Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Har dere noen egne interesser, foruten barn og hjem? Synes du det er vanskelig å få tid til dette? Og hva er i så fall interessen din?
Luring-59 Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har alltid dyrket mine interesser selv i perioder med småbarn og aktivt familieliv. Tror det er viktig å holde liv i egne interesser, men det er ikke så lett når man har familie. Er man foreldre og har ansvar for barn og hjem, bør dette prioriteres veldig høyt. Jeg har i perioder prioritert jobb/overtid og egne interesser (amatørmusiker) litt for høyt og dette ble en ekstrabelastning for min kone. Det var ikke bra for forholdet vårt. Det å drive med egne interesser er sunt og kan være et kjærkomment pusterom fra et hektisk familieliv. Men man må huske at begge foreldrene har behov for dette og man må ha sin partners velsignelse for at det ikke skal gå ut over forholdet. De fleste må vel kutte ut en del ting når får barn. Men det er jo lurt å tilpasse sine interesser slik at man kan utnytte disse i familielivet. Jeg har f.eks tatt barna med på musikalske aktiviteter og spilt og sunget for dem og med dem. Så kan man heller plukke opp sine gamle interesser og ta dem til nye høyder når barna blir mer selvstendige.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Alltid hatt mine egne interesser så lenge barna var små også. Det må bare tilrettelegges litt mer. Var alene med barna i 7 år, og da la jeg "hobbydagene" mine til de dagene de var hos faren eller var hos besteforeldre. Brukte også mye av tiden etter at de la seg om kvelden. Nå har hobbyen min etterhvert også blitt en inntektskilde. Og ene barnet er med på en del av det jeg driver med. Hadde jeg ikke kunne beholdt hobbyen min som mor hadde jeg flydd på veggen, og hvertfall ikke fått nr 2. Anonym poster: 7c39765af54e2da9f1cc558e48446773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå