Gå til innhold

Paracet virker ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Paracet bruker alltid å virke (tar det sjelden) men nå virker det ikke. HVorfor ikke, bør jeg ringe legevakt? Kan det være alvorlig hodepine? Har det hver dag, men i dag er den så ille at jeg måtte ta paracet. Men det har ikke virket

Anonym poster: a3ae4b42e8a2c90bce1f139964df2869

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Ta to ibux viss det blir for ille. Ibux virkar muskelavslappande, det hjelper på spenningshovudverk, viss det er det du har.

AnonymBruker
Skrevet

Ta to ibux viss det blir for ille. Ibux virkar muskelavslappande, det hjelper på spenningshovudverk, viss det er det du har.

Men jeg har ikke ibux. Jeg tok enda en paracet for 20 min siden, men det hjelper ikke.... jeg er livredd!

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting å ringe legevakten for. Klarer du å skrive innlegg på KG er det ikke akkurat de verste smertene du har.

Anonym poster: 0989a034b41399665f27e79985e59c0a

Gjest Gjest
Skrevet

20 minutter er ikke lang tid. Du må gi paracet mer tid til å få virke.

Skrevet

20 min kan bare være for kort tid.

Skrevet

Tror ikke jeg ville blitt livredd fordi at paraceten ikke virket.

Gjør som noen andre her foreslår, legg fra deg KG og ta deg en lur. Drikk gjerne vann også.

Skrevet

har gått en time nå, og det har enda ikke virket. Har nesten blitt verre. Hva skal jeg gjøre? Kan det ikke være noe farlig?

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt 2 paracet, altså 1 gram?

Virker ikke det etter 45 min, så vil det mest sannsynlig ikke virke heller. Men det er ikke alltid Paracet holder hvis man har skikkelig vondt. Paracet er beregner for milde smerter. Kjøp Ibux el, det virker som regel bedre når Paracet ikke virker.

Drikk vann og legg deg.

Anonym poster: 2245e7d684a9b322b85c7f257d52327c

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som ikke har noe virkning av paracet, så ikke bekymre deg om det.

På min arbeidsplass har alltid reseptionisten smertestillende liggende i en skuff som vi ansatte tar hos henne ved behov. Men hun har sluttet å kjøpe paracet og gått over til ibux fordi så mange hadde bedt henne om det, for paracet virket ikke på de. Off topic,men nå har jeg egen pakke med smertestillende i min egen skuff på jobb,for jeg tåler ikke ibux,jeg får supervondt i hode av den,type ikke lys og lyd hodepine.

Anonym poster: a7e49ed1809f4113ed2c9806a3ea55a5

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du er redd for? Det er uhyre sjelden det er farlig å ha hodepine. Og som de andre sier: Så lenge du er i stand til å skrive på KG så er det nok ikke så ille. Det er en stor sjanse for at du stresser deg selv opp sånn at du bare får mer hodepine.

Jeg har laaaang erfaring med hodepine. Har hatt det så godt som hver dag i mange år. Nå de siste årene har jeg heldigvis blitt kvitt mye av det, så nå har jeg bare hodepine ca. en dag i uken. Jeg bruker alltid en kombinasjon av ibux og paracet. De to virker utrolig godt sammen for meg. Hver for seg har de lite effekt. Iblant virker ikke denne kombinasjonen så godt heller, så da går jeg og legger meg i et mørkt og stille rom, og dagen etter er det over. Å sitte ved dataen i slike tilfeller er totalt uaktuelt.

Hvis du sitter vettskremt hjemme så kan du jo ta en telefon til legevakta for å roe nervene. Men i utgangspunktet er det unødvendig med legehjelp pga hodepine som ikke er verre enn at du klarer å bruke dataen.

Anonym poster: fbc1d31b7b9022f9f668ae803651542a

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

20 min på Paracet er altfor lite, tar opptil en time på meg før Paracet virker.

AnonymBruker
Skrevet

Ta to inux og to paracet. De kan kombineres, fordi de virker på ulik måte. Jeg er sykepleier, men som pasiemt har jeg opplevd å måtte kombinere ibux og paracet. Få også sjekket blodtrykket. Fnn ut om migrenemedisiner kan være greit å ha i bakhånd. Man kan også få resept på voltaren, som er en sterkere variant av ibux.

Anonym poster: a60c8dfadd8e848248e5fc4fb28e4e9a

Gjest Blubberella
Skrevet

Paracet funker dårlig på meg uansett hvilke smerter jeg har, så jeg tar helst Ibux hvis jeg trenger smertestillende.

Ro helt ned, slapp av og hvis du får helt panikk er det bare å ringe legevakta. Det er bedre å ringe og bli beroliget enn å sitte og skremme deg opp.

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Jeg har ikke tatt mere paracet eller noe ibux, og jeg har fortsatt vondt i hodet men ikke LIKE vondt som jeg hadde før i dag. Men har fortsatt vondt, så jeg er enda redd for at det er noe farlig. I hvert fall siden jeg har vondt i hodet hver dag (ikke så vondt som dette da, det er sjelden og forsvinner alltid av paracet) dessuten har jeg helseangst/hypokondri det er derfor jeg er så bekymret.

AnonymBruker
Skrevet

Kun hvis hodepinen er kjempekraftig og kommer helt plutselig ("lyn fra klar himmel", "som om noe smalt i hodet", etc.) er det nødvendig å oppsøke lege umiddelbart (dvs. ringe ambulanse). Alle andre typer hodepine kan du fint vente med, fungerer ikke Paracet kan du prøve Ibux, men det bør gå en stund før du gjør det.

Anonym poster: fc170f22d8b4bf00dd42227c54b1569a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det er stor sannsynlighet for at hodepinen din skyldes angsten. Jeg hadde ekstremt masse hodepine (daglig) da jeg hadde en stressende jobb og mange bekymringer. Nå har jeg en stort sett bekymringsfri hverdag og sjeldnere hodepine. Men om det oppstår ting som bekymrer meg veldig og jeg grubler over ting så dukker hodepinen opp igjen. Lær deg avslappingsteknikker så kan det hende du blir bedre. Har du en Smartphone? Da kan du finne gratis apper som hjelper deg å slappe av. Søk etter meditation, relaxing osv.

Lykke til!

Anonym poster: fbc1d31b7b9022f9f668ae803651542a

• Liker 1
Skrevet

paracet virker aldri på meg, så jeg tar ibux eller ibumetin i stedet. kanskje du kan prøve det? ellers har jeg også hatt smerter som ingen tabletter har kunne tatt bort.... det er kjipt - jeg fikk med smerter i en hel uke (dette var tannsmerter da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...