Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 9 uker sovner som de fleste andre babyer når han sitter i bilsete i bilen. Det som har skjedd i det siste er at hodet detter framover. Jeg antar det kan ha noe med vinkelen på setet i bilen, men lurer fælt på hvordan jeg kan løse dette... Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken stol? Besafe har en kloss som kan legges under flere av deres stoler, feks.

AnonymBruker
Skrevet

Har du nyfødtinnlegg i stolen? Du kan brette sammen og legge noen tepper i stolen så babyen ligger mer!

Anonym poster: f06fd3738b7e1226c2877c7c99afaed3

Skrevet

Akta graco mener jeg, med spedbarnsinnlegg. Har tenkt på noe under setet for å rette opp litt, men vet jo ikke Hvordan dette er hvis vi skulle måtte bråbremse el...

Skrevet

Min sønn på 9 uker sovner som de fleste andre babyer når han sitter i bilsete i bilen. Det som har skjedd i det siste er at hodet detter framover. Jeg antar det kan ha noe med vinkelen på setet i bilen, men lurer fælt på hvordan jeg kan løse dette... Tips?

Hvilket sete er dette? Bruker du base? Ville ha dratt innom en butikk der de selger bilstoler for å få de til å hjelpe deg med å montere opp setet riktig. Vet mange har sitt med det, men med hjelp av "profesjonelle" så har det løst seg. :)

Skrevet

Det finnes en sånn nakkepute som er større foran enn bak. Jeg brukte en slik en stund. Den jeg kjøpte var for tykk bak, så jeg spretta opp og tok ut fyllet baki.

Skrevet

Arta Graco. Det jeg har lurt litt på er å legge under en kile/skråpute for å rette opp basen litt, men vet jo ikke hvordan dette er ift sikkerhet etc. Er sete med base med sånn "stolpe" ned i gulvet.

Skrevet

Ikke legg noe oppi setet utenom nyfødtinnlegget, i hvert fall.

Hvis det ikke er isofix kan du legge en kile under basen. Det har ingenting å si så lenge alt er stroppet skikkelig fast.

Skrevet

Ok, da prøver jeg det siden det ikke er isofix.

Skrevet

Har også acta graco og hadde det samme problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Trygg Trafikk fraråder å legge noe som helst under setet. I en eventuell kollisjon kan setet skli eller flytte seg nok til at det ikke lenger er like trygt. Ville undersøkt hvordan det er å legge noe i setet under barnet, det vet jeg ikke. Du kan sende mail til Trygg Trafikk, og de skal svare innen 2 virkedager.

Anonym poster: b7b8feb9a469ddc0950d2b300fdb91b8

Skrevet

Trygg Trafikk fraråder å legge noe som helst under setet. I en eventuell kollisjon kan setet skli eller flytte seg nok til at det ikke lenger er like trygt. Ville undersøkt hvordan det er å legge noe i setet under barnet, det vet jeg ikke. Du kan sende mail til Trygg Trafikk, og de skal svare innen 2 virkedager.

Svaret mitt ovenfor er det jeg fikk høre fra Besafe da jeg snakket med dem. Men de har da altså laget en egen kile nettopp til dette formålet.

AnonymBruker
Skrevet

Svaret mitt ovenfor er det jeg fikk høre fra Besafe da jeg snakket med dem. Men de har da altså laget en egen kile nettopp til dette formålet.

Jeg velger fortsatt å høre på rådene fra Trygg Trafikk. :)

Skrevet

Prøvd å justere basen? På basen skal det være en stor grå "bryter" du kan vri på. Da vil basen justere seg oppover :)

Skrevet

Skal prøve igjen å justere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...