AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Synes det er veldig vanskelig å klippe neglene på den lille. Han knytter nevene og er som regel i bevegelse. Prøver vi når han sover så våkner han. Vi prøver både etter et bad og ellers etter er bleieskift/i hverdagen der han ligger på matte/pute etc. Apotek og helsestasjon anbefaler baby saks, noe vi bruker. Sist beveget han fingrene utenfor vår kontroll og vi kom borte i huden like under/ved en av neglene. Han fikk et lite "sår" og hylgråt. Stakkars!! Helt forferdelig...nå kvier vi oss for videre neglklipp! Noen gode råd? -Fortvilt... Anonym poster: 4d16eac6a267ec601299f21c1ac44eee
Aja Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Neglefil? Vi klipper også, må ta en og en finger og være superforsiktig. Men det er ikke lett, og egentlig syntes jeg neglene blir veldig skarpe når vi klipper.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Her holder en hver finger stabilt mens den andre klipper. Han er ikke så glad i det, men det må til. Anonym poster: a950755b486ee2e765a0c195fc0191d3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 En venninne av meg fikk råd om å rett og slett ta fingeren i munne og forsiktig bite de av. Da har du kontroll. Anonym poster: a53a054f3e1255f4fa419ed3772f0af1 2
Orchideae Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Vi bruker babyklipper. Setter henne på fanget. Gjort det slik siden hun var mindre enn din. Eventuelt har sambo henne på fanget og jeg klipper.
enogto Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Lar vår sitte på fanget og ha noe spennende å se på mens jeg klipper, f.eks TV eller folk som er på besøk. Noen ganger funker det bare så jeg rekker en hånd. Gjør da et nytt forsøk igjen på den andre hånden litt senere.
Kissin Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 Baby ser ut til å bli en liten tv-slave allerede (snart 4mnd). Han blir helt paralysert om han ser at tv er på. Han får egentlig ikke lov å se på, men når vi klipper negler så er det helt perfekt. Han sitter nesten helt stille! Bruker en liten fil etter jeg har klippet så det ikke blir skarpe kanter og han kan klore seg. Synes det fungerer veldig bra
Stinelin Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 Her vokser neglene i rekordfart, jeg klipper litt flere ganger i uka. Noen ganger "hele runden", andre ganger ei hånd eller en fot, ettersom hvor rolig han er. Gir han alltid noe å holde på meg eller se på mens jeg klipper, og roser masse. Har alltid brukt vanlig negleklipper (ny og skarp), og det går veldig greit. Vet ikke hvorfor, men muligens fordi jeg ikke er nervøs for det, fordi det har gått så fint? Har aldri skjønt det med å rive, bite osv. Da har man jo ingen kontroll på hvordan det ender.
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 29. mai 2013 #9 Skrevet 29. mai 2013 Jeg klipper også med vanlig negleklipper for baby. Bare tar det med ro og sjekker nøye at det er "klart" før jeg klipper. En gang gikk det skeis, og jeg klippet et saftig hull i huden på stortåa. Gjorde vondt i mammahjertet det, ja.
Gjest Eurodice Skrevet 29. mai 2013 #10 Skrevet 29. mai 2013 Baby ser ut til å bli en liten tv-slave allerede (snart 4mnd). Han blir helt paralysert om han ser at tv er på. Han får egentlig ikke lov å se på, men når vi klipper negler så er det helt perfekt. Han sitter nesten helt stille! Bruker en liten fil etter jeg har klippet så det ikke blir skarpe kanter og han kan klore seg. Synes det fungerer veldig bra Det er nettopp det som skjer at spebarn blir paralysert. Jeg blir forferdet over å lese at babyen tydeligvis bestemmer selv enda han ikke er fire måneder engang. Han får egentlig ikke lov til å se på, skriver du. Men han gjør det allikevel. Du har mye å lære. 1
Stinelin Skrevet 29. mai 2013 #11 Skrevet 29. mai 2013 Det er nettopp det som skjer at spebarn blir paralysert. Jeg blir forferdet over å lese at babyen tydeligvis bestemmer selv enda han ikke er fire måneder engang. Han får egentlig ikke lov til å se på, skriver du. Men han gjør det allikevel. Du har mye å lære. Du altså. Jeg leser det som at babyen ikke får se på tv ellers fordi han blir paralysert, men akkurat når neglene skal klippes er det praktisk. Man velger kampene sine og gjør det som skal til for at klippinga går bra. Det er ikke som om en fireåring går og slår på tven når han ikke får lov. Det handler ikke om oppdragelse, men avledning. 5
Yesterday Skrevet 29. mai 2013 #12 Skrevet 29. mai 2013 (endret) Gruer meg til å klippe negler på babyen!!! Får frysninger av å tenke på det Kanskje samboer får ta seg av det Har hørt det rådet før om å bite neglene selv. Endret 29. mai 2013 av Yesterday
LillaFrosk Skrevet 29. mai 2013 #13 Skrevet 29. mai 2013 Jeg bet neglene istedet. Negleklipper synes jeg er så skummelt når de er så små.
Kissin Skrevet 29. mai 2013 #14 Skrevet 29. mai 2013 Det er nettopp det som skjer at spebarn blir paralysert. Jeg blir forferdet over å lese at babyen tydeligvis bestemmer selv enda han ikke er fire måneder engang. Han får egentlig ikke lov til å se på, skriver du. Men han gjør det allikevel. Du har mye å lære. Hahaha, jeg må bare le. For et dustete svar?! At jeg en gang gidder å svare, men here goes! Babyen ligger stort sett aldri stille, han er skikkelig propell. Jeg kan da velge å la han se på barne-tv eller noe sånt i 5 min mens jeg klipper negler eller risikere å klippe av en bit av fingern. Merkelig at jeg velger det første du? Og ja, han sier til meg: mamma jeg vil se på tv... Herregud ass! Poenget mitt her var at det kan være et tips å få baby til å se på noe sånn at han holder seg i ro, enn at man klipper i fingeren. Og når jeg mente at han ikke får lov å se tv, så mente jeg at han ikke får se på tv så jeg får "fri". Han skal jo heller ligge å leke i babygymmen eller se på meg tulle med han. Men igjen, dette var da ikke poenget i tråden... Du har nok mye å lære selv tenker jeg.... 3
Gjest Eurodice Skrevet 29. mai 2013 #15 Skrevet 29. mai 2013 Hahaha, jeg må bare le. For et dustete svar?! At jeg en gang gidder å svare, men here goes! Babyen ligger stort sett aldri stille, han er skikkelig propell. Jeg kan da velge å la han se på barne-tv eller noe sånt i 5 min mens jeg klipper negler eller risikere å klippe av en bit av fingern. Merkelig at jeg velger det første du? Og ja, han sier til meg: mamma jeg vil se på tv... Herregud ass! Poenget mitt her var at det kan være et tips å få baby til å se på noe sånn at han holder seg i ro, enn at man klipper i fingeren. Og når jeg mente at han ikke får lov å se tv, så mente jeg at han ikke får se på tv så jeg får "fri". Han skal jo heller ligge å leke i babygymmen eller se på meg tulle med han. Men igjen, dette var da ikke poenget i tråden... Du har nok mye å lære selv tenker jeg.... Ja, jeg er jo helt blank når det gjelder barn, vet ingenting.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #16 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har en bekjent som spurte helsesøstrene på helsestasjonen om hjelp til det da barnet var baby.. Anonym poster: 515c0861800674a7bde4ca924eb450f9
Kissin Skrevet 29. mai 2013 #17 Skrevet 29. mai 2013 Ja, jeg er jo helt blank når det gjelder barn, vet ingenting. Selv om du kanskje har 12 unger så betyr jo ikke det at du kan bedre enn alle andre. Bedreviter tror jeg det kalles. Klipp neglene på ungene dine som du vil, også gjør jeg som jeg vil. Jeg melder meg ut av tråden for å ikke kuppe den siden det tross alt ikke handler om at babyen ser på tv 5 min i uka.... Jeesus... 6
Eplenepe Skrevet 29. mai 2013 #18 Skrevet 29. mai 2013 Hva er egentlig forskjellen på en baby-neglklipper og en vanlig neglklipper? :klø: Jeg har alltid klippet babyneglene med samme neglklipper som jeg bruker til meg selv. litt knotete er det såklart, og man må jo være forsiktig, og holde hånden og fingrene godt fast - men så veldig vanskelig er det vel heller ikke. Barna mine ligger heller ikke musestile akkurat.
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 29. mai 2013 #19 Skrevet 29. mai 2013 Hva er egentlig forskjellen på en baby-neglklipper og en vanlig neglklipper? :klø: Jeg har alltid klippet babyneglene med samme neglklipper som jeg bruker til meg selv. litt knotete er det såklart, og man må jo være forsiktig, og holde hånden og fingrene godt fast - men så veldig vanskelig er det vel heller ikke. Barna mine ligger heller ikke musestile akkurat. Størrelsen... Vi har noen monsterdigre negleklippere som vi bruker på egne fingre og tær, hadde aldri i livet fått til å klippe neglene til babyen med dem. Kjøpte et babyneglestellsett, der er det bitteliten negleklipper, neglesaks og fil.
Kissin Skrevet 29. mai 2013 #20 Skrevet 29. mai 2013 Du altså. Jeg leser det som at babyen ikke får se på tv ellers fordi han blir paralysert, men akkurat når neglene skal klippes er det praktisk. Man velger kampene sine og gjør det som skal til for at klippinga går bra. Det er ikke som om en fireåring går og slår på tven når han ikke får lov. Det handler ikke om oppdragelse, men avledning. Så ikke denne i stad! Takk, det var det jeg mente 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå