AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Jeg skal straks i gang med flytting, og hører gjerne etter smarte tips og råd. Hva trenger jeg? Tenker å samle noen flytteesker på matvarebutikker, samt ikea. Noe som permanent bevaring, annet bare i flytteprosessen. Markeringstusj, teip og søppelposer er vel også smart. Hva bør pakkes kjapt, hva bør jeg vente med? Må etterhvert pakke ned all kjøkkenutstyr, og må vel da leve på mikromat? Hvitevarer skal pakkes ned for lengre tid. Hva bør gjøres? Jeg må nok avrime og vaske ut frys. Annet? Jeg flytter ikke før om to uker, men når en er i full jobb må en starte tidlig. Anonym poster: 6ae2c5fc0c80ee675180a1db6c2ce39f
Kara W Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Jeg vil påstå at to uker er liten tid å pakke på, men det kommer jo an på hvor mye ting du har. Begynn med å pakke alt du vet du ikke kommer til å trenge fremover, f.eks vintertøy, bøker, bakeutstyr osv. Ikea har noen små flytteesker til 5 kr som jeg ihvertfall er veldig glad i. Du kan fylle dem med bøker uten at de blir for tunge, og er helt geniale til mindre ting som toalettsaker og bestikk. Jeg kjøpte også noen store plastsekker som heter Dimpa til klær, men her fungerer søppelsekker også. Bruk håndkler og kjøkkenkluter når du skal pakke inn glass og tallerkener. Da slipper du å bruke så mye avispapir. De siste par dagene beregner du nøyaktig hva du trenger av klær og utstyr og pakker alt annet. Legg til side 3 truser, 2 bukser, en gaffel, en kniv, tandbørste osv. Alt annet pakker du. Det blir en del ferdigmat å slutten, med det er også mye man kan lage med bare en gryte eller en stekepanne. Skal du få hjelp av venner så sørg for at så mye som mulig er gjort før de kommer. Du kan be om hjelp til å skru fra hverandre en bokhylle, men ellers så forventer de fleste som stille opp å skulle bære, ikke pakke ned. Benytt anledningen til å kvitte deg med alt du ikke trenger. Man oppdager gjerne ikke hvor mye skrot man egentlig har, før man skal begynne å flytte på det. Jeg liker å ha en "første natten-eske". Oppi der ligger alt du trenger det første døgnet i ditt nye hjem. Spesielt viktig er dette dersom du kommer frem om kvelden trøtt og sliten og virkelig ikke har lyst til å begynne å rote rundt i esker. Forslag til ting som skal oppi der: et skift klær, sengetøy, toalettsaker, håndkle, brødkniv, tallerken, kopp, pulverkaffe, skrutrekker/umbraco-nøkkel, ladere til mobil/nettbrett. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå