Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er ok aldersforskjell når jente er 38 år og gutt er yngre? Vi har snakket litt om det i vennegjengen og ja litt usikker på hvor min grense går eksakt.. Den er jo litt forskjellig også i forhold til om det er snakk om kjæresteemne eller kun sex... Hva synes du?

Anonym poster: d51f9cae12c8476f5c447b77edb6ecc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg nok ikke begitt meg ut på noen under 25 år, men det fordi de i mange tilfeller er langt fra modne. Uansett kjønn altså.

Utover det er ikke alder så viktig, så lenge det funker for de det gjelder er det jo bare å kjøre på, så lenge begge parter er lovlige vel og merke ;)

Anonym poster: 07e459e9bb5239024641142e9d6e86e2

Skrevet

Akkurat det samme som om når mannen er 38, og kvinnen er yngst. Du må rett og slett bare finne din grense. For min del, så går jeg ikke yngre i det hele tatt - men 15 år opp. Mange synes dog det er mer enn nok med 10 års aldersforskjell. Så lenge begge partene er voksne, burde det ikke være store problemet :)

AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg nok ikke begitt meg ut på noen under 25 år, men det fordi de i mange tilfeller er langt fra modne. Uansett kjønn altså.

Utover det er ikke alder så viktig, så lenge det funker for de det gjelder er det jo bare å kjøre på, så lenge begge parter er lovlige vel og merke ;)

Anonym poster: 07e459e9bb5239024641142e9d6e86e2

Møtte en gutt som var hærlig. Regnet med han var 27/28 og tenkte at der er grensen. Han var 22!! Da begynte jeg å tenke på alder.. Lovlig heldigvis ja :)

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det samme som om når mannen er 38, og kvinnen er yngst. Du må rett og slett bare finne din grense. For min del, så går jeg ikke yngre i det hele tatt - men 15 år opp. Mange synes dog det er mer enn nok med 10 års aldersforskjell. Så lenge begge partene er voksne, burde det ikke være store problemet :)

Ja har jo litt å si hvordan personen er å, ikke bare alder. Har tenkt + - 5 år ca, men etter å ha vært sammen med en yngre gutt (mye yngre...) så har jeg tenkt en del på hva jeg synes er ok.. Som kjæreste er nok 5 år caaa ok, men litt usikker ellers ja...

AnonymBruker
Skrevet

Personlig går grensen for meg på 5 års forskjell, men tenker at 10 års aldersforskjell er greit er greit hvis man er på noenlunde samme stadie i livet.

En 22 år gammel gutt er vel mest interessert i sex med en så mye eldre kvinne, det er tvilsomt det blir et forhold ut av det. Man er på vidt forskjellige stadier i livet.

Anonym poster: d316833c6d74b6e1f8fc028312c709bf

Skrevet

Ja har jo litt å si hvordan personen er å, ikke bare alder. Har tenkt + - 5 år ca, men etter å ha vært sammen med en yngre gutt (mye yngre...) så har jeg tenkt en del på hva jeg synes er ok.. Som kjæreste er nok 5 år caaa ok, men litt usikker ellers ja...

Ikke sett deg noe klar grense :)

Finn noen som tar deg med storm, istedenfor å fokusere så alt for mye på alderen :)

AnonymBruker
Skrevet

I litt hode er alltid jenter/kvinner mer utviklet mentalt sett og jeg sliter derfor med å forstå hva en eldre kvinne ser i en yngre gutt annet enn det kroppslige. Så da blir det likt gamle menn i 50 åra som ordner seg ei jente på 20.

Og mitt inntrykk av kvinner 35-40 som hele tiden sikler på 20åringer er svært dårlig. Veldig "enkle" og utrolig umodne. Problemet der er at de gjerne vil ha noe mer enn bare sex. Mens ungguttene de får med seg overhodet ikke er interessert i det.

Anonym poster: a78e7de9263c560de74d2de278602d9a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 og han jeg er sammen med er 23. Det funker helt fint. Det er han som er mest ivrig etter å starte familie. Før vi ble sammen hadde jeg også noen grenser på alder, men det forsvant når jeg møtte han!

Anonym poster: 797cc28d6953fd9e6c210d0ed752b7ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sett deg noe klar grense :)

Finn noen som tar deg med storm, istedenfor å fokusere så alt for mye på alderen :)

Nei ingen klare grenser er vell noe vits å sette seg nå.... Møter man en så er vell ikke alder man tenker først på....

AnonymBruker
Skrevet

I litt hode er alltid jenter/kvinner mer utviklet mentalt sett og jeg sliter derfor med å forstå hva en eldre kvinne ser i en yngre gutt annet enn det kroppslige. Så da blir det likt gamle menn i 50 åra som ordner seg ei jente på 20.

Og mitt inntrykk av kvinner 35-40 som hele tiden sikler på 20åringer er svært dårlig. Veldig "enkle" og utrolig umodne. Problemet der er at de gjerne vil ha noe mer enn bare sex. Mens ungguttene de får med seg overhodet ikke er interessert i det.

Anonym poster: a78e7de9263c560de74d2de278602d9a

Må vell understreke at jeg ikke sikler etter unge gutter altså men som jeg skrev over her så møtte jeg en ung gutt og det ble snakk om sex og da begynner man jo å tenke på det med alder!!

AnonymBruker
Skrevet

Leste vg.no om Jennifer Lopez her nå, hun er jo 42/43 og er kjæreste med en på 25 eller noe... Så det går jo sånn sett ok, men jeg ble bare nysgjerrig på hva andre tenker om dette.. Artig å høre hva andre tenker.. Alder er jo bare et tall, og det er jo veldig forskjellig hvordan vi er uansett alder.. Det viktigste er vell å være på noenlunde samme "steg" i livet i forhold til barn eller ikke barn osv....

Gjest Reza08
Skrevet

Så lenge begge parter trives i lag ser jeg ingen grunn til å ikke innlede et forhold. En i begynnelsen av 20-årene kan være like klar for barn som dama på f.eks 33. Personligheten på folk er individuell, den kan ikke måles i antall levde år. En person med en biologisk alder på f.eks 20 kan ha en mental alder på 30-40. Samme med den eldste. Vi dømmer ikke alle personer likt ut i fra et tall. I en slik sammenheng må man se på andre faktorer.

De som absolutt skal mene noe om andres forhold i en negativ retning basert på mindre viktige saker eller momenter de ikke ville valgt selv, bør jobbe med sine egne holdninger. Andre må få lov til å ha et privatliv uten at andre mennesker skal være deres "sjef" og bestemme hva som de respektive personene skal gjøre. Forsåvidt helt greit å ha andre meninger, men da bør de holdes inni seg selv, istedet for å spy ut diverse ukvemsord og skjenneprekner.

Ta ditt eget standpunkt. Ikke bry deg om hva andre skulle mene. Ditt liv. Ditt forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...