Grøntgress Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Heisann. Jeg har en samboer som ikke er veldig glad i å rydde etter seg, og dette er på tur til å bli et stort problem da vi har vært samboere i snart to år. Jeg begynner og bli mektig lei, mens han mener han er verdensmester. Jeg har prøvd å ikke rydde etter han mange ganger, i over lengre tid, men det ender med at jeg gjør det. Noen tips? (jeg er forresten et ekstremt ryddemenneske selv)
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Du kan jo høre med ham om han ikke kan rydde litt etter seg da? Anonym poster: febfff3234e1bbd121805dc12db884cd
Grøntgress Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2013 Du kan jo høre med ham om han ikke kan rydde litt etter seg da? Anonym poster: febfff3234e1bbd121805dc12db884cd Ja det var lurt! Det har jeg jo aldri gjort -.-'
Zess Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Rydd etter ham som du pleier, men sleng alt du "rydder" oppå hans side av senga. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 Ja det var lurt! Det har jeg jo aldri gjort -.-' Hvorfor gjør han det ikke da? Anonym poster: febfff3234e1bbd121805dc12db884cd
Karenina Skrevet 28. mai 2013 #6 Skrevet 28. mai 2013 Har dere blitt enige om at han skal innrette seg etter deg, som er ekstremt ryddig, eller har det blitt sånn fordi du vil det? Kanskje dere burde møtes på halvveien, og at du prøver å tenke at det egentlig ikke er så farlig om det er litt rot nå og da?
Gjest Raindrops Skrevet 28. mai 2013 #7 Skrevet 28. mai 2013 Men blir det egentlig skikkelig rotete etter han, eller er det bare du som er (dine egen ord) ekstrem? Det er isåfall litt urettferdig for han om det er din standard dere skal holde hele tiden, når dette ikke er noe han har interesse av.
Grøntgress Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2013 Jeg var ekstrem til å begynne med. Men det var mine vaner. Jeg har nå rettet meg til han, sånn som at jeg spurte han om hva han synes var ''morsomt'' eller akseptabelt husarbeid. Og da sa han at han kunne gå ut med søpla, rydde oppvaskmaskinen, og støvsuge. Greit, sa jeg, og ga han tid. Han liker å gjøre ting i sitt tempo. Ukene gikk og jeg skulle faen ikke gjøre noe med det. Støvsuging skjedde ikke, han gikk ikke ut med søpla og oppvaskmaskina sto ÅPEN (slik at han så det) og uryddet. Det begynte å lukte og jeg sa ifra, han ble sur, og sa at hvis jeg hadde sånt hastverk med å gjøre det kunne jeg gjøre det selv.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #9 Skrevet 28. mai 2013 Jaja... tror dere begge må møtes på halvveien her. Du må slakke på kravene, og han må i alle fall rydde etter seg. Også må dere ta en ordentlig prat, alt kan løses ved god kommunikasjon. Kanskje han kan ordne ute isteden, rake løv, måke, klippe gresset, vaske bilen el.
Grøntgress Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. mai 2013 Jaja... tror dere begge må møtes på halvveien her. Du må slakke på kravene, og han må i alle fall rydde etter seg. Også må dere ta en ordentlig prat, alt kan løses ved god kommunikasjon. Kanskje han kan ordne ute isteden, rake løv, måke, klippe gresset, vaske bilen el. Ja det er han faktisk flink til. Men vi har et stort hus, så jeg vil gjerne at han rydder etter seg. Jeg har sagt siden dag èn at jeg kan rydde, vaske, lage mat, brette tøy, tørke støv og gjøre alt, bare han rydder etter seg selv. Og siden han ikke har gjort det, har jeg krevd mer inne. Blir bare litt frustrert iblant. Jeg syns på en måte ikke at jeg krever mye når det er sånn..
Zess Skrevet 28. mai 2013 #11 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Herregud, jeg er lei av å høre om hvordan man hele tiden skal komme bortskjemte menn i møte. Her har da TS "møttes på halvveien" så det synger etter, spurt hvilke oppgaver som er overkommelige, han svarer på hvilke - tre usle faste huslige plikter - men han presterer ikke å gjøre dem og bare sutrer når han blir konfrontert med det. Av og til er løsningen enkelt og greit å sette ned foten, kreve at folk skjerper seg og lage litt drama rundt det så alvoret synker inn! Endret 28. mai 2013 av Zess
Grøntgress Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 28. mai 2013 Herregud, jeg er lei av å høre om hvordan man hele tiden skal komme bortskjemte menn i møte. Her har da TS "møttes på halvveien" så det synger etter, spurt hvilke oppgaver som er overkommelige, han svarer på hvilke - tre usle faste huslige plikter - men han presterer ikke å gjøre dem og bare sutrer når han blir konfrontert med det. Av og til er løsningen enkelt og greit å sette ned foten, kreve at folk skjerper seg og lage litt drama rundt det så alvoret synker inn! Det var ett bra svar! Jeg prøver, men han setter ned foten igjen.. Så. Jeg vet rett og slett ikke hva som er rettferdig å gjøre her. La meg påpeke at han er bortskjemt av mor siden han ble født, og er det fortsatt. Han reiser heller hjem til moren sin å får klærene vasket enn å gjøre det selv. Siden jeg har sagt at; ok du rydder ikke etter deg, da vasker jeg ikke klærne dine heller. Og han reiser hjem til mamma og får trøst. Seriøst, jeg blir gal! ANER ikke hva jeg skal finne på. Funker heller ikke å snakke med svigermor, for å påpeke det og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå