Gjest Jenta123456 Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Jeg tar AB's forslag om å lage en støttegruppe her på KG Her kan du skrive: 1. Hvem du er, hvilken interesser du har og hva du gjør på fritiden osv. - Dette er for at vi skal kunne bli kjent med hverandre, noe som skaper en triveligere og tryggere miljø. Min mening er at vi blir flinkere til å støtte og heie hverandre når vi har en viss oversikt over hvem den andre personen er 2. Åssen bakgrunn og historie du har ifht til mat, vekt, kropp, livsstil, trening, spiseforstyrrelser? ++ 3. Dine mål og hva du ønsker å oppnå med denne livsstilsforandringen. 4. Hvordan du planlegger å oppnå målene dine(trening, kosthold, diett++) - Her kan andre medsøstre/medbrødre gjerne komme med forslag og innspill, om det er ønsket fra selve brukeren. Da starter jeg, Jenta123456 1. Jeg er ei jente på snart 19 som går siste året på vgs, det er knappe 3 uker igjen av skoleåret og eksamen står for fullt! Prøver likevel å få til litt trening og aktivitet likevel Fritiden bruker jeg på trening, jobb, venner og pc. 2. Har vært aktiv siden 5.klasse. Håndball og kampsport er det jeg stort sett har drevet med opp gjennom årene. De siste 5 årene har jeg kun trent på treningssenter og ute i naturen, dog det går perioder hvor latskapen tar overhånd!... Har hatt mine perioder, ja, litt spiseforstyrrelser her og der, slitt mye med selvbildet, men vha profesjonell hjelp har jeg det siste kommet meg på rett spor igjen. Life is good! 3. Målet er å komme i ordentlig god form, bli sterk og samtidig få super kondis. Selv om en stor del av denne forandringen er at jeg ser bedre ut og forhåpentligvis går noe ned i vekt, men skal prøøøøve å ikke fokusere altfor mye på dette, blir kanskje ukentlig veiing, men ikke noe fanatisk 4. Planlegger å trene så ofte jeg kan, og ta pauser et par ganger i uken, når jeg føler for det. Vil ikke presse meg selv til grensen av usunnhet(både fysisk og psykisk) men finne en balanse, og det viktigste: en livsstil jeg kan leve med. Next! (om ikke alle har lagt seg nå da )
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Du har altfor mange og omfattende spørsmål. Anonym poster: 70fffe51002727a44f063a5c1ef91a78 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Ev har vi nok slanketråder på dette underforumet allerede? Anonym poster: 3fe1761eef1f0d14dd1a0cdee7254eb5
Gjest Jenta123456 Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Ev har vi nok slanketråder på dette underforumet allerede? Anonym poster: 3fe1761eef1f0d14dd1a0cdee7254eb5 Jeg lar denne tråden stå til i kveld, er det ingen som har meldt seg på så sletter jeg innholdet
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Et flott tiltak, men såpass utleverende at jeg ville foretrukket å være anonym, og da faller mye av hensikten med tråden bort. Lykke til! Anonym poster: 710bd59a82fca906bd958875d19ceb5d
Gjest Ølbriller Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 (endret) Hei! Jeg slenger meg på. Vi er på samme alder og ser ut som vi har relativt lik bakgrunn, så dette passer meg utmerket. 1. Hvem du er, hvilken interesser du har og hva du gjør på fritiden osv. Jeg er en jente som fylte 20 tidligere i år. Musikk er min hovedinteresse, jeg har sunget i kor i 13 år og spilt i korps i 10. Har alltid prioritert musikken foran fysisk organisert aktivitet, selv om jeg har prøvd ut alt fra ballet til ridning, og svømming til friidrett. Har dog aldri funnet noe jeg virkelig liker å holde på med. Jeg har kjæreste og jeg studerer. 2. Åssen bakgrunn og historie du har ifht til mat, vekt, kropp, livsstil, trening, spiseforstyrrelser? ++ Jeg har alltid vært slank og foreldrene mine er ganske opptatt av et sunt kosthold. Etter at jeg flyttet for meg selv har det blitt vanskeligere å holde vekten, mest fordi jeg ikke er like flink med maten, men også fordi den naturlige aktiviteten som fulgte med i oppveksten er borte. (Eks. at jeg alltid måtte gå til og fra skolen og andre aktiviteter, sykle til venner og bli med på søndagsturer og løpeturer) Derfor har jeg gått opp en del i vekt, og det synes på meg. Er ca. 173 høy og veier 76 kg. På tross av mine foreldres gode kosthold er mamma også en "jojo"-slanker, som går mye opp og ned i vekt. Jeg har arvet av henne at når man er nedfor skal det belønnes med mat, og når man har gjort noe bra skal det også belønnes med mat. F.eks. hvis jeg har fått en god karakter etc. kunne mamma komme på å si "ja, men da kjøper vi inn masse god mat og litt godteri i kveld, så kan vi kose oss sammen". Dette er nok min største utfordring i forhold til slanking - når jeg ikke ser resultater med en gang, så blir jeg lei meg og kaster i meg usunn mat for å trøste meg selv. Det høres utrolig dumt ut når jeg sier det, men det er sånn vanen dessverre er blitt. 3. Dine mål og hva du ønsker å oppnå med denne livsstilsforandringen. Har prøvd å gå ned i vekt i perioder i 3 år, men har alltid gått opp igjen. Den eneste forandringen som var relativt varig var for 2 år siden da jeg gikk gjennom et vanskelig brudd og raste ned i vekt på et halvt år, fordi jeg mistet matlysten fullstendig. (Altså ikke en spesielt sunn vektnedgang). Jeg ønsker å se bra ut både for meg selv og for kjæresten min. Har ikke lyst til å kaste bort 20-årene på å være lubben, når alle rundt meg er spreke og glade. Jeg ønsker også å kunne fornye garderoben med god samvittighet, og prøve klær på slutten av sommerferien (da jeg skal på storbyferie med noen venninner) og føle meg bra! 4. Hvordan du planlegger å oppnå målene dine(trening, kosthold, diett++) Jeg ønsker gjerne innspill til dette. Målet mitt er å nå 65 kg. Jeg har lovt meg selv å belønne meg selv med boken "verdens beste kur" når eksamen er over. Den har en ganske fastsatt kostholdsplan jeg skal følge i sommerferien og bruke som min bibel. Jeg skal bo alene i mine foreldres hus mens de er på hytta, så tror dette er en bra løsning. I tillegg skal jeg jobbe et sted der det er treningsrom, så jeg planlegger å sykle til og fra jobben (20 minutter til jobb og 45 minutter fra, da det er bare oppoverbakke), og ellers løpe i skogen og trene styrke på egenhånd. Jeg har 8 uker på meg til å gå ned, så må være streng med meg selv! Begynner mandag neste uke! Endret 29. mai 2013 av Ølbriller 1
Gjest Jenta123456 Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 Et flott tiltak, men såpass utleverende at jeg ville foretrukket å være anonym, og da faller mye av hensikten med tråden bort. Lykke til! Anonym poster: 710bd59a82fca906bd958875d19ceb5d Du må gjerne kun svare på det du føler for, evt. se bort ifra de nr. jeg har skrevet og bare skrive som du vil evt. bare henge deg på når vi er kommet i gang!
Gjest Jenta123456 Skrevet 29. mai 2013 #9 Skrevet 29. mai 2013 Hei! Jeg slenger meg på. Vi er på samme alder og ser ut som vi har relativt lik bakgrunn, så dette passer meg utmerket. 1. Hvem du er, hvilken interesser du har og hva du gjør på fritiden osv. Jeg er en jente som fylte 20 tidligere i år. Musikk er min hovedinteresse, jeg har sunget i kor i 13 år og spilt i korps i 10. Har alltid prioritert musikken foran fysisk organisert aktivitet, selv om jeg har prøvd ut alt fra ballet til ridning, og svømming til friidrett. Har dog aldri funnet noe jeg virkelig liker å holde på med. Jeg har kjæreste og jeg studerer. 2. Åssen bakgrunn og historie du har ifht til mat, vekt, kropp, livsstil, trening, spiseforstyrrelser? ++ Jeg har alltid vært slank og foreldrene mine er ganske opptatt av et sunt kosthold. Etter at jeg flyttet for meg selv har det blitt vanskeligere å holde vekten, mest fordi jeg ikke er like flink med maten, men også fordi den naturlige aktiviteten som fulgte med i oppveksten er borte. (Eks. at jeg alltid måtte gå til og fra skolen og andre aktiviteter, sykle til venner og bli med på søndagsturer og løpeturer) Derfor har jeg gått opp en del i vekt, og det synes på meg. Er ca. 173 høy og veier 76 kg. På tross av mine foreldres gode kosthold er mamma også en "jojo"-slanker, som går mye opp og ned i vekt. Jeg har arvet av henne at når man er nedfor skal det belønnes med mat, og når man har gjort noe bra skal det også belønnes med mat. F.eks. hvis jeg har fått en god karakter etc. kunne mamma komme på å si "ja, men da kjøper vi inn masse god mat og litt godteri i kveld, så kan vi kose oss sammen". Dette er nok min største utfordring i forhold til slanking - når jeg ikke ser resultater med en gang, så blir jeg lei meg og kaster i meg usunn mat for å trøste meg selv. Det høres utrolig dumt ut når jeg sier det, men det er sånn vanen dessverre er blitt. 3. Dine mål og hva du ønsker å oppnå med denne livsstilsforandringen. Har prøvd å gå ned i vekt i perioder i 3 år, men har alltid gått opp igjen. Den eneste forandringen som var relativt varig var for 2 år siden da jeg gikk gjennom et vanskelig brudd og raste ned i vekt på et halvt år, fordi jeg mistet matlysten fullstendig. (Altså ikke en spesielt sunn vektnedgang). Jeg ønsker å se bra ut både for meg selv og for kjæresten min. Har ikke lyst til å kaste bort 20-årene på å være lubben, når alle rundt meg er spreke og glade. Jeg ønsker også å kunne fornye garderoben med god samvittighet, og prøve klær på slutten av sommerferien (da jeg skal på storbyferie med noen venninner) og føle meg bra! 4. Hvordan du planlegger å oppnå målene dine(trening, kosthold, diett++) Jeg ønsker gjerne innspill til dette. Målet mitt er å nå 65 kg. Jeg har lovt meg selv å belønne meg selv med boken "verdens beste kur" når eksamen er over. Den har en ganske fastsatt kostholdsplan jeg skal følge i sommerferien og bruke som min bibel. Jeg skal bo alene i mine foreldres hus mens de er på hytta, så tror dette er en bra løsning. I tillegg skal jeg jobbe et sted der det er treningsrom, så jeg planlegger å sykle til og fra jobben (20 minutter til jobb og 45 minutter fra, da det er bare oppoverbakke), og ellers løpe i skogen og trene styrke på egenhånd. Jeg har 8 uker på meg til å gå ned, så må være streng med meg selv! Begynner mandag neste uke! Hei Ølbriller! Først og fremst: velkommen Må bare legge til at jeg kjenner meg igjen i svært mye av det du skriver, så vi har relativt lik bakgrunn, ja. Både når det gjelder den plutselige vektøkningen etter å ha vært slank hele livet, og dette med vektned -og oppganger i flere år. Frustrerende! Ser også at vi har samme utgangspunkt og mål: Du er 3 kg over høyden din(altså 173 cm høy, 76 kg) og det samme er jeg, 160 cm og 63 kg. (er slik jeg tenker iallfall! hehe) Du har som mål å gå ned til 65 kg, altså 11 kg. Jeg er inne på samme målet, så dette blir spennende, Ølbriller! Høres ut som du er godt positivt innstilt og klar for å gi jernet! Gleder meg til å jobbe mot målet samme med deg og evt. andre medsøstre/brødre Jeg lar tråden stå en kveld til, så kjører vi på !
Gjest Jenta123456 Skrevet 29. mai 2013 #10 Skrevet 29. mai 2013 Ah, vil gjerne legge til at jeg hadde som mål å holde meg unna alt av sukker i dag! So far so good hehe!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #11 Skrevet 29. mai 2013 176 høy og veier 84kg. lyst til å gå ned 10-15kg minst. har gått ned 65kg allerede men har litt igjen:.. Anonym poster: 4c227153719d1f4e39a1fd9fb2170704 1
Gjest Jenta123456 Skrevet 29. mai 2013 #12 Skrevet 29. mai 2013 176 høy og veier 84kg. lyst til å gå ned 10-15kg minst. har gått ned 65kg allerede men har litt igjen:.. Anonym poster: 4c227153719d1f4e39a1fd9fb2170704 Høres ut som et bra mål, og velkommen! Vil du bruke et kallenavn på AB'en din? Signere deg ved "Ola Nordmann" eller noe sånt?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #13 Skrevet 29. mai 2013 okay signere med anki da:) Har en 4åring og gravid så blir ganske stillestående i vekt en stund men melder meg på likevel. Håper det er greit jeg er med likevel:) Anonym poster: 4c227153719d1f4e39a1fd9fb2170704
Gjest Jenta123456 Skrevet 29. mai 2013 #14 Skrevet 29. mai 2013 okay signere med anki da:) Har en 4åring og gravid så blir ganske stillestående i vekt en stund men melder meg på likevel. Håper det er greit jeg er med likevel:) Anonym poster: 4c227153719d1f4e39a1fd9fb2170704 Flott! Det er null stress, vettu! Greit å få med seg litt inspirasjon fra andre også, bare å skrive og henge deg på når enn du skulle føle for det Da har vi tre "deltakere": Jenta123456 Ølbriller Anki
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #15 Skrevet 29. mai 2013 Jeg blir med. Jeg har vil også ned 10-15 kg. Kanskje mer, vi får se. Jeg har allerede gått ned en del men har hatt en pause og begynner på nytt nå. Også holder jeg meg til lavkarbo. Cookie Anonym poster: 70fffe51002727a44f063a5c1ef91a78
Swirly Skrevet 29. mai 2013 #17 Skrevet 29. mai 2013 Jeg velger å ikke svare på alle spørsmålene, men plukker ut noe som jeg synes er relevant. Jeg er 29 år og skal ned 5-10 kilo, må se an litt når jeg synes kroppen ser bra nok ut. For ca. en måned siden la jeg om kosten, og har klart å holde meg fint til de nye "reglene" om 1200 kalorier om dagen. For øyeblikket trener jeg ikke, men skal starte med dette så snart sommerferien starter. Hittil har jeg gått ned rundt 500g i uka, og er fornøyd med det. Sakte men sikkert i retning av dit jeg vil. Jeg satser på et kosthold hvor det er rom for "vanlig" mat og kos, men med begrensninger. For meg, er dette viktig for å lykkes! Ellers har jeg ingen spesielle fritidsinteresser, håper at jeg kan skrive "jogging" eller "trening" i fremtiden... 1
Gjest Ølbriller Skrevet 29. mai 2013 #18 Skrevet 29. mai 2013 Jeg velger å ikke svare på alle spørsmålene, men plukker ut noe som jeg synes er relevant. Jeg er 29 år og skal ned 5-10 kilo, må se an litt når jeg synes kroppen ser bra nok ut. For ca. en måned siden la jeg om kosten, og har klart å holde meg fint til de nye "reglene" om 1200 kalorier om dagen. For øyeblikket trener jeg ikke, men skal starte med dette så snart sommerferien starter. Hittil har jeg gått ned rundt 500g i uka, og er fornøyd med det. Sakte men sikkert i retning av dit jeg vil. Jeg satser på et kosthold hvor det er rom for "vanlig" mat og kos, men med begrensninger. For meg, er dette viktig for å lykkes! Ellers har jeg ingen spesielle fritidsinteresser, håper at jeg kan skrive "jogging" eller "trening" i fremtiden... Bra! Studerer psykologi, og vi har lært at det tar 21 dager for hjernen å omdanne en handling til en vane, så om du har klart å holde deg til det nye kostholdet i 3 uker, så er du godt på vei! Jeg satser også på å begynne treningen når sommerferien starter, så da må vi gjerne motivere hverandre litt!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #19 Skrevet 29. mai 2013 Hvordan gjør dere det med veiing/måling? Cookie Anonym poster: 70fffe51002727a44f063a5c1ef91a78
belle_ Skrevet 29. mai 2013 #20 Skrevet 29. mai 2013 Denne vil jeg være med på 1. Jeg er en jente i snart midten av 20 årene. Jeg liker å være med venner og engasjerer meg mye i samfunnet. Jeg studerer jus og jobber ved siden av studiene. Liker å trene, men trener ikke like mye som jeg har gjort tidligere, fokuserer mye mer på kondisjon nå enn hva jeg gjorde før. Trener 3-4 dager i uken, og det passer fint med tanke på studie og jobb. Funnet en fin balanse. 2. Har alltid hatt et anstrengt forhold til mat, noe som har vært veldig vanskelig. Jeg har gått fra å være nærmest anoreksisk, hvor jeg nesten ikke spiste på to år i ungdomsårene, å veide rundt 45-50 kg(er 177 cm høy). Til å være overvektig og overspiser. Nå er jeg kommet meg ned til å være normalvektig, selv om bmien viser lett overvektig. Har litt ekstra fett på magen som jeg ønsker å bli kvitt. Ønsker å gå ned et sted mellom 5-10 kg. Jeg spiser normal sunn mat, og lever på lavkalori samt jeg trener. 3. Målet mitt er å gå ned mellom 5-10 kg, bli kvitt magefettet. Er relativ slank/normal ellers, men litt fett fremme på magen. Ellers stramme opp litt å få større rumpe. Vil være sunn og i god form. Jobber med å få bedre kondisjon også. Tenker å gå ned rundt 1 kg i uken. 4. Jeg har i grunn ikke noe spesiell diett. Spiser helt normal sunn mat og egentlig det jeg har lyst på, begrenser meg litt å lesser ikke ned på alt for mye karbohydrater. Velger sunneste alternavtiver om mulig. Lever som sagt på lavkalori og holder meg litt under det som er anbefalt for å kunne gå ned 1 kg i uken. Går veldig fint. I helgene tar jeg meg gjerne en flaske tørr hvitvin eller litt godis på lørdagen. Har fått et mer rolig forhold til kosthold den siste tiden og føler det går greit nå. Redd for å gå i spiseforstyrrelsefellen, men tror jeg skal greie meg. Jeg stoler mye på vekten og måler meg 1-2 ganger i uken. Hadde vært artig om folk la ut før, underveis og etter bilder. Uten ansikt om folk vil være anonym selvfølgelig. Ellers tror jeg denne tråden blir bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå