Gå til innhold

Kjøper anmelder meg etter salg av barnevogn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte en barnevogn til en som kom selv for å se på den og hente den. Jeg viste ham at bremsen ikke fungerte, det vil si at jeg ikke fikk til å presse bremsen ned - slik at den altså ikke bremset hjulene i det hele tatt. Han forsøkte derfor selv å presse den ned flere ganger, og så at den gikk litt lenger ned for hver gang, men den fungerte likevel ikke. Han sa at "vi fikser det sikkert", kjøpte vogna og tok den med seg.

Dagen etter sender han en sms om at han har vært innom en barnevognforretning som har sagt at bremseakslingen (?) er ødelagt, og han krever meg for pengene for en ny som de bestilte (nesten 600,- inkl. frakt).

Jeg var/er ikke enig i at han kan kreve at jeg betaler for noe han selv så ikke fungerte da han var her og så på/prøvde vogna, men han mener at siden feilen var så "stor", må altså jeg betale. Han har dermed anmeldt meg til politiet og satt advokat på saken, som han attpåtil skriver at han har betalt over 1000,- til allerede, så han vil gjerne dra meg for retten i og med at jeg er en så fæl selger...

Jeg er helt fortvilet og lei meg, og lurer på hva som er rett i denne saken?

Anonym poster: 7db6b72ad1ffb7c3ec58f7ad5c2a382b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det med ro. Han legger ikke ut for dyr advokat når delen koster halvparten, bløffmaker er han.

Anonym poster: b34f7418a5143787c80a7adb71d3c15c

• Liker 17
Skrevet

Du har rett og han har feil. Når man kjøper noe brukt, blir gjort oppmerksom på eventuelle feil, men likevel kjøper gjenstanden er det han som gjør feil i det. Du har alt ditt på det rene.

• Liker 17
Gjest Marmot
Skrevet

Om han er så teit at han har kontaktet advokat for et slikt fillebeløp, kan du ta det helt med ro; han vinner ikke saken. Kommuniser med ham skriftlig, og få ham på en eller annen måte til å bekrefte at han så på vognen før han kjøpte den.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Han bløffer deg. Ikke gi deg.

Anonym poster: ce62999403391094402cb9390da6ef6b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg har SMSer som bekrefter at han så på vogna og også testet bremsen, men han skrev (direkte sitat): "Ja jeg visste at det var noe tull med bremsen, men trodde det var en bagatell. Når det viste seg at bremsen var ødelagt burde du vært så ærlig å betalt tilbake det det kostet for en ny!!"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Makan til kjøtthue den karen er.

Selvsagt har ts alt sitt på det tørre. Ingen advokat vil ta i saken hans med ildtang.

Anonym poster: bcc1415a3e8ab928f8b52ad1b293910a

• Liker 14
Gjest Marmot
Skrevet

Ikke gidd å svare ham mer. Skriv bare "Da venter jeg på å høre fra adovokaten din." og ikke noe mer.

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Huff, håper dere har rett, er bare så redd for at han har en "sak". Har aldri vært borti noe slikt før, og som student har jeg svært dårlig råd. Kan jeg kontakte advokatfirmaet han har oppgitt? Han skrev konkret hvilket firma han hadde engasjert, og at all kommunikasjon fremover kom til å gå gjennom dem (selv om han nå skriver SMSer). :frown:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet dem for å spørre hva det egentlig er han har fortalt dem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff, håper dere har rett, er bare så redd for at han har en "sak". Har aldri vært borti noe slikt før, og som student har jeg svært dårlig råd. Kan jeg kontakte advokatfirmaet han har oppgitt? Han skrev konkret hvilket firma han hadde engasjert, og at all kommunikasjon fremover kom til å gå gjennom dem (selv om han nå skriver SMSer). :frown:

De har vel taushetsplikt så jeg tviler du kan ringe og spørre om han har kontaktet de ang. en sak mot deg. Men du kan ringe til politistasjonen og høre om de har fått inn en anmeldelse.

Men seriøst, du kan ta det helt med ro. Skriv det som Marmot skrev lenger oppe: "Da venter jeg på å høre fra adovokaten din". Og ikke noe mer.

Anonym poster: ce62999403391094402cb9390da6ef6b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Var prisen han betalte i samsvar med at det er mangler på varen?

Anonym poster: 9661baf00ea808f43604ba8ea138c1e6

AnonymBruker
Skrevet

Var prisen han betalte i samsvar med at det er mangler på varen?

Anonym poster: 9661baf00ea808f43604ba8ea138c1e6

Vil si det var normal pris, da vogna i seg selv så som ny ut.

Mener du at prisen spiller inn i denne saken?

AnonymBruker
Skrevet

Noen lever dessverre ikke helt i kontakt med virkeligheten, det er du ikke den første til å oppdage ifbm bruktsalg.

Om han mener at feilen er større enn forventet/akseptabelt så kan han ikke bare bestille reparasjon og nye deler og sende regningen til deg. Første skritt er å kontakte deg og klage, gi deg anledning til å utbedre feilen evt gi prisavslag eller heve kjøpet. Om dere da ikke hadde blitt enige så kunne han valgt å ta saken videre.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/n%C3%A5r-selger-er-privatperson

At han hevder å ha dratt politiet inn i dette er tydelig tegn på bløff. Forbrukertvister er et sivilrettslig anliggende.

Anonym poster: 0a8c50bedfbc89e6646589abf1b0b090

• Liker 15
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne annet enn at politiet må ha utrolig lite å gjøre hvis de engang tar imot en anmeldelse av en solgt vare. Dette er jo helt andre instanser som evt. skal ta seg av.

TS kan jo kontakte forbrukerrådet - der får hun mer håndfast info http://www.forbrukerradet.no/

Ellers så høres jo denne mannen spinnvill ut. Typisk en som skal "skremme". Sier seg selv at politianmeldelse og advokat for en del til 600 kr er litt i overkant det å overreagere ja. Tror TS kan ta det helt med ro :-)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Håper på oppdatering, mannen driter seg ut men han innser det ikke selv

• Liker 1
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Om han mot formodning faktisk har anmeldt dette må han være usedvanlig dum. Og nei, han kommer ingen vei med dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen lever dessverre ikke helt i kontakt med virkeligheten, det er du ikke den første til å oppdage ifbm bruktsalg.

Om han mener at feilen er større enn forventet/akseptabelt så kan han ikke bare bestille reparasjon og nye deler og sende regningen til deg. Første skritt er å kontakte deg og klage, gi deg anledning til å utbedre feilen evt gi prisavslag eller heve kjøpet. Om dere da ikke hadde blitt enige så kunne han valgt å ta saken videre.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/n%C3%A5r-selger-er-privatperson

At han hevder å ha dratt politiet inn i dette er tydelig tegn på bløff. Forbrukertvister er et sivilrettslig anliggende.

Anonym poster: 0a8c50bedfbc89e6646589abf1b0b090

Han skrev at han leverte inn en anmeldelse på svindel til (stedsnavn) Lensmannskontor el.l., så han mener tydeligvis at jeg har svindlet ham...

Æsj, er fysisk dårlig kjenner jeg. Ikke godt midt i eksamensperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...