Gå til innhold

Opplever dere svensker som mer rasistiske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av og til får jeg inntrykk av at mange av svenskene som har innvandret til Norge generelt sett er mer fiendtlig innstilt til andre innvandrere ( spesielt de som ikke er bonde og blåøyde) i Norge, enn det som er vanlig blant nordmenn flest.

Enig eller uenig?

Anonym poster: 4a2f9d8fbd1644d7eeaeadd9e3496e35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*bonde = blonde

... *flau

Anonym poster: 4a2f9d8fbd1644d7eeaeadd9e3496e35

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke merket noe til dette.

Samtidig: Med fare for å generalisere er det vel kanskje slik at unge, ufaglærte mennesker som må flytte for å få seg god nok jobb også kan ventes å i gjennomsnitt være noe mer fremmedfiendtlige enn befolkningen totalt sett er. Jeg tror ikke nødvendigvis at nordmenn som er 20 og jobber fulltid på bensinstasjonen er noe mer glad i innvandrere. Og det er jo den typen svensk innvandring som har eksplodert de siste årene - serviceyrker.

Her snakker jeg selvsagt om statistiske tendenser, ikke at det er noen automatikk i at den og den mener det og det. Her på KG pleier det å komme en eller annen og ta påstander om mulige tendenser som en slags personlig fornærmelse, så jeg tar alle mulige forbehold.

Anonym poster: 1136f76a32502fd2ee1261b48848ac5e

• Liker 1
Skrevet

Ikke egentlig, tror jeg. Men dersom de skulle være det, kan det jo være fordi de merker problemene i forbindelse med innvandring bedre enn oss. Tenker da på bl.a. opptøyene i Malmö.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...