Skrevet

Hun prøvde å ringe meg for noen dager siden, men jeg snakket ikke med henne. Visste ikke at dette var blitt så ille :( Har ikke BV tenkt til å gjøre noe med dem i det hele tatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...