Gå til innhold

Samboer - når slutter man å få utvidet barnetrygd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble samboere i fjor.

Hvor lenge får vi utvidet barnetrygd?

Går det av seg selv, eller må vi melde i?

Får man ut året.. eller stopper det midt i, og når?

Fra når regnes det...

Anonym poster: 0bf5b1015f27c0d0688ae2be921c8cd0

Skrevet

Dere må melde ifra og det skulle vært gjort i god tid fr han flyttet inn.

Utvidet barnetrygd falt egentlig bort den mnd han flyttet inn, så det kan nok hende du får et krav om å betale tilbake det du har fått utbetalt for mye.

Og det må sies ifra skriftlig og informeres om hvilken dato han flyttet inn.

Skrevet

Jeg TROR det er noe sånt at du må melde fra med en gang dere blir samboere, også går utvidet barnetrygd i et år fra datoen dere flyttet inn..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du får alle stønader som enslig forsører i et år etter du har blitt samboer, men du må melde fra. Hvis dere i løpet av det året får felles barn, så faller alle stønader bort før året er gått.

Anonym poster: f61202e1052d155ea4a270ceb1239015

Skrevet

Fra Nav:

Hvis du mottar utvidet barnetrygd, faller denne bort hvis du

• inngår ekteskap
  • har vært samboer med en du ikke har felles barn med, i 12 måneder

AnonymBruker
Skrevet

Vi har meldt ifra - så vi har ikke prøvd å griske til oss noe.

Ville bare vite hva vi gjorde nå. Denne mnd har vi vært samboere i 12 mnd, så da antar jeg NAV har kontroll på det..

Gjest Marmot
Skrevet

Om du fortsetter å motta utvidet barnetrygd etter denne mnd. må du si i fra igjen. Det skjer stadig vekk at NAV ikke har kontroll på ting selv om de burde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har meldt ifra - så vi har ikke prøvd å griske til oss noe.

Ville bare vite hva vi gjorde nå. Denne mnd har vi vært samboere i 12 mnd, så da antar jeg NAV har kontroll på det..

Det må du ikke gå ut fra!

Jeg meldte fra om inntektsendring to ganger, men fikk likevel vedtak om fortsatt bidragsforskudd. Da jeg for tredje gang spurte om dette var riktig, et år senere, fikk jeg en faktura i posten på 12000 kroner pga feilaktig utbetaling. Så hvis du er i tvil- meld fra igjen!

Anonym poster: ad8c038fe195d16ef952071a1c69c2a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga også beskjed når vi flyttet sammen, med beskjed om når vi skulle gifte oss (da forsvinner den med en gang). Ga også en påminnelse når tidspunktet nærmet seg. Likevel klarte NAV å utbetale ekstra barnetrygd 3 måneder. Ga selvfølgelig beskjed om dette flere ganger.

9 måneder senere kommer det et krav om tilbakebetaling og trussel om anmeldelse for at jeg har mottatt ytelser jeg ikke har krav på. Pengene har jeg fortsatt ikke fått betale tilbake, for jeg får aldri noe kontonummer jeg kan betale det til. De må nemlig gjøre ferdig sine "undersøkelser" først...

NAV på sitt tregeste ;) Men gi beskjed du!

Anonym poster: 9b0392755643190687149918a0a39eba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...