Gjest slettetbruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Noen som vet dette? Kan noen forklare meg hva det betyr i tillegg? Jeg vet at man får tilgang til flere apper og at man kan forandre på iconene og sånn, men hva vil det egentlig si å jailbreake den? Og hva er pluss og minus sidene ved det?
Gjest Elseby13 Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Hvis du vil ødelegge mobilen din, så vær så god. Dessuten er det tyveri fordi det gir deg tilgang til kjøpeapper gratis. Ikke gjør det, er mitt råd. Og gjør leksene dine selv
Gjest slettetbruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 (endret) Hvis du vil ødelegge mobilen din, så vær så god. Dessuten er det tyveri fordi det gir deg tilgang til kjøpeapper gratis. Ikke gjør det, er mitt råd. Og gjør leksene dine selv Hva faen? Jeg spurte hva jailbreake er og om hvordan man gjorde det, ikke at jeg ville ødelegge mobilen min.. jeg visste ikke engang at den ville bli ødelagt. Det er ikke tyveri, det vet jeg. Og hva søren er det du mener med at jeg skal gjøre leksene mine selv? Dette er ikke en lekse, jeg lurte simpelt på om jeg skulle gjøre det med mobilen min, jesus fucking christ. Hva er meningen med å ha sånne forumer når man ikke engang kan spørre om litt hjelp uten at noen skal komme og be deg finne det ut selv?! Jeg blir sur. Dette var et enkelt spørsmål som jeg trengte hjelp med, ikke en oppgave jeg skulle lever inn eller en lekse. OMFG! Endret 29. mai 2013 av Mephobia 2
Gjest Cloud9 Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Og hva er pluss og minus sidene ved det? Kanskje du finner noe her: http://www.technewsdaily.com/7609-jailbreaking-iphone-pros-cons.html http://www.pcworld.com/article/181319/jailbreaking_iphone_pros_and_cons.html http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_jailbreaking http://www.addictivetips.com/mobile/top-10-reasons-to-root-your-android-phone-2/
Gjest Elseby13 Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Kan du slappe av litt? Har du hørt om allmenn folkeskikk? Jeg rådet deg til å IKKE jailbreake mobilen din fordi det kan ødelegge den. Du trenger ikke å klikke i vinkel! Du er vel forøvrig samme skreppa som ville ha oss til å gjøre norsk-leksen din?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Litt av et svar du fikk fra Elseby13. Jailbreaking betyr at du fjerner sperrer og restriksjoner på mobilen. Du fjerner rett og slett de begrensninger produsenten har lagt på den. Dette innebærer at du bl.a. kan laste ned apper som ikke er godkjent av produsenten, at du kan legge inn andre menysystemer på mobilen, at du kan overklokke prosessoren og en del annet. Finnes også noen nyttige apper. En Quick Reply-app som tillater deg å svare på SMS-er mens du er inne i en app, uten å måtte gå ut av den. En app som heter SBSettings, som enkelt lar deg skru av og på wifi, bluetooth, flymodus, 3G etc. uten å tråkle deg gjennom innstillinger-menyen. Ikke store ting, men praktiske smågreier. Du kan gjerne google dem og se, så skjønner du prinsippet. Det er forresten ikke ulovlig å jailbreake, men det blir ulovlig i det sekund du eventuelt laster ned noe som bryter copyrightlovene. Samtidig er det slik at du mister garantien ved å jailbreake (men du kan som regel bare gjenopprette/tilbakestille mobilen før den skal til reparasjon). Jeg vet ikke hvilke programmer som er best for jailbreaking nå, det er flere år siden jeg har gjort det, og jeg har ikke gjort det med mobilen jeg har nå. Viktig at du ikke bare velger ett eller annet tilfeldig jailbreaking-program, noen av dem gjør mobilen til sirup, åpner sikkerhetshull eller er svake på andre måter. Du bør søke rundt og lese deg litt opp før du eventuelt gjør det. Jeg har blitt en gammel mann på noen-få-og-tjue, så jeg henger ikke med på denne teknologien lenger Jeg vil hverken anbefale eller fraråde jailbreaking. Det har sine fordeler, men de fordelene er heller ikke så viktige for meg. Anonym poster: 1683abb44f704f1a10f2cc0e06e49dfc 4
Gjest slettetbruker Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 Litt av et svar du fikk fra Elseby13. Jailbreaking betyr at du fjerner sperrer og restriksjoner på mobilen. Du fjerner rett og slett de begrensninger produsenten har lagt på den. Dette innebærer at du bl.a. kan laste ned apper som ikke er godkjent av produsenten, at du kan legge inn andre menysystemer på mobilen, at du kan overklokke prosessoren og en del annet. Finnes også noen nyttige apper. En Quick Reply-app som tillater deg å svare på SMS-er mens du er inne i en app, uten å måtte gå ut av den. En app som heter SBSettings, som enkelt lar deg skru av og på wifi, bluetooth, flymodus, 3G etc. uten å tråkle deg gjennom innstillinger-menyen. Ikke store ting, men praktiske smågreier. Du kan gjerne google dem og se, så skjønner du prinsippet. Det er forresten ikke ulovlig å jailbreake, men det blir ulovlig i det sekund du eventuelt laster ned noe som bryter copyrightlovene. Samtidig er det slik at du mister garantien ved å jailbreake (men du kan som regel bare gjenopprette/tilbakestille mobilen før den skal til reparasjon). Jeg vet ikke hvilke programmer som er best for jailbreaking nå, det er flere år siden jeg har gjort det, og jeg har ikke gjort det med mobilen jeg har nå. Viktig at du ikke bare velger ett eller annet tilfeldig jailbreaking-program, noen av dem gjør mobilen til sirup, åpner sikkerhetshull eller er svake på andre måter. Du bør søke rundt og lese deg litt opp før du eventuelt gjør det. Jeg har blitt en gammel mann på noen-få-og-tjue, så jeg henger ikke med på denne teknologien lenger Jeg vil hverken anbefale eller fraråde jailbreaking. Det har sine fordeler, men de fordelene er heller ikke så viktige for meg. Anonym poster: 1683abb44f704f1a10f2cc0e06e49dfc Tusen takk, endelig noen som faktisk hjelper meg
Gjest slettetbruker Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 (endret) . Endret 6. mars 2014 av Mephistopheles
Gjest Elseby13 Skrevet 29. mai 2013 #9 Skrevet 29. mai 2013 Skreppe betyr jente, lille venn jeg kan godt kalle deg gutt hvis du vil Men du har en svært frekk måte å skrive på, noe som ikke er spesielt hyggelig. Jeg gadd ikke lese hele innlegget ditt, men du virker svært stresset. Håper du klarer å roe deg ned
Gjest slettetbruker Skrevet 29. mai 2013 #10 Skrevet 29. mai 2013 (endret) . Endret 6. mars 2014 av Mephistopheles
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå