Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en leilighet i Oslo som vi skal leie ut, men er usikker på leiepris. Vi har ikke noe lån på den, og generelt lave utgifter (husleie 1200,- i måneden, i tillegg kommunale avgifter osv.)

Hva vil være en ok leie i en slik situasjon? Jeg har selv vært fattig student og irritert meg over hushaier, så har ikke lyst å legge oss så høyt. Samtidig vil vi ikke legge oss useriøst lavt.

Leiligheten er forresten på ca. 75 kvm, 2 soverom,balkong på ca. 6 kvm, 2 boder (en i kjeller)med ca. 5 kvm lagringsplass. Ligger i Sagene/Torshov-området. Pusset opp i 2011.

Noen forslag?

(Grunnen til at vi ikke skal selge er at vi har en ungdom som snart skal ut av redet og som vil overta den om ca. 4-5 år).

Anonym poster: 5dcde4fb899c9d3e106934e18e28e9cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å se på FINN, samme str leilighet til leie i samme område, og så legge dere i det lavere prissjiktet av hva det ligger ute for. Hvis dere legger dere for lavt kan dere få mange raringer. Hva med å bestemme dere for en pris og så heller bruke "bolig ønskes leid" på FINN og kontakte folk direkte?

Skrevet

Du vil ihvertfall få minst 12000 for den! Muligens enda mer også :) Kan tjene godt på den.

Skrevet

Vi får 12.000 for vår 43m2 på nedre Grunerløkka med gammelt bad så du får nok mye mer enn 12.000.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Er i gang med å undersøke leiepriser på tilsvarende leiligheter i området.

Hva med å bestemme dere for en pris og så heller bruke "bolig ønskes leid" på FINN og kontakte folk direkte?

Dette var et godt tips!

Anonym poster: 5dcde4fb899c9d3e106934e18e28e9cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke ønsker å bidra til å øke utleieprisene i Oslo, kan man nok fort bli nedringt etter en annonse på finn. Så jeg støtter absolutt å lette i "leilighet ønskes", enten på finn eller på hybel.no. (Mange bruker hybel.no fordi det er gratis å legge ut annonser der, og hvis man er usikker på om man vil få noen napp, så blir finn-annonse raskt dyrt).

Anonym poster: 7b7673c0e8bd3bd16bbaf87123052cc6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det virker veldig lurt å lete etter leieboere selv på finn eller hybel.no. Prismessig kan dere nok ta veldig mye, men da blir det ofte til at leieboere ikke blir så lenge. Tenker at dersom dere tar rundt 14000, så vil to personer kunne betjene leien helt fint, og vil da ønske å bo der lenger enn om de føler de må ut med blodpris hver mnd.

Min mor leier forøvrig ut i samme område. Mindre og eldre enn deres, og hun tar 12000 i mnd.

Anonym poster: e199c493d34c0d690ab39bf50d1680b0

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken leiepris endte du opp med TS? Skal selv bli utleier for en periode og tenker å ta 10.000 for min 40 kvadrats 2-roms i samme område.. Det er jo mye penger, men jeg har endel utgifter på den og etter at skatt er trukket fra leieinntektene er det ikke mye igjen..

Gikk det forresten greit å leie ut?

Anonymous poster hash: 1eeb6...831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...