Gå til innhold

Mailprogrammet på Mac og hotmailkonto som ikke vil fungere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt mye kluss med en gammel hotmailkonto jeg har, blant annet pga. hacking/virus (kontoen begynte å spamme ned kontaktene mine så mye at den ble stengt av hotmail/microsoft, tror jeg). Nå har jeg endelig klart å åpne den opp igjen, skifte passord og alle andre sikkerhetssettinger, MEN nå får jeg selvsagt ikke tak i mailen som lå der - logger jeg på via live/hotmail/outlook på nett får jeg nå bare opp en sånn "velkommen til outlook"-mail (i nettleseren, altså), og alle mailene som en gang lå i innboksen er sporløst forsvunnet. På Macen fjerna denne kontoen seg selv fra mailklienten da jeg ikke klarte å logge på x antall ganger, og dermed forsvant også all mailen som lå i klienten. Og nå, når jeg prøver å legge til ny postkasse, så får jeg feilmelding om at "denne e-posten er allerede knyttet til kontoen "Hotmail" ", og at den dermed ikke kan opprettes, men denne kontoen finner jeg ikke noe sted på maskinen eller i mailklienten, ergo er jeg tydeligvis like langt som jeg var..

Altså får jeg kun opp den nye velkomstmailen når jeg logger på via nettleser, og ingen tilgang whatsoever fra mailklienten på macen. Betyr dette at all mailen som lå der en gang faktisk er borte? Og finnes det noen måte jeg kan få tak i denne "Hotmail"-kontoen på i mailprogrammet, slette den og så gjenopprette, eller noe? Jeg finner ikke kontoen noe sted i mailklienten, og dermed får jeg heller ikke gjort noe med den, og ikke får jeg til å legge til hotmailkontoen uten å fjerne den først heller. Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre? :klo:

Hilsen lettere fortvilet og teknologisk tilbakestående. :blomst:

Anonym poster: 5894b0a197eb57f9bd70dd26c14957fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hotmail gikk over til å hete Outlook for ikke så lenge siden, men at mailen din forsvant kan jeg ikke helt se skulle hatt noe med det å gjøre. Kan det ha skjedd pga hackingen?

Gjest Gjest
Skrevet

Hotmail er borte, det er nu bare Outlook som gjelder.

AnonymBruker
Skrevet

Hotmail gikk over til å hete Outlook for ikke så lenge siden, men at mailen din forsvant kan jeg ikke helt se skulle hatt noe med det å gjøre. Kan det ha skjedd pga hackingen?

Det er det jeg tror er mest sannsynlig, hvertfall. Men samtidig er det jo litt pussig at den "velkommen til outlook"-mailen plutselig befinner seg der, og ingenting annet..? Neimen om jeg vet.

Jeg klarer ikke å henge med i alle disse nyvinningene.. Føler meg litt gammel her :fnise:

Anonym poster: 5894b0a197eb57f9bd70dd26c14957fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...