AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Hei! Jeg skal til gynekolog for første gang nå om ikke så lenge. Jeg har vært på gynekologisk undersøkelse før hos lege (kun kvinnelige leger) og det har jo gått fint. Har vært litt ubehagelig når de har tatt de prøvene og sånn, men det var jo over på noen sekunder. Men jeg lurer på hvordan det er hos gynekolog? Jeg vet i alle fall at jeg skal ta ultralyd (jeg er ikke gravid altså), og det fungerer vel som en helt vanlig ultralyd, eller? Og gjør en gynekolog andre ting enn det man gjør hos legen? Pleier gynekologen å kjenne oppi der osv? Jeg er litt nervøs. Spesielt om jeg skal til en mannlig gynekolog selv om jeg vet at det er jobben hans og han ser veldig mye forskjellig hver dag. Jeg er en ung kvinne om det har noe å si. Anonym poster: 946b078b013add81cf4149ea0d5f39c1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Ultralyd er det samme uansett hvor man skal ta det. Klissete. Spennende med tanke på resultatet uansett hvorfor man tar ultralyden. Gynekologen kan absolutt kjenne i underlivet ditt. Første gangen syntes jeg det var litt skummelt å være hos en gynekolog, så da ble mannen med inn til henne (var en dame den gangen). Et lite tips jeg leste et sted er at du bør ta på deg en litt lang overdel om du har det. Gjerne en som dekker rumpa. Så slipper du å føle deg helt blottet på veien fra når du har kledd av deg til benken. Enda et tips er å ta med seg et truseinnlegg, men om du ikke har det med så får du et av gynekologen etterpå. Anonym poster: da5a2e560349daf9fc455942692af92e
Gjest lille-_my_90 Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Jeg har tatt GU hos både fastlege og gyn. Min erfaring er at fastlegen sjekker nøyere enn gyn. Men er en helt vanlig undersøkelse, vær bare obs på at ultralyd taes meg en "dildo" hos gyn. Er ung jeg også =)
MockingJay Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Gynekolog er mye av det samme som du gjør hos legen. De gjør nok ikke det samme, men følelsen er nok helt lik. Ultralyden er dog ikke en "vanlig" ultralyd om du tenker på sånn utenpå magen. Det er sikkert en innvendig ultralyd, og da er det en slags tynn "dildo", som føres inn. Det gjør ikke vondt det heller, men er selvfølgelig ikke det mest behagelige Kan legge til at jeg har vært hos både mannlige og kvinnelige, og min "favoritt" gynekolog er forsåvidt en mann.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #6 Skrevet 28. mai 2013 Takk dere! Synes det høres litt skummelt ut med det ultralydapparatet, men men -TS Anonym poster: 30d7ccd74dcb87f444df65af557b2461 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #7 Skrevet 28. mai 2013 Min personlige erfaring er at kvinnelige gynekologer er mer hardhendte enn menn. Du må regne med at det blir undersøkt innvendig også. Ta på deg en lang topp eller skjørt.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #8 Skrevet 28. mai 2013 Takk dere! Synes det høres litt skummelt ut med det ultralydapparatet, men men -TS Anonym poster: 30d7ccd74dcb87f444df65af557b2461 Det finnes ikke skummelt. Jeg synes innvendig ultralyd er det som er minst ubehagelig med hele greia, men så hater jeg spekulumet da (den der andenebbdingsen de jekker opp vaginaen med) og det slipper man sjeldent unna. Jeg synes gynekologer flest er veldig dyktige, så du har ingen grunn til å grue deg. Det er kjapt unnagjort. Det som tar lengst tid er å prate med gynekologen før og etter selve undersøkelsen. Anonym poster: 233cd89c3287b9b293f9999abef049ce
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #9 Skrevet 28. mai 2013 ... Og jeg har også ment at kvinnelige var mer hardhendte enn mannlige, men har nå vært borti kvinnelige (nyutdannede) gynekologer som er riktig så forsiktige og flinke. Den kvinnelige overlegen, derimot, var i overkant hardhendt. Anonym poster: 233cd89c3287b9b293f9999abef049ce
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #10 Skrevet 28. mai 2013 Jeg bare skjønner ikke hvordan de får greiene inni der. Det gjør dritvondt å presse inn en tqmpong (OB gul) hvis jeg ikke varmer opp først. Jeg har ihvertfall ikke sjans til å få en finger inn uten oppvarming! Det må jo da være skikkelig smertefullt om de skal presse en hånd eller dildo inn der! Anonym poster: afb587533a5cde9dfb6fc2b8c11d1698
MockingJay Skrevet 28. mai 2013 #11 Skrevet 28. mai 2013 Jeg må bare legge til at du kan slippe unna spekulumet om det er for smertefullt. Jeg slet med vestibulitt og vagianisme så da ble den fort uaktuell:)
MockingJay Skrevet 28. mai 2013 #12 Skrevet 28. mai 2013 Jeg bare skjønner ikke hvordan de får greiene inni der. Det gjør dritvondt å presse inn en tqmpong (OB gul) hvis jeg ikke varmer opp først. Jeg har ihvertfall ikke sjans til å få en finger inn uten oppvarming! Det må jo da være skikkelig smertefullt om de skal presse en hånd eller dildo inn der! Anonym poster: afb587533a5cde9dfb6fc2b8c11d1698 De stikker da ikke en hånd opp der! Det meste de gjør er kanskje to fingre. Og de bruker masse glidemiddel:) Det er heller ikke en dildo i den forstand, den er ganske tynn i forhold.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #13 Skrevet 28. mai 2013 De stikker da ikke en hånd opp der! Det meste de gjør er kanskje to fingre. Og de bruker masse glidemiddel:) Det er heller ikke en dildo i den forstand, den er ganske tynn i forhold. En hånde, to fingre samme det det er ikkeplass! Anonym poster: afb587533a5cde9dfb6fc2b8c11d1698
Gjest martefjarte Skrevet 29. mai 2013 #14 Skrevet 29. mai 2013 Jeg var hos gynekolog for noen uker siden. Du kler av deg, legger deg på benken, stirrer i taket og føler deg veldig naken mens gynekologen heiser underlivet ditt til under nesa og setter på flombelysning inn i evigheten, så får du spekulumet inn (det syns jeg er mest ubehagelig). Vips er det ute igjen, og du får inn en lang ultralyd-dildo, og så er det hele over :-) Det kan være litt ubehagelig når det står på, men det er bedre å vite at alt er som det skal der inni. Det er for øvrig greit å få vite om noe ikke er som det skal også. Jeg syns fastlegen min var mer voldsom enn gynekologen. Skulle sette inn en spiral for et par år siden, og det var det vondeste jeg noen gang har opplevd. Makan til uforsiktig kjerring..
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #15 Skrevet 29. mai 2013 Det finnes ikke skummelt. Jeg synes innvendig ultralyd er det som er minst ubehagelig med hele greia, men så hater jeg spekulumet da (den der andenebbdingsen de jekker opp vaginaen med) og det slipper man sjeldent unna. Jeg synes gynekologer flest er veldig dyktige, så du har ingen grunn til å grue deg. Det er kjapt unnagjort. Det som tar lengst tid er å prate med gynekologen før og etter selve undersøkelsen. Anonym poster: 233cd89c3287b9b293f9999abef049ce Takk! Jeg må bare legge til at du kan slippe unna spekulumet om det er for smertefullt. Jeg slet med vestibulitt og vagianisme så da ble den fort uaktuell:) Jeg har jo vært på gynekologisk undersøkelse hos lege, og da har de brukt spekulum. Synes egentlig ikke det var så veldig ubehagelig. Var mye mer ubehagelig når hun tok prøve med den lange q-tipsen. Jeg var hos gynekolog for noen uker siden. Du kler av deg, legger deg på benken, stirrer i taket og føler deg veldig naken mens gynekologen heiser underlivet ditt til under nesa og setter på flombelysning inn i evigheten, så får du spekulumet inn (det syns jeg er mest ubehagelig). Vips er det ute igjen, og du får inn en lang ultralyd-dildo, og så er det hele over :-) Det kan være litt ubehagelig når det står på, men det er bedre å vite at alt er som det skal der inni. Det er for øvrig greit å få vite om noe ikke er som det skal også. Jeg syns fastlegen min var mer voldsom enn gynekologen. Skulle sette inn en spiral for et par år siden, og det var det vondeste jeg noen gang har opplevd. Makan til uforsiktig kjerring.. Hehe, takk -TS Anonym poster: 30d7ccd74dcb87f444df65af557b2461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå