AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har hatt en skade som har gjort at jeg har vært lenge vekk fra sprangbanen. Og nå er sitsen min helt ødlagt. Jeg blir stående rett opp og ned i salen nærmest over hinderet, i stedenfor å folde meg over hesten. Hva kan det være? For lange stigbøyler, hendene for nærme kroppen min (at jeg må lengre frem med hendene) eller hva? Jeg har for øyeblikket ikke mulighet til å ri for instrusjon. Hva kan jeg gjøre for å komme nærmere hesten (folde) i spranget, i stedenfor å stå rett opp og ned som en påle over den? Anonym poster: 8cebe68486039bfb8ff5e32888859ddb
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Er du fysisk i stand til å komme deg i riktig posisjon? Står du rett opp og ned som en påle i salen når du prøver, så høres det jo ikke ut som du klarer det. Du vet vel omtrent hvor korte stigbøyler du har ridd med tidligere, og omtrent hvordan du har kommet deg i riktig stilling før? Om du klarer å komme i posisjon, men ikke holde den, så hadde jeg ridd mye i sprangsits for å øve opp utholdenhet og sitsen. Men ikke ri hinder før du klarer sitsen! Anonym poster: f8a91f3a9548461c107c79d6dad90319 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Takk for svar. Jeg bør være å stand til det, skaden sitter i nakke/rygg, men allikevel bør det ikke være verre enn at jeg blir sliten. Det har desverre gått såpass lenge siden, at jeg er usikker på lengden på stigbøylene jeg har pleid å ha på sprangbanen. Jeg må bygge opp rygge igjen (noe jeg holder på med og), men det hadde vært kjekt å høre om det pleier å være noen typiske ting som gjør at man får denne stolpesitsen (for lange stigbøyler, hendene for nær kroppet etc), slik at jeg lettere kan prøve meg frem samtidig som jeg jobber med ryggen. Utrolig å fort ting går i glemmeboken. og jeg nekter å la denne skaden stoppe gleden jeg en gang hadde av sprang! Anonym poster: 8cebe68486039bfb8ff5e32888859ddb
Gjest Belle Gunnes Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Det beste du gjør uten instruksjon, er å få noen til å filme deg mens du rir, og så se filmen etterpå. Da ser du bedre hvor og hva du gjør feil. Men det høres ut som du kan dra opp bøylene noen hakk også. Og skynde deg langsomt. Du trenger litt tid på opptrening av fysikk og psyke etter et langt avbrekk. Masse gymnastikkhopping er en bra start. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Det beste du gjør uten instruksjon, er å få noen til å filme deg mens du rir, og så se filmen etterpå. Da ser du bedre hvor og hva du gjør feil. Men det høres ut som du kan dra opp bøylene noen hakk også. Og skynde deg langsomt. Du trenger litt tid på opptrening av fysikk og psyke etter et langt avbrekk. Masse gymnastikkhopping er en bra start. Takk for svar. Dette tror jeg du kan ha rett i. Gått fra konkurranseform til ganske så klønete i mellomtiden etter skaden. I hodet mitt var det jo noe jeg var vant med og kunne, så tenkte ikke over det før jeg prøvde igjen. Men det er nok en overgangsfase, og jeg må nok rett og slett bare trene meg opp igjen. Skal prøve å korte opp stigbøylene litt også, mulig jeg har hatt de litt lange fordi det var mer behagelig der og da. Anonym poster: 8cebe68486039bfb8ff5e32888859ddb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå