Gå til innhold

Lavkarbo/ketolyse-tråden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere her som skal ned noen kilo ved hjelp av lavkarbo eller ketolyse?:)

Kanskje vi kan ha en egen tråd til å motivere og hjelpe hverandre?

Anonym poster: a18e3562e722880ca720624c3dd09eca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å sitte litt på lavkarbo. Hvor mye veier du i dag og hva er målet?

Jeg er 170 cm høy og veier 64 kg. Har lyst til å gå ned til 61 kg i første omgang og så til 58 kg.

Blir gjerne med fra nå.

Hilsen, Pingu.

Anonym poster: ab41f78bae9cda30478f35f5cc82c825

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slenger meg på jeg også. Jeg er 164 og 67kg. Trivselsvekt på rundt 58-60.

Noen som tenker i samme bane som har noen kostholdsforslag? Man bør vel ligge på 50-70g til å begynne med..?

Anonym poster: e86648d002b2b407b746f6abd5e1b505

• Liker 1
Gjest oreokaka
Skrevet

Slenger meg på :) Jeg er 162 og 56-57 kilo. Vil helst ned til 52!

• Liker 1
Skrevet

Prøver meg med lavkarbo for tia. Er 175 høg, var 71-72 kg. Vil ned til 63-65 :) Har klart 3 kg så langt! :danse:

• Liker 2
Skrevet

Når det gjelder Ketolysekuren så anbefales den IKKE til noen som skal ned bare noen få kilo, den er konstruert for de som er veldig overvektige.

Jeg tror lavkarbo - som er gjort på den riktige måten - er bra for de fleste, men Ketolyse er for de som skal ned mye (husker ikke eksakt hva Dr.Torkildsen sa i boka, men tror det er minst 20kg)

Skrevet

Tok visst litt i med 20 kg over her. Her er hva som står på nettsiden for Ketolysekuren:

"Hvem egner ketolysekuren seg for?

Ketolysekuren er utviklet for friske, voksne personer som har behov for å redusere vekten med ti kilo eller mer. Uten at det er noen fast grense er BMI > 30 en pekepinn på hvem kuren er tenkt for.Ketolysekuren er altså ikke ment for deg som bare ønsker en liten vektreduksjon på noen få kilo før badesesongen. Da anbefaler jeg heller regelmessig mosjon og enkel kostomlegging med vekt på mer frukt og grønnsaker."

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder Ketolysekuren så anbefales den IKKE til noen som skal ned bare noen få kilo, den er konstruert for de som er veldig overvektige.

Jeg tror lavkarbo - som er gjort på den riktige måten - er bra for de fleste, men Ketolyse er for de som skal ned mye (husker ikke eksakt hva Dr.Torkildsen sa i boka, men tror det er minst 20kg)

Dr Torkil Andersen heter han :)

Anonym poster: 4ba1b7fd578bd3e764ace69b48b031e3

AnonymBruker
Skrevet

Har allerede gått ned 40kg på LK, så henger meg på her jeg og.

Anonym poster: d1d26f9bd4df186cfb7487070bd475bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver meg med lavkarbo for tia. Er 175 høg, var 71-72 kg. Vil ned til 63-65 :) Har klart 3 kg så langt! :danse:

Du har jo normal vekt!?!

Anonym poster: 356fd594978f224a6a5b0949a15192dd

• Liker 2
Skrevet

Dr Torkil Andersen heter han :)

Anonym poster: 4ba1b7fd578bd3e764ace69b48b031e3

:fnise: Der tok jeg jammen feil igjen gitt... det gjorde jeg forrige gang jeg skrev om han også, og denne gangen så var jeg nesten helt sikker på at jeg skrev det riktige - at det var motsatt av det jeg skrev sist...

Skrevet

Du har jo normal vekt!?!

Anonym poster: 356fd594978f224a6a5b0949a15192dd

Ja, men det er kun fordi det er normalt å ha "litt ekstra", noko eg har.

Er det ikkje lov å ønske seg ned eit par kg fordi om ein er innafor "normalvektig" i følge bmien??! Vil fortsatt ha normal vekt(og bmi) om eg går ned til 65 kg, men ein litt triveligare fasong.

• Liker 2
Skrevet

Henger meg på ! Jeg er 177 cm , veier nå 76.5 og vil ned til 70 :) lavkarbo har jeg gått på før, og det funka :)

Hvordan ser en vanlig måltidsdag hos dere??

Skrevet

Har nå gåttmpå lavkarbo i litt over 8 uker. Er meg og min samboer som prøver dette ut. Han for å bli slankere og jeg fordi vi ikke orker å lage to ulike matretter hele tiden. Jeg er 168 cm og veide 56. Er nå nede i 54. Del gjerne gode mattips:-)

Skrevet

Henger meg på ! Jeg er 177 cm , veier nå 76.5 og vil ned til 70 :) lavkarbo har jeg gått på før, og det funka :)

Hos meg ser den slikn ut (utgangspunkt fra i dag):

- frokost: omelett (to eggeplommer, tre eggehvitter) med ruccolasalat

- lunsj: fiberhusk/kokos pannekaker

- mellommåltid: tyrkisk youghert med goji bær

- middag: squash lasagne ala fotballfrue.

- kvelds: omelett

Skrevet (endret)

Er ganske ny på dette, og ikkje kjempestreng med dietten. Men ca slik er dagens meny:

Frukost: Eggerøre av 2 egg og litt fløte, med litt paprika, tomat, skinke og ost

Lunsj: Ei lita brødskive med graddost, skinke, majones, cottag cheese, salat, tomat, paprika og agurk

Middag: Lavkarbo-tortilla med kjøttdeig og sopp steikt med knuste tomater + avocado, ost, salat,paprika og tomat

Kvelds: Litt blåbær og jordbær med kesam/cottage cheese

Drikker kun vatn og koffeinfri kaffe.

(Edit: Skrivefeil)

Endret av @Maja
Skrevet

Ok, noenlunde som meg. Men foreløpig jar jeg veldig enkel kost, iogmed at jeg spiser min egen middag som regel, og så må jeg lage en annen til ungene. Derfor har jeg ikke hatt ork til å lage noe fancy enda ;)

Min dag idag:

Frokost : omelett med 2 egg, fløte, ost, skinke og vårløk

Lunsj: atkins proteinbar

Middag: en halv kyllingfilet og salat med bacon

Kvelds : valnøtter, bringebær og kesam

Drikker mye vann, og litt pepsi max

I tillegg trener jeg nesten hver dag.

Skrevet (endret)

Mat tips : kjøp sånne ferdig ostesneier med bacon eller pepperoni. Legg ostesneier på et bakepapir, og ha i ovn på på ca 200 gr til de blir litt brunlige. Ta de ut av ovnen. Nå er ostesneiene blitt som en slags bunn :) ha strimlet kylling i en stekepanne, og stek med kylling krydder. Fordel kyllingen oppå ostesneiene. Topp med litt vanlig ost. Ha i ovnen igjen til topp osten smelter. Blir akkurat som små pizzaer :) knallgodt!!

Andre topping på bunnene kan være : tacofyll , ost på toppen eller spekeskinke og ost :) ha en god salat til for å gjøre det litt bedre :)

Endret av In<3Love
AnonymBruker
Skrevet

Mat tips : kjøp sånne ferdig ostesneier med bacon eller pepperoni. Legg ostesneier på et bakepapir, og ha i ovn på på ca 200 gr til de blir litt brunlige. Ta de ut av ovnen. Nå er ostesneiene blitt som en slags bunn :) ha strimlet kylling i en stekepanne, og stek med kylling krydder. Fordel kyllingen oppå ostesneiene. Topp med litt vanlig ost. Ha i ovnen igjen til topp osten smelter. Blir akkurat som små pizzaer :) knallgodt!!

Andre topping på bunnene kan være : tacofyll , ost på toppen eller spekeskinke og ost :) ha en god salat til for å gjøre det litt bedre :)

Hva er en ostesnei?

Anonym poster: 37ac5879a6b8da78c70ac1afe09b51e6

Skrevet

Det er en skive ost ;) det vil si at osten kommer i pakker på ca 10 skiver / sneier ..sorry, kom visst litt dialekt inn i bildet der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...