AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Mannen og jeg giftet oss i utlandet nå i år. Vi valgte å ikke invitere hele familien med utenlands, men tenker å heller ha en etterfeiring på sensommeren siden mange uansett ikke hadde fått vært med på reisen. Planen er å leie et grendehus og ordne mat og sånt selv. Nesten alle gjestene har rundt to timers reisevei med bil og noen få skal ha med barn. Derfor tenker vi å legge det til ettermiddagen, slik at det ikke blir for sent før folk kan dra hjem om kvelden. Dermed kommer det stort sett til å gå i brus og alkoholfritt øl å drikke på, men kommer også til å ha vanlig øl for de som vil ha det. Serveringen vil vi gjøre enkel, hvor mye kan gjøres dagen i forveien, siden jeg må stå og lage alt selv. Har tenkt på snitter (med laks og eggerøre, roastbiff, reker osv.) og karbonadesmørbrød. Gryteretter synes jeg ikke er så passende når vi skal feire på dagtid i (forhåpentligvis) varmt vær. Vurderer også å ha f.eks. salat med kylling/ost og skinke i tillegg. Hva hadde dere tenkt om å få dette servert til en enkel etterfeiring av bryllup? Hvis noen har noen andre forslag tar jeg gjerne imot det Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8
Gjest Kiara! Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Jeg tenker at snitter er vanvittig mye jobb for deg som skal lage dette her selv! Hadde servert gryterett, men jeg er lat... 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Du blir nok nødt til å servere dem skikkelig mat og drikke. For med det opplegget du skiserer over så sier du "Det blir ikke noe bryllupsfest på deg, men du skal vær så god få lov til å gi meg fin gave". 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Jeg tenker at snitter er vanvittig mye jobb for deg som skal lage dette her selv! Hadde servert gryterett, men jeg er lat... Hehe, det sa svigermor også Jeg har jobbet på kjøkken tidligere, så 90-120 snitter er fort gjort når jeg først setter i gang. Og så er jeg ikke så glad i gryteretter... Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8 1
Adhara Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 Du blir nok nødt til å servere dem skikkelig mat og drikke. For med det opplegget du skiserer over så sier du "Det blir ikke noe bryllupsfest på deg, men du skal vær så god få lov til å gi meg fin gave". Hun er ikke nødt til noe som helst. Det bestemmer hun selv. Om det ikke er bra nok for folk, så får de la være å komme da? Simple as that 3
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #6 Skrevet 28. mai 2013 Hun er ikke nødt til noe som helst. Det bestemmer hun selv. Om det ikke er bra nok for folk, så får de la være å komme da? Simple as that Vel...
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #7 Skrevet 28. mai 2013 Du blir nok nødt til å servere dem skikkelig mat og drikke. For med det opplegget du skiserer over så sier du "Det blir ikke noe bryllupsfest på deg, men du skal vær så god få lov til å gi meg fin gave". Haha! Det ante meg at du kom til å dukke opp for å spre din negative innstilling til alt som har med bryllup å gjøre. Vurderte faktisk å legge dette til i startinnlegget, men får heller skrive det her: Vi har allerede mottatt gaver fra gjestene, før de visste at vi skulle ha noen feiring. Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8 4
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #8 Skrevet 28. mai 2013 Haha! Det ante meg at du kom til å dukke opp for å spre din negative innstilling til alt som har med bryllup å gjøre. Vurderte faktisk å legge dette til i startinnlegget, men får heller skrive det her: Vi har allerede mottatt gaver fra gjestene, før de visste at vi skulle ha noen feiring. Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8 Ja ha.
Gjest Kiara! Skrevet 28. mai 2013 #9 Skrevet 28. mai 2013 Hehe, det sa svigermor også Jeg har jobbet på kjøkken tidligere, så 90-120 snitter er fort gjort når jeg først setter i gang. Og så er jeg ikke så glad i gryteretter... Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8 Men hvis du er kjøkkenvant er jo det en kjempefordel! En deilig kyllingsalat med masse smaker er jo utrolig godt. Og så lenge du ikke er på det som en enorm oppgave i forkant blir det nok kjempebra. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #11 Skrevet 28. mai 2013 Snittet? Seriøst? I 2013? Vel, jeg tolker det slik ut fra TS's innlegg til meg at gavene ikke var så bra at giverne fortjente middag og vin.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #12 Skrevet 28. mai 2013 Snittet? Seriøst? I 2013? Beklager om jeg ikke er så oppdatert på dagens matmote... Hva er galt med snitter? Minner også om at jeg skrev i startinnlegget at jeg setter pris på forslag, så kom gjerne med dine tips om hva som er trendy nok for 2013 Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8 2
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mai 2013 #13 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Vel, jeg tolker det slik ut fra TS's innlegg til meg at gavene ikke var så bra at giverne fortjente middag og vin. Jeg tolker det ikke sånn. For meg har man en fest for å feire at man har blitt gift, ikke for å få gaver. Hva man serverer er mye opp til hver enkelt. Snitter for meg noe man serverer i forretningsmøter og på gamlehjem. Skal man gjøre ære på sine gjester finnes det - i min verden - langt mellom snitter og gryterett. F.eks kan man lage et innholdsrikt koldtbord der folk kan bli servert det samme som på snittene men kan velge brød eller salat til selv. Da kan du jo også servere godt brød til heller enn den ekle loffen. Her kan man jo også legge til tapas lignende ting som varme kjøttboller, fylte oliven, dadler surret med bacon, etc. Endret 28. mai 2013 av Blondie65
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #14 Skrevet 28. mai 2013 Jeg tolker det ikke så. For meg har man en fest for å feire at man har blitt gitt, ikke for å få gaver. Man serverer er mye opp til hver enkelt. Snitter for meg noe man serverer i forretningsmøter og på gamlehjem. Skal man gjøre ære på sine gjester finnes det - i min verden - langt mellom snitter og gryterett. F.eks kan man lage et innholdsrikt koldtbord der folk kan bli servert det samme som på sittene men kan velge brød eller salat til selv. Da kan du jo også servere godt brød til heller enn den ekle loffen. Gode poeng.
Gjest Ciegus Skrevet 28. mai 2013 #15 Skrevet 28. mai 2013 Veldig enig med Blondie. Snitter er skikkelig nedtur, men nå kan det jo hende du TS lager bedre snitter enn det som er vanlig å servere på møter og lignende. Koldtbord/buffet synes jeg er greit, trenger ikke være komplisert, bare det er godt. Trenger vel ikke være vanskeligere enn snitter, egentlig? 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #16 Skrevet 28. mai 2013 Snitter for meg noe man serverer i forretningsmøter og på gamlehjem. Skal man gjøre ære på sine gjester finnes det - i min verden - langt mellom snitter og gryterett. F.eks kan man lage et innholdsrikt koldtbord der folk kan bli servert det samme som på snittene men kan velge brød eller salat til selv. Da kan du jo også servere godt brød til heller enn den ekle loffen. Her kan man jo også legge til tapas lignende ting som varme kjøttboller, fylte oliven, dadler surret med bacon, etc. Takk, det var mer konstruktivt! Så det som gjør snitter mindre attraktivt er at man ikke får alt ferdiglaget, men må smøre selv? "Den ekle loffen" er heller ingen selvfølge når det er snakk om hjemmelagede snitter. Tapas har jeg tenkt på selv, så det skal vurderes Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8
lykkestor Skrevet 28. mai 2013 #17 Skrevet 28. mai 2013 syntes snitter høres kjempe flott ut! Gratulerer med bryllupet som var forresten:) 2
lykkestor Skrevet 28. mai 2013 #18 Skrevet 28. mai 2013 syntes snitter høres kjempe flott ut! Gratulerer med bryllupet som var forresten:)
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #19 Skrevet 28. mai 2013 Veldig enig med Blondie. Snitter er skikkelig nedtur, men nå kan det jo hende du TS lager bedre snitter enn det som er vanlig å servere på møter og lignende. Koldtbord/buffet synes jeg er greit, trenger ikke være komplisert, bare det er godt. Trenger vel ikke være vanskeligere enn snitter, egentlig? Ja, typisk "møtesnitter" er ikke helt det samme som de jeg lager - har ihvertfall fått mye skryt tidligere for maten. Koldtbord er likevel mye mindre jobb for meg å lage enn snitter, så hvis folk flest foretrekker det er jo det bare fint Anonym poster: 259ef3ebd50ebc6d47a3e8ef65ddeda8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #20 Skrevet 28. mai 2013 Du heter ikke tilfeldig noe med intinalene S-M? dobbelt navn:) Anonym poster: 0cbebb58ee7e1723cbcc763bb9944ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå