AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Dette ble superlangt, men håper noen orker å lese det for det om Poster denne som anonym i frykt for at min kjære skulle lese det. Jeg sitter fremdeles helt kvalm og nervøs etter en drøm jeg hadde i natt – den gjorde meg usikker på alt. Jeg drømte at han jeg holdt på med (la oss kalle han x) før jeg traff kjæresten min, som nå nettopp har blitt samboer, traff meg igjen og falt hodestups for meg og innså at jeg var den rette for han. Og deretter kysset han meg, noe som føltes veldig godt. Litt bakgrunn: Jeg har vært sammen med min kjæreste i litt over et år nå, men før vi ble sammen var x inni bildet. Jeg har kjent x i fire år, hvor han nærmest helt fra starten av ble kjempeforelsket i meg. Han var helt i starten sammen med en venninne av meg, men slo opp etter tre mnd pga følelser for meg – dette fikk hun aldri vite. Etter dette prøvde han lenge å vinne meg over, men til tross for litt kanskjejeglikerham-følelser turde jeg aldri å prøve noe i frykt for å såre ham og fordi venninnen min fremdeles var forelsket i ham. For to år siden fikk han en ny kjæreste, jeg kjente jeg ble ganske sjalu. Etter noen mnd i forholdet begynte han å fortelle meg at han aldri hadde følt som han hadde gjort for meg og at han kom ikke over meg. Jeg må innrømme at jeg likte å høre det, og vi begynte å prate og flørte masse. Jeg sa til han at det vi holdt på med var galt, og han måtte slutte å kontakte meg. Det skal nevnes at han bor i Trondheim og jeg i Bergen. Etter dette traff jeg min nåværende kjæreste (la oss kalle han y). Vi var mye sammen og ble forelsket. Så klart velger da x og slå opp med damen for å kapre meg, og han drar til Bergen for å være med meg noen dager. Jeg forteller til y at jeg må gjøre dette for å finne ut av følelsene mine, noe som gjør han knust, men han sier at jeg skal få den tiden jeg trenger og at han vil ikke kontakte meg før x har dratt igjen. I løpet av disse dagene når x bor hos meg er vi mye sammen, på middag og kino osv, men når han begynner å kose med håret mitt tenker jeg bare at det er ikke riktig kosing slik y gjør det. Han prøver å ligge inntil meg når vi ser film, men jeg trekker meg unna. Han kysser meg før jeg legger meg, men det føles ikke rett. Siste kvelden sitter jeg meg i sengen til x og sier at jeg beklager, men jeg føler ikke de rette følelsene. Han kysser meg og sier hvordan jeg kan si det når kyssene våre føles så rette, men dette føler jeg ikke. Jeg gråter og sier at jeg kan ikke holde på sånn, jeg må være med y som er det eneste som føles rett. Neste morgen drar han hjem og jeg treffer y og sier at han er den eneste for meg. Noen dager seinere blir vi sammen. I en periode driver x og sender meg mye meldinger, noe som til tider plager meg og andre tider gjør at jeg liker det. Til slutt finner han seg en ny kjæreste, de har noen vinglete første mnd hvor han fremdeles skriver til meg, men de har altså nå endt opp som samboere etter 7 mnd. I går så jeg et bilde av x og samboeren som kysser på facebook – lykkelige over å ha blitt samboere. Og jeg kjente et stikk i magen og ble helt kvalm. Det er sikkert derfor jeg drømte om han, men jeg klarer ikke å riste det av meg. Jeg er plutselig redd for at jeg har valgt feil. Jeg har det helt fantastisk med kjæresten min, han er virkelig verdens snilleste og flotteste gutt, men i perioder kjenner jeg meg ikke forelsket. Andre dager er jeg hodestups forelsket og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Disse dagene hvor jeg ikke føler meg forelsket, tar jeg meg ofte i å sitte og sjekke facebookprofilen til x – litt for å sjekke hvordan det går med forholdet. Jeg og x snakker ikke sammen særlig, kanskje litt annenhver mnd. Egentlig kjenner jeg han ikke så godt lengre, det er sist i sensommer/tidlig høst i fjor han fremdeles skrev jevnlig til meg. Hvorfor føler jeg det slik? Hvorfor kan en drøm påvirke meg så mye at jeg blir usikker på hele forholdet mitt? Jeg ville jo ikke ha ham da jeg hadde muligheten. Vil jeg bare at han skal like meg fordi jeg liker å bli likt? Vil jeg bare ha ham når jeg ikke kan få ham? Jeg får utrolig dårlig samvittighet overfor kjæresten min at jeg går fremdeles og tenker på x iblant. Det skal sies at jeg som regel ikke tenker på han med mindre han han en statusoppdatering e.l på facebook. Jeg vet innerst inne at jeg ikke hadde orket å være i en avstandsforhold med han, jeg hadde aldri stolt på ham ettersom han flørtet meg meg mens han hadde kjæreste, jeg har flere ganger blitt plaget av at han har dårlig ånde, han vil ikke flytte fra Tr.heim og jeg ikke fra Bergen. Et par ganger sa x til meg at han var sikker på at han kom til å ende opp med meg, uansett hva som skjedde – at jeg var den ene for ham. Jeg lurer på om jeg har levd litt på dette – at uansett hva som skjedde så ville jeg i hvert fall ha ham? Men nå sier han at han aldri har følt som han gjør med samboeren, og kanskje jeg blir sjalu på dette. Hm.. (Det skal sies at min nåværende kjæreste også sier dette, og det føles trygt og godt) Jeg har lyst å krype ned i et hull i dag. Anonym poster: 3c756284eb5cbb2c19becee73fb4a9b3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Slett av fra facebook og nyt livet sammen med kjæresten din Anonym poster: 247e70f816f4409e8209b9fddb717622 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå