AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Av og til får jeg inntrykk av at mange av svenskene som har innvandret til Norge generelt sett er mer fiendtlig innstilt til andre innvandrere ( spesielt de som ikke er bonde og blåøyde) i Norge, enn det som er vanlig blant nordmenn flest. Enig eller uenig? Anonym poster: 4a2f9d8fbd1644d7eeaeadd9e3496e35
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 *bonde = blonde ... *flau Anonym poster: 4a2f9d8fbd1644d7eeaeadd9e3496e35
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har ikke merket noe til dette. Samtidig: Med fare for å generalisere er det vel kanskje slik at unge, ufaglærte mennesker som må flytte for å få seg god nok jobb også kan ventes å i gjennomsnitt være noe mer fremmedfiendtlige enn befolkningen totalt sett er. Jeg tror ikke nødvendigvis at nordmenn som er 20 og jobber fulltid på bensinstasjonen er noe mer glad i innvandrere. Og det er jo den typen svensk innvandring som har eksplodert de siste årene - serviceyrker. Her snakker jeg selvsagt om statistiske tendenser, ikke at det er noen automatikk i at den og den mener det og det. Her på KG pleier det å komme en eller annen og ta påstander om mulige tendenser som en slags personlig fornærmelse, så jeg tar alle mulige forbehold. Anonym poster: 1136f76a32502fd2ee1261b48848ac5e 1
MilleVanille Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Ikke egentlig, tror jeg. Men dersom de skulle være det, kan det jo være fordi de merker problemene i forbindelse med innvandring bedre enn oss. Tenker da på bl.a. opptøyene i Malmö. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå