AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har ikke vært i veldig mange forhold før. Merker jeg lurer litt på hva som er vanlig eller ikke, eller om jeg bør bekymre meg. Har vært en hektisk periode i det siste, og merker jeg har en "periode" hvor jeg ikke har like sterke følelser for han. Håper jo de vil komme tilbake. Men spørsmålet er altså; Hvordan er det for deg? Går det litt opp og ned i forhold til hvor sterke følelsene er? Anonym poster: a7cfb94f5e661ff884fe5dcb0d129b61
Gjest Faerunpedia Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Mine følelser går i bølgedaler. Jeg er glad i ham hele tiden, men i perioder med mye stress blir det mer at jeg ikke tenker så mye over det, tar ham litt som en selvfølge, men kan så plutselig bli som nyforelsket igjen eller at jeg merker hvor glad jeg er i ham og bli veldig glad over at jeg har ham.
Gjest martefjarte Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Det går opp og ned hele tiden. Enkelte dager kan jeg føle at hele fyren er et irritasjonsmoment, mens andre dager er jeg storforelska og kommer ikke nært nok. Det er helt vanlig
Gjest LonelyAngel Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Slik er det hos meg også. En dag kan jeg ikke tenke meg livet uten han, mens en annen dag er følelsene kraftig redusert. Merkelig..
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Å, denne tråden trengte jeg akkurat nå Jeg er inne i en slik litt følelsesløs periode selv, og selv om jeg har erfart at det går opp og ned, og sånn sett er ganske sikker på at det går over snart, så var det godt å høre at andre har det sånn også! Takk dere
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 Jeg tror også det er helt vanlig jeg er veldig forelska i han jeg er sammen med nå, og vi har ikke vært sammen så veldig lenge, men jeg hadde en hektisk periode på en måned eller to (med 12-timersdager nesten hver dag) hvor jeg merket jeg ikke tenkte så mye på ham eller kjente så mye på følelsene... nå når det har roet seg og vi har mer tid sammen kommer følelsene tilbake (heldigvis) Husker det var litt det samme med eksen, men der varierte følelsene for mye og innebar mye usikkerhet. Med nåværende kjæreste har jeg en veldig trygg og avslappet følelse i bunnen hele tiden... Angående hektiske perioder og følelse, var jeg veldig opptatt da det ble slutt med eksen - med flere intensivkurs samtidig osv. Jeg tror det gjorde det lettere å komme over ham... Anonym poster: 32989d9b99de2c0a8524bdd51373e71d
Gjest Ciegus Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 Det har gått opp og ned i 6 år nå, i små perioder har det faktisk vært en del tvil tilstede også (det var helst de første årene, før jeg visste hva/hvor jeg ville). Nå er det ingenting som bekymrer meg lengre, for å få de fine oppturene hvor man føler seg nyforelska må man vel ha noen perioder hvor følelsene ikke er like intense.
Havbris Skrevet 29. mai 2013 #9 Skrevet 29. mai 2013 Husk at det ikke er bare følelser som styrer et forhold. Hva snakker vi egentlig om når vi snakker om følelser som kommer og går? Jeg tror "følelsene" er mye betinget av hvordan vi selv har det i forholdet. Vi har alle dårligere dager, og gode dager. Noen dager har vi det veldig bra, noen dager har vi det ikke så bra. Det handler ikke om bare følelser, men om aksept for at vi faktisk lever i en relasjon som er dynamisk, og som dermed må inkludere uenighet, ulikheter, kjedsomhet, vanskelige diskusjoner osv. Jeg tror at når vi har dager der vi tror at følelsene er redusert, så forveksler vi det med at vi ikke liker å være sammen med partneren pga ett eller annet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå