AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Er det bare meg, eller er det andre som reagerer på folk som reagerer på folk som kler seg i "slaskeklær" på 17. mai og andre såkalte høytidelige tilsetninger.... (inspirert av tråden om slaskete-ketchupflekkete-joggebuksebrukere på 17-mai....blablabla....) hva tenker dere? Anonym poster: e8f605bb8dffe123e8fc23f239b93936 2
Snakkis Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Jeg bryr meg faktisk! 17.mai er en veldig stor dag i Norge, større enn jul og andre begivenheter. Hva utlendingene gjør bryr ikke meg så mye, da det er nordmenn sin fødselsdag. Jeg syntes det er merkelig og ufint å gå kledd som en slask på en så viktig dag. Endret 28. mai 2013 av melonen 4
Pene sko... Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Jeg stiller meg bak melonen. På 17. mai skal man pynte seg. Noe annet blir respektløst etter mitt syn. 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Jeg bryr meg faktisk! 17.mai er en veldig stor dag i Norge, større enn jul og andre begivenheter. Hva utlendingene gjør bryr ikke meg så mye, da det er nordmenn sin fødselsdag. Jeg syntes det er merkelig og ufint å gå kledd som en slask på en så viktig dag. Når folk bare er hjemme også? Anonym poster: bc6ade4709fab02df48a824041b0f987 1
Snakkis Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 Når folk bare er hjemme også? Anonym poster: bc6ade4709fab02df48a824041b0f987 Hjemme alene? En som ikke feirer dagen tenker du? Eller hjemme i besøk? Jeg hadde pyntet meg på 17 mai uansett (alene eller ikke). 1
Tulling Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Må i hvertfall se ordentlig ut hvis man skal ferdes omkring på 17. Mai 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 Har alltid måtte "feire" 17 Mai alene. Så jeg pynter meg ikke, er så sårt å pynte seg bare for seg selv. Føler meg ekstra ensom der jeg sitter i finkjole uten noen andre. Anonym poster: a75c99f04ec4a33b583660b444f3f923 1
awesome. Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 Det kommer helt an på hva du mener med slaskeklær? Synes det er drøyt at folk deltar i feiringen med flekkete joggebukse eller hullete jeans. Men om jeg ser noen i en vanlig dongeribukse og en enkel topp reagerer jeg ikke så mye, alle har jo forskjellige måter å pynte seg på. 1
Vulpes Skrevet 29. mai 2013 #9 Skrevet 29. mai 2013 Jeg synes det er dumt å gå med slaskeklær om man skal ut og delta i feiringer på 17. mai. Om man derimot bare sitter inne eller i hagen kan man ha på seg hva man vil, det sier seg selv 1
Kjempeliten Skrevet 29. mai 2013 #10 Skrevet 29. mai 2013 Syns det er merkelig med folk som generelt skal bry seg om hva andre har på seg. Man dør ikke av det, man får ikke øyekatarr av å se på det. Man kan se bort hvis det er så forjævlig og heller prøve å tenke på noe mer positivt Nå går jeg ikke i slakseklær på 17 mai, men folk som ellers skal bry seg om hva jeg har på meg kan finne seg noen andre å være med. 1
smalls Skrevet 29. mai 2013 #11 Skrevet 29. mai 2013 På 17 mai kler man seg fint hvis man skal til byen. Man går da ikke rundt i slaskeklær! På dager som 17 mai, begravelser, bryllup osv, så stiller man ikke opp i slakseklær! Jeg ser på slakseklær som joggebukse, hettegenser, stygg oversizes T-skjorte, hullete jeans osv. 1
Pearl2.0 Skrevet 29. mai 2013 #12 Skrevet 29. mai 2013 Jeg ser ikke greia med å gå ut i slaskeklær uansett, 17. mai eller ikke. Med mindre man er syk med 39 i feber og må på Statoil for å kjøpe paracet.
Bjørn88 Skrevet 29. mai 2013 #13 Skrevet 29. mai 2013 Jeg bryr meg faktisk! 17.mai er en veldig stor dag i Norge, større enn jul og andre begivenheter. Hva utlendingene gjør bryr ikke meg så mye, da det er nordmenn sin fødselsdag. Jeg syntes det er merkelig og ufint å gå kledd som en slask på en så viktig dag. For meg så betyr 17mai en ekstra fridag Hilsen en slasketejoggebuksebrukersomikkeerreddforåvisesegoffentligienjoggebuksepå17maifordijeggirfaan 1
Vulpes Skrevet 29. mai 2013 #14 Skrevet 29. mai 2013 Syns det er merkelig med folk som generelt skal bry seg om hva andre har på seg. Man dør ikke av det, man får ikke øyekatarr av å se på det. Man kan se bort hvis det er så forjævlig og heller prøve å tenke på noe mer positivt Nå går jeg ikke i slakseklær på 17 mai, men folk som ellers skal bry seg om hva jeg har på meg kan finne seg noen andre å være med. Det er ikke så fjernt at hva andre går i påvirker opplevelsen man har på 17. mai. Se for deg at du går ut i gaten for å feire, kun for å oppdage at halvparten av de som har møtt opp har på seg slitte hverdagsklær. Jeg hadde i hvert fall ikke fått den samme høystemte stolthetsfølelsen/følelsen av å være med på noe flott om ikke de fleste hadde pyntet seg ordentlig.
Kjempeliten Skrevet 29. mai 2013 #15 Skrevet 29. mai 2013 Det er ikke så fjernt at hva andre går i påvirker opplevelsen man har på 17. mai. Se for deg at du går ut i gaten for å feire, kun for å oppdage at halvparten av de som har møtt opp har på seg slitte hverdagsklær. Jeg hadde i hvert fall ikke fått den samme høystemte stolthetsfølelsen/følelsen av å være med på noe flott om ikke de fleste hadde pyntet seg ordentlig. Kun et fåtall pynter seg ikke. Det gjør jo absolutt ingenting. Jeg tror det skal mye til for at halvparten av norges befolkning slutter å pynte seg. Men har det gått så langt som at halvparten har slutta å pynte seg så har det blitt noe som er normalt, og hadde ikke blitt sett på som så ille som dere gjør det nå
Gjest Vampen Skrevet 29. mai 2013 #16 Skrevet 29. mai 2013 Gudene vet.. Men så har ikke jeg feiret 17 mai på mange år heller. Hva folk har på seg er absolutt ikke noe jeg bryr meg om. Og nei, det er ikke nordmenns fødselsdag.
Vulpes Skrevet 29. mai 2013 #17 Skrevet 29. mai 2013 (endret) Kun et fåtall pynter seg ikke. Det gjør jo absolutt ingenting. Jeg tror det skal mye til for at halvparten av norges befolkning slutter å pynte seg. Men har det gått så langt som at halvparten har slutta å pynte seg så har det blitt noe som er normalt, og hadde ikke blitt sett på som så ille som dere gjør det nå Det var en hypotetisk problemstilling for å få frem at det ikke er helt likegyldig hva andre folk går i på slike festdager. Vi blir påvirket av hverandre og av det visuelle. Jeg er dog enig i at så lenge et veldig lite mindretall lar være å pynte seg på 17. mai, så går det fint. Om jeg i et hav av festkledde og bunadskledde mennesker ser 2-3 personer i joggebukse og hettegenser gjør det meg ingenting. Men jeg synes at det er merkelig. (Nå skal det sies at det er ingen regel uten unntak. Er man syk på 17. mai og ligger inne i koseklærne, og bare skal en kjapp tur innom den lokale døgnåpne kiosken for å kjøpe ibux og frossenpizza, forstår jeg at man ikke nødvendigvis orker å kle seg i finstasen.) Endret 29. mai 2013 av Tonje!
Kjempeliten Skrevet 29. mai 2013 #18 Skrevet 29. mai 2013 Det var en hypotetisk problemstilling for å få frem at det ikke er helt likegyldig hva andre folk går i på slike festdager. Vi blir påvirket av hverandre og av det visuelle. Jeg er dog enig i at så lenge et veldig lite mindretall lar være å pynte seg på 17. mai, så går det fint. Om jeg i et hav av festkledde og bunadskledde mennesker ser 2-3 personer i joggebukse og hettegenser gjør det meg ingenting. Men jeg synes at det er merkelig. (Nå skal det sies at det er ingen regel uten unntak. Er man syk på 17. mai og ligger inne i koseklærne, og bare skal en kjapp tur innom den lokale døgnåpne kiosken for å kjøpe ibux og frossenpizza, forstår jeg at man ikke nødvendigvis orker å kle seg i finstasen.) Jeg skjønner hva du mener, men det er et eksempel som ikke passer til det vi snakker om egentlig. Jeg kan også synes at klær folk går med er "merkelige". For eksempel her om dagen så jeg en dame på over 40 med rosa t skjorte med kanin på, rutete skjorte og stripete shorts. Jeg syns det var et litt rart antrekk, men jeg tenker at sålenge hun trives med å gå i det så er jo det bare kjempefint:) Tenker at om noen trives i joggedress på 17-mai, så er det fint for dem:) Folk har sine grunner til å kle seg i det dem vil, og selv om de grunnene kanskje er litt "dårlige" i noens øyne, så syns jeg likevel ikke det er greit av andre å tenke negativt om dem. 3
Lillemeg25 Skrevet 29. mai 2013 #19 Skrevet 29. mai 2013 Jeg synes det er en selvfølge at man pynter seg på 17 mai og andre feiringer.
Vulpes Skrevet 29. mai 2013 #20 Skrevet 29. mai 2013 Jeg skjønner hva du mener, men det er et eksempel som ikke passer til det vi snakker om egentlig. Jeg kan også synes at klær folk går med er "merkelige". For eksempel her om dagen så jeg en dame på over 40 med rosa t skjorte med kanin på, rutete skjorte og stripete shorts. Jeg syns det var et litt rart antrekk, men jeg tenker at sålenge hun trives med å gå i det så er jo det bare kjempefint:) Tenker at om noen trives i joggedress på 17-mai, så er det fint for dem:) Folk har sine grunner til å kle seg i det dem vil, og selv om de grunnene kanskje er litt "dårlige" i noens øyne, så syns jeg likevel ikke det er greit av andre å tenke negativt om dem. Jeg skjønner ikke helt hvorfor eksempelet ikke passer inn? Jeg er jo en av dem som reagerer på at folk kler seg slaskete på 17. mai..? At folk har pyntet seg i klær som jeg synes er rare reagerer jeg derimot ikke på. Det vil si, jeg kan jo more meg over det om jeg ser noen gå i et helt absurd rart antrekk, men så lenge de har forsøkt å kle seg noenlunde pent er det godkjent av meg i hvert fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå