AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Skal overta leilighet idag. Plenen har ikke vært klippet i år og er blitt kjempe høy og ser ut som en blomster eng! Ser ikke bra ut! Hver og en har ansvar for sin hagedel og selger har tydeligvis ikke giddi å klipt den. Jeg forventet at dette var endel av utvasking og rydding. Overtar idag å når jeg kjørte forbi i går var det ikke gjort noe ute. Bør jeg bemerke dette på overtagelsen idag? Megler vil være tilstedet så jeg kommer til å si at jeg forventet egentlig at plenen å var blitt stelt opp i. Det er umulig å bare begynne klipping. Her må man først til med ljåen før man kan bruke gressklipper. Mener dette er noe selger skulle holdt vedlike eller hvertfall stelt litt før overtagelsen idag. Hva mener dere? Væ Anonym poster: 126822b92a62b191d0e72e397bc82a61
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 BUHU jeg mener det er en ikke-sak. Vær glad du har en leilighet å overta for det er det ikke alle som får i dag. Klarer å ta i en jå uten å brekke deg prinsesse. Anonym poster: 0719b9a6ddc5b7d5b14e9831e8bbe5bc 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Å lage en konflikt med tidligere eier trenger ikke nødvendigvis være lurt. At gresset ikke er slått i år bør vel ikke være så ille? Vi er ikke nådd juni ennå og det har vært kaldt i år. Men om det ikke har blitt slått på mange år så er det selvsagt noe annet. Å gå til rettslige skritt for dette derimot er for dumt, du visste hva du gikk til da du var på visning, og er det noen lov som sier at man må slå gresset før man overlater til ny eier..? Anonym poster: 792edb2353ce80ca7c627feb870af8a9 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Vær glad jeg har en leilighet i disse dager? Okei?! Har jobbet ekstremt hardt å spart siden konfirmasjonen min til å kunne kjøpe meg mitt eget. Selvfølgelig er jeg heldig, men dette er noe jeg har lagt av så og si hele lønningene mine til i årevis! Forlanger ikke dette, men trodde det var å forvente, da man kjøper en bolig. Ville selv overlatt leilighet og eiendom i god stand om det var meg som solgte. Er overhodet ikke "prinsesse" klipper med glede plen, men akkurat her følte jeg dette var selgers oppgave. Det må ha vært kjedelig for de andre beboerne å se den ustelte plenen, vet hvertfall at jeg personlig liker å ha det ryddig og stelt rundt meg. Første gang jeg kjøper og er i denne situasjonen, derfor jeg kom hit for å bekrefte om jeg er innen for rimelighetens grenser da jeg forventet at jeg ikke ble møtt av over 1 meter høy blomstereng av en plen da selger har bodd der frem til sist uke. Anonym poster: 126822b92a62b191d0e72e397bc82a61
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Kommer selvfølgelig IKKE til å lage noe sak av dette! Bare lurte på om det var ok av meg å poengtere plenen på overtagelsen idag og si at jeg hadde forventet denne klippet. Plenen var ennå kort da jeg var på visning da dette var i tidelig våres. De har bodd der frem til nå men rett og slett ikke giddet å klippe den, nå har den blitt så lang at det ikke lenger bare er å klippe over med klipper. Anonym poster: 126822b92a62b191d0e72e397bc82a61
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Jeg ble svært overrasket når selgeren av leiligheten vi har kjøpt fortalte på kontraktsmøte i en bisetning at hun hadde raket plenen og ordnet litt i blomsterbedet. Jeg hadde IKKE forventet at hun gadd å gjøre noe ekstra i hagen når hun allikevel har solgt, men satte stor pris på at hun hadde det. Regner derfor også med at utvask ikke blir et problem når vi skal overta. :-) Anonym poster: 00399299b630a5acb849410d1f966cbe
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 Kommer selvfølgelig IKKE til å lage noe sak av dette! Bare lurte på om det var ok av meg å poengtere plenen på overtagelsen idag og si at jeg hadde forventet denne klippet. Plenen var ennå kort da jeg var på visning da dette var i tidelig våres. De har bodd der frem til nå men rett og slett ikke giddet å klippe den, nå har den blitt så lang at det ikke lenger bare er å klippe over med klipper. Anonym poster: 126822b92a62b191d0e72e397bc82a61 Det skal være vasket ved overtagelse (med mindre dere har avtalt noe annet) men det er ingenting som sier at det skal være pusset opp, gjort utbedringer e.l. etter visning. Om selger har flyttet sofaen og det viser seg at tapeten på veggen bak er blitt slitt av årevis med "gnukking" av møbel mot tapet slik at du føler dere må bytte, eller at gulvet har tydelige slitasje/solmerker etter møbler har du heller ikke rett til å klage. Megler kommer til å poengtere ved overtagelse at leiligheten kan se noe dårligere ut uten møbler. Mang en kjøper står der og lurer på hvordan dette skal bli koselig. Slik er det med de fleste boliger. At plenen er uklipt og beddene fulle av mose, frukttrærne ser ut som en skog og plattingen er nedstrødd av pollen er det ikke en sjel som bryr seg om. Anonym poster: 2adfb10037fa81047e75ab9945120cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå