Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte til Lørenskog med min 14 år gamle sønn. Noen som har noen erfaring med Kjenn eller Løkenåsen ungdomsskole som de ønsker å dele? Noen anbefalinger?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har mulighet til det; Hammer. Skolen er blitt totalrevet og bygges per dags dato på nytt og skal bli en moderne og fin skole.

Løkenåsen er en kjempeflott og moderne skole med svært gode lærere, men miljøet er ikke særlig godt. Gikk der selv for tre år siden så kjenner skolen ganske godt. Kall meg rasistisk, fordomsfull, nedsettende og alt mulig annet, men det er veldig preget av elever fra både norske og utenlandske ikke fullt så ressurssterke hjem, som går utover læringsmiljøet. Som på alle andre skoler med en høy prosentandel med dette, så danner det seg et ganske dårlig og useriøst skolemiljø med mye slang, kebabnorsk, lite respekt for hverandre, mye bråk osv. Men dette er jo selvsagt noe man kan overleve, er i hvert fall en veldig bra skole ellers.

Har desverre ikke så stor kjennskap til Kjenn, men så vidt jeg vet er det en OK.

Anonym poster: fd63834a97061be081021982414be9a5

Skrevet

Dersom du har mulighet til det; Hammer. Skolen er blitt totalrevet og bygges per dags dato på nytt og skal bli en moderne og fin skole.

Løkenåsen er en kjempeflott og moderne skole med svært gode lærere, men miljøet er ikke særlig godt. Gikk der selv for tre år siden så kjenner skolen ganske godt. Kall meg rasistisk, fordomsfull, nedsettende og alt mulig annet, men det er veldig preget av elever fra både norske og utenlandske ikke fullt så ressurssterke hjem, som går utover læringsmiljøet. Som på alle andre skoler med en høy prosentandel med dette, så danner det seg et ganske dårlig og useriøst skolemiljø med mye slang, kebabnorsk, lite respekt for hverandre, mye bråk osv. Men dette er jo selvsagt noe man kan overleve, er i hvert fall en veldig bra skole ellers.

Har desverre ikke så stor kjennskap til Kjenn, men så vidt jeg vet er det en OK.

Anonym poster: fd63834a97061be081021982414be9a5

Takk for innspill, setter pris på det :)

AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn på Kjenn, og han trives godt. Som forelder har jeg også bare gode erfaringer som forelder derfra.

Løkenåsen har jeg hørt både og om. Hammer kjenner jeg dessverre ikke til.

Anonym poster: bfd590038f06c4a777a3e9eb2943a290

Gjest Gjest
Skrevet

Min sønn går ut av Løkenåsen nå i disse dager og har stortrives hele veien. Miljøet er veldig forbedret de siste årene og skolen satser stort på forebygging av både mobbing og på ungdommer som er på rek. Jeg anbefaler skolen på det varmeste.

AnonymBruker
Skrevet

Min datter går på Kjenn og vi er svært fornøyd. Flinke lærere og godt miljø.

Det er endel innvandrer-ungdommer her, men de er ofte rolige og skoleflinke. De flinkeste i klassen er de tamilske og pakistanske jentene.

Vi er opprinnelig ikke-norske om det har noe å si.

Anonym poster: 731bacf3bc318ead0b29d31077a053af

Skrevet

Tusen takk for alle innspill så langt :) Kjenner ikke noen med barn i ungdomsskolealder på Lørenskog, så setter pris på all informasjon og erfaringer forumet kan gi meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til Lørenskog, du kommer til å stortrives :)

Anonym poster: 731bacf3bc318ead0b29d31077a053af

AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte slik at det er det man gjør det til selv. Om man ønsker gode karakterer og ønsker lite fravær, så må man jobbe for det selv. Lærere er til for å lære bort, men lesing og øving og pugging må man stå for selv. Man deler klasse med mange elever, og selv om halvparten fester og fjaser og ikke gidder følge med i timen, så er det opp til hver enkelt om de vil følge den trenden eller om de ønsker å få noe ut av de 3 årene på ungdomsskolen.

Forstår selvfølgelig at mobbing kan ødelegge for dette! Men det var ikke det jeg tenkte på.

Det jeg tenker på er at selv om man ikke er blant de kule som ruler rundt på skolen, så er ikke det viktig. Livet begynner jo ikke før man flytter hjemmefra, og da kan alle bli midtpunktet i sitt eget liv.

Er man uheldig, havner man i en klasse med bare bøller og bærter. Er man heldig, havner man i en klasse med pliktoppfyllende englebarn.

Om man havner i en klasse med halvparten av hver, får man velge hvem man vil henge med, eller være en enstøring. Eller lage sin egen lille gruppe.

Anonym poster: 2b916011c661e52da4fa0b5bdea5769b

Gjest Gjest
Skrevet

Har et barn som gikk ut fra Hammer (midlertidig "brakke skole" på Løkenåsen). Han sa han var glad han gikk på Hammer og ikke Løkenåsen.

Selv gikk jeg på Kjenn men det er MANGE år siden :-(. Men den gangen var det en god skole synes jeg. Det ble folk av nesten alle :-). Nå er denne skolen under rehabilitering/utbygging og jeg tror den blir veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn som gikk ut fra Hammer (midlertidig "brakke skole" på Løkenåsen). Han sa han var glad han gikk på Hammer og ikke Løkenåsen.

Selv gikk jeg på Kjenn men det er MANGE år siden :-(. Men den gangen var det en god skole synes jeg. Det ble folk av nesten alle :-). Nå er denne skolen under rehabilitering/utbygging og jeg tror den blir veldig bra.

Kjenn var ferdig utbygget til skoleåret 2012/13 ;)

Til TS:

Det kommer jo også an på hvor på Lørenskog dere skal bosette dere, og hva som er best i forhold til skolevei. Det kan være en god idé å ringe skolene for å høre hvor de fleste av elevene bor. Lørenskog har nemlig en sær greie med skolegrenser (de finnes ikke!), og mange elever går på skoler uten noen fra sitt nærmiljø.

Anonym poster: bfd590038f06c4a777a3e9eb2943a290

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...