Gå til innhold

Pynteputer, tips noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei KG brukere :)

Jeg trenger virkelig tips, så jeg håper at jeg vil få masse tilbake svar fra dere.

Har kjøpt meg ny sofa, ei slik som går i U- form, og jeg har så lyst på masse pynteputer. Jeg liker at det er masse puter i sofaen, så de som ikke liker det, se bort fra det ;)

Men jeg vil ikke ha slike som på KID, Princess og div. med masse mønster, bilder på, jeg vil ha ensfargete puter, gjerne av lin, men jeg vet ikke hvor jeg skal lete.

Kunne noen komme med noen tips til meg? Hvor lete?

Jeg har googlet litt pynteputer, og kom fram til 2 sider, som jeg kan linke til, så blir det kanskje lettere å skjønne meg ;) De 2 sidene som jeg linker til, begge 2 har visstnok sin butikk, men det blir litt for langt å reise, for puter.

Har aldri sett slike butikker i området jeg bor, og bor på Østlandet, hvor man egentlig skal finne det meste, men jeg synes at alle har likt.

Håper dere vil svare meg:)

Hilsen TS.

http://villapaprika.no/category/stue/

http://marteklanderud.blogg.no/m_022013.html

Anonym poster: 116393a06e72c187adb8d374af95842d

AnonymBruker
Skrevet

Ingen? uff da...

AnonymBruker
Skrevet

Det er dritvanskelig å finne ensfargede puter. Men husk at det blir penere dersom du bryter litt i stoffet. Kjøper du kun lin vil det blir kjedelig, kjøper du i forskjellige stoffer livner det med en gang opp, selv om du har ensfargede trekke.

Anonym poster: dc9185262548d85b099c49a3850a6a15

AnonymBruker
Skrevet

Trodde de hadde noen ensfargede puter på princess, jeg? Kanskje kremmerhuset har?? :)

Anonym poster: 84275e32e7bfc6560c7f31b2779ce182

AnonymBruker
Skrevet

Etsy kanskje?

Anonym poster: ad558e76d9fd6bdc666e8e5baa63bf73

AnonymBruker
Skrevet

Tror både Skeidar og Bohus har (hatt) linputer?

For å få putene til å se ut som på de du linket til er det viktig at du har dun-puter inni, ikke acrylfyll. Dun gjør at putene både ser ut og er tyngre, og at du får en "dump" på midten. Om det er det du ønsker da...

Alternativt kan du jo kjøpe linstoff og sy puter selv? Ensfargede puter med konvolutt-åpning (sjekk youtube for instruksjonsvideo om hvordan du lager slike) er ikke vanskelig. Linstoff finner du relativt rimelig på IKEA og på Stoff og Stil (butikk på Alnabru og i Drammen + på nett)

Lykke til!

Anonym poster: f20fe9cd6006b27efd85714c7134af48

AnonymBruker
Skrevet

Tror både Skeidar og Bohus har (hatt) linputer?

For å få putene til å se ut som på de du linket til er det viktig at du har dun-puter inni, ikke acrylfyll. Dun gjør at putene både ser ut og er tyngre, og at du får en "dump" på midten. Om det er det du ønsker da...

Alternativt kan du jo kjøpe linstoff og sy puter selv? Ensfargede puter med konvolutt-åpning (sjekk youtube for instruksjonsvideo om hvordan du lager slike) er ikke vanskelig. Linstoff finner du relativt rimelig på IKEA og på Stoff og Stil (butikk på Alnabru og i Drammen + på nett)

Lykke til!

Anonym poster: f20fe9cd6006b27efd85714c7134af48

Takk for et kjempebra tips:) Jeg vet at man skal ha dun, så det var jeg klar over fra før av.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det sjelden er god merking av dun, og vær obs på at det kan være nappet av levende gjess som får store sår og sys uten bedøvelse.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det sjelden er god merking av dun, og vær obs på at det kan være nappet av levende gjess som får store sår og sys uten bedøvelse.

Du sa hva?! Dette skjønte jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Dunindustrien:

http://www.dagbladet.no/2012/11/30/nyheter/gjess/fjer/dunjakke/dyremishandling/24597860/

For å gi en liten pekepinn; så står det at det går med dun fra 75 gjess for å få dun nok til en dyne. Og noen av gjessene får sår som er opptil 12 cm lange.

Det jobbes med et forbud mot import, men det er dessverre ikke bestemt enda. Så enn så lenge bryr jeg meg ikke om putene mine ikke har "dump" på midten. Fæle greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...