Gå til innhold

Kan jeg flytte med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hovedomsorgen for barna. Kan jeg flytte til en annen kant av landet?

Vurderer det pga jobb og skole.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, men veldig egoistisk.. Både ovenfor barnet og den andre foreldren...

Skrevet

Ja, men veldig egoistisk.. Både ovenfor barnet og den andre foreldren...

Nei, det er ikke det, i mitt tilfelle. Ikke egoisme i det hele tatt.

ts

Skrevet

Ja, det kan du, men du må varsle den andre forelderen 6 uker før.

Hvis far (regner jeg med, men det kan jo være mor og) nekter så kan han gå til sak, og du kan risikere å miste hovedomsorgen fordi den som fortsetter å bo i nærmiljøet stiller sterkt i slike saker, og du river barna vekk fra nærmiljøet og den andre forelderen, som sannsynligvis får mye mindre samvær.

Om far derimot ikke har samvær, og du har barna 100% så har nok ikke far så mye han skulle sagt.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er ikke det, i mitt tilfelle. Ikke egoisme i det hele tatt.

ts

Hvis å flytte betyr bedre jobb og utdanningsmuligheter for deg så er jo det en egoistisk handling. Forståelig handling, kanskje, men det spørs på omstendighetene.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har dere delt foreldreansvar, har du en varslingsplikt på 6 uker ovenfor BF. Dette gir han tid nok til å prøve å få stoppet flyttingen hvis han ikke ønsker det.

Endret av Sophie-Ann
Skrevet

Hvis å flytte betyr bedre jobb og utdanningsmuligheter for deg så er jo det en egoistisk handling. Forståelig handling, kanskje, men det spørs på omstendighetene.

Hvis det betyr bedre jobb og utdanningsmuligheter så er det IKKE en egoistisk handling, det gjør jo at ts bedre kan forsørge barna sine, og det er faktisk litt viktig.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis far er med barn mye på fritiden. Har 40 % samvær har han gode muligheter Th kl og stoppe flyttingen. Se forøvrig SopiheAnn.

Skrevet

Hvis det betyr bedre jobb og utdanningsmuligheter så er det IKKE en egoistisk handling, det gjør jo at ts bedre kan forsørge barna sine, og det er faktisk litt viktig.

Ja, det er greit, men jeg syns ikke det veier opp for at barna får mindre tid med faren sin. Hadde det vært snakk om nabobyen er det en ting, men en annen kant av landet?

Gjest har flyttet
Skrevet

Så lenge barna ikke har delt bosted kan den med hovedomsorgen flytte hvor en vil innenlands.

Man skal varsle samværsforeldren minst 6 uker før dersom det vil påvirke samværet. Om du setter opp en plan for framtidig samvær så teller det i din favør så lenge det ikke er urimelig.

Foreldreansvar har ikke noe med samvær å gjøre. En kan ha samvrær uten å ha ansvar, og ansvar uten å ha samvær.

Skrevet

Det er feil, siste gjest. Har man delt foreldreansvar så må begge skrive under på flyttemeldingen.

• Liker 1
Gjest har flyttet
Skrevet

Det er feil, siste gjest. Har man delt foreldreansvar så må begge skrive under på flyttemeldingen.

Nei, det er kun når de flytter fra hverandre at begge må signere. Etter dette, når barna kun står registrert på den med hovedomsorgen at man må varsle før flytting, det gjelder forresten begge veier.

Dette kan jeg!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er kun når de flytter fra hverandre at begge må signere. Etter dette, når barna kun står registrert på den med hovedomsorgen at man må varsle før flytting, det gjelder forresten begge veier.

Dette kan jeg!

Jepp!

Stemmer helt.

Sophie-Ann mistet helt min tillit i tråden...

Å være så påstandelug og samtidig ta feil på noe så opplagt som at man ikke skal tvinges til å bli i samme bygd hele livet, fordi man har barn, er uheldig.

Anonym poster: 3fb8e80e83bd4a1093a61175499f6c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja,du kan desverre det. :-(

Anonym poster: b9ca0dde9fcac3db0977ceb16e52ac05

Skrevet (endret)

Jepp!

Stemmer helt.

Sophie-Ann mistet helt min tillit i tråden...

Å være så påstandelug og samtidig ta feil på noe så opplagt som at man ikke skal tvinges til å bli i samme bygd hele livet, fordi man har barn, er uheldig.

Anonym poster: 3fb8e80e83bd4a1093a61175499f6c1c

Vel, det er det jeg fikk beskjed om når jeg tok konakt med folkeregisteret når jeg skulle melde flytting for min datter. Jeg har vært igjennom en rettsak, så da syns jeg det er trist at dette ikke ble opplyst for min del.

Endret av Sophie-Ann
Gjest har flyttet
Skrevet

Vel, det er det jeg fikk beskjed om når jeg tok konakt med folkeregisteret når jeg skulle melde flytting for min datter. Jeg har vært igjennom en rettsak, så da syns jeg det er trist at dette ikke ble opplyst for min del.

Man kan ikke stole på alle beskjeder man får. Det er slik man må sjekke selv i lovene. Det kan være at den du snakket med ikke var oppdatert på lovene og reglene.

Av og til skjer det at den andre ikke vil signere når man flytter fra hverandre, og da kan faktisk folkeregistret fatte vedtak etter 6 mnd om at barnet skal stå registrert på den adressen. For om man kan sannsynliggjøre at barnet virkelig bor på den andressen så skal barnet stå der, uansett hva slags konflikt man har med den andre foreldren.

Noen folkeregistre godtar også vitnesignaturer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jo, hvis barnet har det bedre hos far i tiden mor tar utdannelse så er det egoistisk å tvinge barnet til å flytte.

Skrevet

Var det når du flyttet fra han? Eller etter du og datteren din hadde flyttet og dere skulle flytte på nytt. I første tilfelle må han signere. I andre tilfelle ikke, men man har 6 ukers varslingsplikt (men hvis dere hadde delt bosted stemmer det du sier, også om dere bodde fra hverandre fra før, hvis jeg har forstått reglene rett).

Gjest BettyBoop
Skrevet

hvorfor er det ikke egoistisk i ditt tilfelle ts? er han voldelig, truende, uskikket som far, stiller aldri opp for ungen...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...