AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Jeg driver og skal gå ned i vekt. Synes det går greit hittil, passer på å spise jevnt utover dagen i passelige porsjoner, frokost, lunsj, mellommåltid, middag og noen ganger kveldsmat. Spiser typisk knekkebrød med sunt pålegg (og grønt på toppen), salat, kylling, fisk, havregrøt, mye grønnsaker, smoothies osv. Men i det siste har jeg hatt en travel hverdag, og ender med å komme hjem og være helt skutt, spiser et par knekkebrød i 18 - tiden , og går i seng litt senere. Sovner rundt, 22:00 - 23:00, drikker noen kopper te og vann, men orker ikke noen ordentlig middag. Dette er IKKE hver dag, dette hender en gang i blandt. Men lurer på; vil dette ha en stor negativ effekt på forbrenningen? Har hørt det ikke er så bra å spise mye sent, kommer forholdsvis sent hjem også (middag i 19:00 - tiden hvis jeg skal lage noe fra scratch) men hvis dette stanser forbrenningen på den dårlige måten, så må jeg jo bare ta meg sammen.. Vet jo at det er dumt å droppe forkost, men her er jeg veldig flink og spiser ganske godt (havregrøt, med blåbær, eller 3 knekkebrød og et eple + et kokt egg om jeg er mer sulten) er det like ille for forbrenningen å droppe middag som f.eks å droppe lunsj eller frokost? Anonym poster: e39d578acb6b5cc18e63719f6113767b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Det er en myte at slike forhold skal påvirke forbrenningen. Det som gjelder når man skal gå ned i vekt er at det skal være kaloriunderskudd. Altså, man må forbrenne mer enn man inntar. At man dropper middagen av og til og heller spiser knekkebrød, har ingenting å si på selve forbrenningen. Anonym poster: 7e98cfbdfd39c294d3d3aa23002b53c7 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Det er ikke noe problem en gang i blandt, som du sier Jeg også har dager hvor jeg ikke har tid til å lage middag. Forbrenningen din er forresten vanskelig å påvirke, og det er en myte at forbrenningen blir lavere om man spiser uregelmessige måltider. Bra tips: En fridag du har mye overskudd kan du lage en stor posjon suppe som du fryser ned i tuppeware eller zip-lock-poser i fryseren. Da kan du bare varme den i en kaserolle når du kommer hjem.
Gjest *MaggieQ* Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Det viktigste er at i det store og hele så skal ikke underskuddet bli for stort. Da vil kroppen tære på muskelmassen og med mindre muskelmasse vil forbrenningen gå ned da muskler brenner fett 24/7. Om du vet at det blir sent en dag så spise en større lunsj og litt mer til mellommåltid og sats på kveldsmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå