Gå til innhold

Snitter til etterfeiring av bryllup?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Du kommer ikke unna at tapas nå er det gryterett var på åttitallet og taco var på nittitallet.

Ho ho jo jeg skrev det gitt.

Vær på forkant med moten og lag fiskegryte.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor i helvete kommer du inn i tråden og skriver at ts må "gjøre bedre enn å lage snitter". Vi har forstått at du er bitter fordi du aldri fikk giftet deg, kan du ikke gi faen snart?

Anonym poster: ab1be267d1fa44940c0a4b89aa3cc077

Vel, jeg er jo ikke død enda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke unna at tapas nå er det gryterett var på åttitallet og taco var på nittitallet.

Ja, og...? Så fordi du ikke liker det OG det er trendy, er det pretensiøst? :klo:

Anonym poster: 2ed36b8dc513e314c691bd511c3d2cc4

• Liker 3
Skrevet

Vær på forkant med moten og lag fiskegryte.

Ække min fest.

Ja, og...? Så fordi du ikke liker det OG det er trendy, er det pretensiøst? :klo:

Anonym poster: 2ed36b8dc513e314c691bd511c3d2cc4

Jeg har da aldri sagt at jeg ikke liker tapas ?

Gjest Gjest
Skrevet

Ække min fest.

Ikke min heller. Jeg ville gitt blanke i etterselskap og heller laget en heidundrende fest hvor fokus hadde vært på god mat i god drikke.

Skrevet

Jeg synes snitter er kjempegodt, og jeg er langt i fra pensjonsalder :0)

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Tapas betyr vel - mer eller.mindre - småretter. Så det å servere et tapas inspirert koldtbord betyr at man har nioen flere ting enn de klassiske norske rettene som vanligvis finnes på et koldtbord.

Jeg synes gryterett er godt - lager det ofte selv. På mange forskjiellige måter helt fra grunnen. Jeg kunne glatt funnet på å laget det som festmiddag.

Taco laget av tacokit med den vemmelige krydderblandingen er omtrent like nært tacos slik det skal være som et hageskjul er en herskapabolig.

Skrevet

Ikke min heller. Jeg ville gitt blanke i etterselskap og heller laget en heidundrende fest hvor fokus hadde vært på god mat i god drikke.

Men du er nordlending og setter alkohol og fest langt frem. Dette er vel en litt annerledes setting slik jeg leser det iallefall, en ettermiddagshappening med folk i alle aldre. Ikke bare å slenge karsken på bordet da vettu :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns snitter er superfin mat jeg, myyye bedre enn alt dette tapasgreiene folk skal være så pretensiøse med for tiden :)

Vi skal ha snitter etter vielsen og tapas til middag, lurer på hva det sier om oss. Hihi

Anonym poster: eaaa1d161b8fe0e9309c3ee8fa227e6d

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Men du er nordlending og setter alkohol og fest langt frem. Dette er vel en litt annerledes setting slik jeg leser det iallefall, en ettermiddagshappening med folk i alle aldre. Ikke bare å slenge karsken på bordet da vettu :)

Trønder ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er veldig opptatt av at det skal være skikkelig fest, med masse alkohol.

Samtidig har jeg sett deg klage i andre tråder over folk som holder bryllup og hvor gjestene både skal reise dit og betale for hotellopphold for å kunne være med på fest.

Som tidligere skrevet i denne tråden må nesten alle gjester reise i et par timer, så da må det jo bli enten eller...

Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8

Skrevet

jeg syns at snitter kan, om man virkelig legger litt arbeid å flid i danderingen være kjempe greit å servere uansett anledning. Det er noe for enhver smak (husk å lage noen uten stæsj også for barna, de liker som regel ikke pynt ) :bolledeig:

Gjest Gjest
Skrevet

Du er veldig opptatt av at det skal være skikkelig fest, med masse alkohol.

Samtidig har jeg sett deg klage i andre tråder over folk som holder bryllup og hvor gjestene både skal reise dit og betale for hotellopphold for å kunne være med på fest.

Er det så negativt da?

Skrevet

Trønder ja.

trønder var det ja, my bad - men går vel for omtrent det samme i denne settingen he he

Gjest Gjest
Skrevet

trønder var det ja, my bad - men går vel for omtrent det samme i denne settingen he he

Vel, men sett fra en gjests synspunkt så er det så enkelt som at skal det være, så skal det være.

AnonymBruker
Skrevet

Er det så negativt da?

Ja, når du blir misfornøyd uansett, så er det veldig negativt. Da kan du jo aldri bli fornøyd og det blir bare håpløst når ingenting er bra nok.

Hjelper forresten ikke å fjerne siste delen av innlegget mitt, jeg husker hva jeg skrev ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, når du blir misfornøyd uansett, så er det veldig negativt. Da kan du jo aldri bli fornøyd og det blir bare håpløst når ingenting er bra nok.

Hjelper forresten ikke å fjerne siste delen av innlegget mitt, jeg husker hva jeg skrev ;)

Storfornøyd som bryllupsgjest hvis festen er i nærheten av her jeg bor, hvis ikke så sender jeg en gave i mitt sted.

AnonymBruker
Skrevet

Storfornøyd som bryllupsgjest hvis festen er i nærheten av her jeg bor, hvis ikke så sender jeg en gave i mitt sted.

Isåfall bør det jo være det samme for deg hva som serveres av mat og drikke i et bryllup hvor du ikke ville ha møtt opp!

Uansett så er poenget med dette selskapet å ha en trivelig dag sammen med familien - ikke å se hvem som kan drikke onkel og tante under bordet.

Gjest Gjest
Skrevet

Isåfall bør det jo være det samme for deg hva som serveres av mat og drikke i et bryllup hvor du ikke ville ha møtt opp!

Nei, egentlig ikke.

Uansett så er poenget med dette selskapet å ha en trivelig dag sammen med familien - ikke å se hvem som kan drikke onkel og tante under bordet.

Det handler ikke om å drikke tante og onkel under bordet, men å feire brudeparet.

Skrevet

Om du skal lage alt selv, så ville jeg gjort det lettvint, og gått for spekemat og rømmegrøt. Tradisjonell festmat, de aller fleste finner noe de liker godt, kjøtt kan legges på fat dagen før, potetsalat og grønn salat likeså, og rømmegrøten kan lages ferdig. Da står du igjen med å varme grøten, lage eggerøre og skjære opp brød på selve festdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...