Gå til innhold

Snitter til etterfeiring av bryllup?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk, det var mer konstruktivt!

Så det som gjør snitter mindre attraktivt er at man ikke får alt ferdiglaget, men må smøre selv? "Den ekle loffen" er heller ingen selvfølge når det er snakk om hjemmelagede snitter.

Tapas har jeg tenkt på selv, så det skal vurderes :)

Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8

Her skulle det stå "at man får alt ferdiglaget og ikke smører selv"...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

syntes snitter høres kjempe flott ut! Gratulerer med bryllupet som var forresten:)

Tusen takk :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Takk, det var mer konstruktivt!

Så det som gjør snitter mindre attraktivt er at man ikke får alt ferdiglaget, men må smøre selv? "Den ekle loffen" er heller ingen selvfølge når det er snakk om hjemmelagede snitter.

Tapas har jeg tenkt på selv, så det skal vurderes :)

Vel, hvis du er opptatt av et sunt kosthold slik som jeg er, samtidig som du har et par allergier så vil skråskjærte brødskiver (og snitter er for meg loff, har enda ikke sett noe annet) som er overlesset med tre ganger så mye pålegg jeg ville ha brukt selv, nedlesset i majones og attpåtil lesset på brød jeg ikke kan spise ikke å foretrekke fremfor et koldtbord der jeg kan droppe brødet og ta det tilbehøret jeg ønsker selv.

I tillegg vil et koldtbord med noen tapas inspirerte retter overgå selv de mest avanserte snitter laget på godt brød.

Men trådstarter - hvis du vet at snitter er "greien" i din familie og vennekrets så er det jo bare å kjøre på.

AnonymBruker
Skrevet

Du heter ikke tilfeldig noe med intinalene S-M? dobbelt navn:)

Anonym poster: 0cbebb58ee7e1723cbcc763bb9944ef9

Nei, jeg har ingen av de bokstavene i mitt navn :)

Er du invitert i snittelag hos denne S-M, tror du? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok satt mer pris på et enkelt koldtbord eller tapas enn snitter.

Anonym poster: b34f56bbbe82abaff890bcbb3af23a9d

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke likt å fått snitter til en "bryllupsfeiring". Dels fordi det ikke passer, dels fordi jeg er kresen og ender opp med å ikke spise/kaste mye mat.

Hvorfor ikke ordne til koldtbord? Da får alle noe de liker, alle spiser seg passe mett og generell sett er alle "fornøyd" med koldtbord.

(Var faktisk i en slik etter-byllups-fest for noen måneder siden, der fikk vi servert tapas lagd på en restaurant i nærheten. Skikkelig nedtur for meg!den var full av krydder, løk og hvitløk og jeg endte opp med å knaske litt salat og brød.. Etter mat gjorde vi regning med kaker, men neida, ny nedtur..).

Gjest Gjest
Skrevet

Så lenge det er øl der så driter jeg i maten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvis du er opptatt av et sunt kosthold slik som jeg er, samtidig som du har et par allergier så vil skråskjærte brødskiver (og snitter er for meg loff, har enda ikke sett noe annet) som er overlesset med tre ganger så mye pålegg jeg ville ha brukt selv, nedlesset i majones og attpåtil lesset på brød jeg ikke kan spise ikke å foretrekke fremfor et koldtbord der jeg kan droppe brødet og ta det tilbehøret jeg ønsker selv.

I tillegg vil et koldtbord med noen tapas inspirerte retter overgå selv de mest avanserte snitter laget på godt brød.

Men trådstarter - hvis du vet at snitter er "greien" i din familie og vennekrets så er det jo bare å kjøre på.

Det med allergier er et godt poeng! Har ingen i min familie med allergi, så tenker ikke alltid over sånt, men det kan jo tenkes at noen fra mannen sin side har det.

Jeg spiser normalt ikke brød, så om jeg først skal lage brød når vi får gjester blir det litt sunnere varianter enn loff. Har fått servert snitter med hjemmelaget brød hos andre før, visste ikke at det var så uvanlig.

Vet ikke helt om vi har noen "greie" i familien, så derfor jeg synes det er litt vanskelig å bestemme meg for hva slags mat vi skal ha.

Koldtbord med noen tapasinspirerte retter høres jo mye mer praktisk ut enn det jeg hadde tenkt, så jeg heller mer mot det nå :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med et bord med mye forskjellig? Eggerøre, laks, godt brød, dadler surret i bacon, spekeskinke, godt pålegg, kyllingklubber, kjøttboller, laksefileter, kyllingsalat, potetsalat osv :) Det hadde jeg satt pris på. Heller dette i steden for snitter!

Anonym poster: b4fea68b9def82c40fc5b8213c0140ba

AnonymBruker
Skrevet

Plutselig endret mening siden de første innleggene? Står jo at vi skal ha øl, så da kan jo selv ikke du klage ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med et bord med mye forskjellig? Eggerøre, laks, godt brød, dadler surret i bacon, spekeskinke, godt pålegg, kyllingklubber, kjøttboller, laksefileter, kyllingsalat, potetsalat osv :) Det hadde jeg satt pris på. Heller dette i steden for snitter!

Ja, det blir jo litt som et koldtbord med noen andre retter i tillegg, så er jo det jeg vurderer nå :)

Gjest Gjest
Skrevet

Plutselig endret mening siden de første innleggene? Står jo at vi skal ha øl, så da kan jo selv ikke du klage ;)

Har ikke endret mening overhodet, men så tenkte jeg ikke på meg spesielt da jeg skrev innlegg nr 1, men på folk generelt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes snitter er litt nedtur. Har aldri fått servert noe annet enn kjedelige snitter, men det kan jo såklart hende at dine er bedre TS. Men det er noe jeg forbinder mest med begravelse og gamlehjem, ikke bryllupsfeiring.

Skikkelig gode smørbrød derimot (sånne som er så fulle av godsaker at man må spise med kniv og gaffel), kan være grei servering. Ordentlig godt og hjemmelaget brød i bunn (gjerne landbrød e.l.), frisk og sprø salat, friske grønnsaker med mye smak, noe spennende kjøtt/fisk og saus/dressing. F.eks. kylling med smaksrike tomater og balsamico. Eller (rikelige mengder) gravlaks og sennepssaus. Tzatziki og laks. Hummus, avocado og egg. Sopp og chevre. Og så videre. :)

Anonym poster: 2ed36b8dc513e314c691bd511c3d2cc4

Skrevet

Også kjent som tapas :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns snitter er superfin mat jeg, myyye bedre enn alt dette tapasgreiene folk skal være så pretensiøse med for tiden :)

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Skikkelig gode smørbrød derimot (sånne som er så fulle av godsaker at man må spise med kniv og gaffel), kan være grei servering. Ordentlig godt og hjemmelaget brød i bunn (gjerne landbrød e.l.), frisk og sprø salat, friske grønnsaker med mye smak, noe spennende kjøtt/fisk og saus/dressing. F.eks. kylling med smaksrike tomater og balsamico. Eller (rikelige mengder) gravlaks og sennepssaus. Tzatziki og laks. Hummus, avocado og egg. Sopp og chevre. Og så videre. :)

Enda bedre - alt det deilige du nevner, fint dandert på fat slik at gjestene kan sette sammen det de ønsker å spise selv ut fra hva de liker og tåler. Også kalt koldtbord. Mindre arbeid for TS, mer festpreg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns snitter er superfin mat jeg, myyye bedre enn alt dette tapasgreiene folk skal være så pretensiøse med for tiden :)

...så fordi du ikke har sansen for det, er det pretensiøst?

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Ho, ho, du skrev ikke det. :laugh:

Skrevet

...så fordi du ikke har sansen for det, er det pretensiøst?

Du kommer ikke unna at tapas nå er det gryterett var på åttitallet og taco var på nittitallet.

Ho, ho, du skrev ikke det. :laugh:

Ho ho jo jeg skrev det gitt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i helvete kommer du inn i tråden og skriver at ts må "gjøre bedre enn å lage snitter". Vi har forstått at du er bitter fordi du aldri fikk giftet deg, kan du ikke gi faen snart?

Anonym poster: ab1be267d1fa44940c0a4b89aa3cc077

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...